• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49531
+
-

پدیده نمی‎برد پرسپولیس نمی‌بازد

نگاهی به تقابل‌های مستقیم 5مدعی قهرمانی در لیگ برتر

پدیده نمی‎برد پرسپولیس نمی‌بازد

در هر 2 فصل گذشته در چنین مقطعی، حدس‌زدن نام تیم قهرمان کاملا ساده به‌نظر می‌رسید اما داستان لیگ برتر هجدهم، متفاوت به‌نظر می‌رسد. حالا 5تیم مختلف از شانس قهرمانی برخوردار هستند و یکی از این 5تیم، در پایانِ یک رقابت فشرده جام را بالای سر خواهد برد. آنچه سرنوشت قهرمانی لیگ را مشخص می‌کند، تنها مسابقه‌های رودررو میان تیم‌های مدعی نیست. با وجود این بازی‌ها تأثیر خاص خودشان را در شکل‌گیری جدول پایانی فصل خواهند داشت. تا امروز در دیدارهای مستقیم 5تیم بالای جدول، پرسپولیس بهترین عملکرد و پدیده مشهد، ضعیف‌ترین نتایج را پشت سر گذاشته‌اند.
  پرسپولیس: 8/1امتیاز در هر بازی 
بهترین میانگین امتیازی در رقابت‌های درونی 5تیم بزرگ، به پرسپولیس اختصاص دارد. آنها در نیم‌فصل اول و دوم، مجموعا 5بازی در مقابل مدعیان لیگ انجام داده‌اند و در این 5بازی، 2پیروزی و 3تساوی را تجربه کرده‌اند. تیم برانکو 2 بار پدیده مشهد را شکست داده و در برابر سپاهان، تراکتورسازی و استقلال به تساوی رسیده است. آنها در این 5بازی، 9امتیاز کسب کرده‌اند. پرسپولیس در ادامه دیدارهای بزرگ این فصل، در ورزشگاه آزادی با سپاهان و استقلال روبه‌رو خواهد شد و در تبریز نیز با تراکتورسازی مسابقه خواهد داد. این تیم فعلا با یک بازی بیشتر از سپاهان، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر است.
  سپاهان: 6/1امتیاز در هر بازی 
اولین شکست فصل سپاهان، این هفته در زمین تراکتورسازی تبریز رقم خورد. شاگردان ژنرال بعد از مدت‌ها در یک مسابقه تسلیم شدند و برای نخستین‌بار در همه رقابت‌های این فصل، طعم باخت را چشیدند. سپاهان در این فصل با تراکتورسازی به نتیجه تساوی رسیده، استقلال را در ورزشگاه آزادی و پدیده مشهد را نیز در نقش جهان اصفهان شکست داده است. آنها در خانه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی با پرسپولیس دست پیدا نکرده‌اند و در زمین تراکتورسازی نیز با 2 گل شکست خورده‌اند. سپاهان در 5 بازی با تیم‌های مدعی در این فصل، 8امتیاز به‌دست آورده و به لحاظ میانگین امتیاز، در قیاس با این تیم‌ها در رده دوم دیده می‌شود.
  تراکتورسازی تبریز: 5/1امتیاز در هر بازی
قرمزهای تبریز تا امروز از دیدارهای بزرگ درست به اندازه پرسپولیس امتیاز جمع کرده‌اند اما نسبت به این حریف، یک بازی بیشتر انجام داده‌اند. تراکتور در نیم‌فصل اول با جان توشاک شکست سنگینی را در زمین استقلال تجربه کرد و با سپاهان به نتیجه تساوی رسید. آنها با محمد تقوی با پدیده و پرسپولیس مساوی کردند و بهترین نتایج‌شان در دیدارهای بزرگ فصل را با لیکنز به‌دست آوردند. تراکتور با سرمربی جدید در نیم‌فصل دوم، استقلال و سپاهان را در خانه شکست داده تا در مجموع از 6 بازی با تیم‌های مدعی در این فصل، 9امتیاز دشت کرده باشد.
   استقلال: 1امتیاز در هر بازی
آبی‌های پایتخت در هر جدال با تیم‌های مدعی به‌طور متوسط یک امتیاز کسب کرده‌اند. تیم وینفرد شفر در هفته‌هایی ابتدایی فصل تراکتورسازی را شکست داد، سپس در یک دربی کم‌رمق با پرسپولیس به تساوی رسید، آنها در زمین خودی به سپاهان باختند و در جدال با پدیده نیز مساوی کردند. دشواری نیم‌فصل دوم برای این باشگاه در این موضوع خلاصه می‌شود که این تیم در همه جدال‌ها با تیم‌های مدعی «مهمان» است. استقلالی‌ها نخستین جدال نیم‌فصل دوم با تیم‌های قدرتمند لیگ را با شکست در برابر تراکتور پشت سر گذاشتند. آنها در مجموع 1برد، 2مساوی و 2شکست را در جدال با 5تیم بالای جدول تجربه کرده‌اند. 5امتیاز از 5مسابقه.
 پدیده مشهد: 4/0از هر بازی
تیم یحیی گل‌محمدی تنها تیم در بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر است که هنوز نتوانسته تیم‌های مدعی دیگر را شکست بدهد. آنها دو بار در 2 نیم‌فصل نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند، در نقش جهان نیز به سپاهان باخته‌اند و با استقلال و تراکتورسازی به تساوی رسیده‌اند. ضعف بزرگ این تیم در جدال‌های بزرگ، شاید مهم‌ترین مانع بر سر قهرمانی پدیده باشد. مشهدی‌ها از 5 بازی با رقبای مدعی قهرمانی لیگ برتر، فقط 2امتیاز تصاحب کرده‌اند. آنها در این 5بازی به 2تساوی و 3شکست رضایت داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید