• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49523
+
-

من و رولزرویسم، یهویی!

من و رولزرویسم، یهویی!

ساسان شادمان منفرد

دیشب رئال‌مادرید و بارسلونا ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا را در سانتیاگو برنابئو برگزار کردند. هواداران 2تیم کم‌کم دارند به برگزاری این مسابقه بدون حضور کریستیانو رونالدو عادت می‌کنند. CR7 بدون داشتن دغدغه رویایی با لیونل مسی و مقایسه شدن با او در ال‌کلاسیکو، در سریA برای خودش امپراطوری‌ تشکیل داده است. یوونتوس صدرنشین سریA در آستانه تکرار قهرمانی‌های مکرر در این رقابت‌هاست و رونالدو هم سرگرم زندگی اشرافی‌اش در تورین. او در اینستاگرام خود خبر از خرید یک دستگاه «رولزرویس گوست» سفیدرنگ ساخت شرکت ب.ام.و داد؛ خودروی لوکسی که قیمت آن 330هزار پوند تخمین زده شده است. این اطلاع‌رسانی تجملاتی رونالدو، درست پیش از بازی حساس یووه مقابل ناپولی انجام گرفت که در نوع خود بسیار جالب است. معمولا در چنین لحظاتی بازیکنان روی فوتبال‌شان تمرکز می‌کنند و حتی به ادمین‌های صفحات‌شان در شبکه‌های اجتماعی هم می‌سپارند که پست‌های‌شان فوتبالی باشد و در راستای مسابقات حساس پیش‌رو؛ اما رونالدو گویی در دنیایی دیگر سیر می‌کند و فعلا تمام هوش و حواسش را به حواشی معطوف کرده است. به‌نظر می‌رسد او با خارج‌شدن از جو فوتبال اسپانیا، فشارهای سابق را احساس نکرده و خیلی راحت در فوتبال ایتالیا آقایی می‌کند.
اما ساعت23 امشب به وقت تهران، یوونتوس در بندر ناپل و در ورزشگاه سن‌پائولو مهمان ناپولی است تا 2تیم تکلیف قهرمان این فصل از رقابت‌های سریA را روشن کنند. اختلاف 13 امتیازی در پایان هفته بیست‌وپنجم تاحدودی وضعیت قهرمان این فصل را مشخص کرده است، اما بازی امشب شاید باعث تداوم هیجان در صدر جدول شود یا با پیروزی یووه و افزایش اختلاف به 16، به پایان برسد. بینکونری بازی رفت را در خانه با نتیجه 3 بر یک برده بود. ناپولی بازی برگشت فصل گذشته در آلیانتس استادیوم را با یک گل به‌‌سود خود به پایان برد. آخرین باری که ناپولی در زمین خود موفق به شکست دادن یووه شده است برمی‌گردد به برتری 3 بر 2 در روز 5 آوریل2017 در رقابت‌های کوپاایتالیا. یووه در این بازی خوان کوادرادو، سامی خدیرا و داگلاس کاستا را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و کریستیانو رونالدو هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی مختصری که دارد، ممکن است باعث احتیاط کار فنی شود و مقابل ناپولی به میدان نرود. در تیم مقابل، تنها مصدوم قطعی، رائول آلبیول است. شاید همین مصدومیت و احتمال بازی‌نکردن در بازی امشب، رونالدو را به سمت پست‌گذاشتن‌های این مدلی برده باشد. او در پیروزی یک بر صفر هفته گذشته یووه مقابل بولونیا دچار مصدومیتی جزئی از ناحیه مچ پا شد؛ هرچند کادر پزشکی باشگاه تمام تلاش‌شان را برای آماده‌کردن رونالدو برای حضور در بازی مقابل ناپولی در سن‌پائولو به‌کار بسته‌اند.
از سوی دیگر یک موضوع دیگر هم درخصوص بازی کردن یا نکردن رونالدو با توجه به مصدومیتی که پیدا کرده است، به ذهن می‌رسد. یوونتوس هفته آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان، میزبان اتلتیکومادرید خواهد بود و بینکونری برای جبران شکست 2 بر صفر بازی رفت در وندا متروپولیتانو باید با تمام توان به میدان برود. همین موضوع شاید باعث شود تا ماسیمیلیانو آلگری دست به ریسک نزند و از CR7 در این بازی استفاده نکند.
نکته آخر درباره بازی امشب هم برمی‌گردد به یک تهدید جدی قدیمی. پیش از شروع فصل و اندکی پس از انتقال رونالدو از رئال‌مادرید به یوونتوس، یکی از تیفوسی‌های ناپولی برای رونالدو کری خوانده و او را تهدید کرده بود که ممکن است در بندر ناپل برایش اتفاقات دردناکی رخ دهد! جنارو دی‌تومازو، یکی از هولیگان‌ها و هواداران افراطی ناپولی که سابقه بزهکاری و زندان در پرونده او به‌وفور یافت می‌شود، رونالدو را تهدید کرده بود که در بازی مقابل ناپولی در سن‌پائولو، اگر گلی به‌ثمر برساند، نباید خوشحالی عجیب و غریبی انجام دهد! رونالدو از زمان ورودش به یووه، 34 مرتبه در رقابت‌های مختلف برای این تیم به میدان رفته و 21 گل هم به‌ثمر رسانده است. کریس با 26 گل در سریA، بهترین گلزن فصل جاری محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :