• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49521
+
-

معمای اسفند و فروردین

معمای اسفند و فروردین

باخت تیم ملی و پایان کار کی‌روش با تیم ملی یک ماجرای تازه را در فوتبال باشگاهی کلید زده است. با توجه به مشخص نبودن وضعیت تیم ملی و منتفی شدن حضور ایران در تورنمنت چین، حالا برنامه فشرده بازی‌ها با یک حفره دوهفته‌ای مواجه است. حفره‌ای که در انتهای آن، بازی‌های حساس تیم امید هم به چشم می‌خورد و حالا سازمان لیگ را سردرگم کرده که می‌تواند از فشردگی بازی‌ها کم کند یا به ترکیب برنامه‌ها دست نزند؟
برنامه‌ریزی فشرده مسابقات لیگ برتر طی یک ‌ماه گذشته اعتراض باشگاه‌ها را در پی داشته و همین موضوع فشار زیادی را به سازمان لیگ و در رأس آن سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات وارد کرده است. 
در چنین شرایطی  برگزاری اردوهای تیم ملی امید و بازی‌هایش در دوم، چهارم و ششم فروردین هم مزید بر علت شده تا شاید مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر که داربی پایتخت هم جزئی از آن است در تعطیلات نوروز برگزار نشود. پیش از این مسئولان باشگاه استقلال به زمان برگزاری داربی اعتراض کرده بودند که سعید فتاحی این اعتراض را وارد ندانست و اعلام کرد: داربی قطعا در روز 10فروردین‌ماه 98 برگزار می‌شود، اما اکنون شنیده می‌شود ممکن است به‌دلیل درخواستی که فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ داشته احتمال تعویض مسابقات هفته بیست‌وسوم وجود دارد.
از آنجا که مسئولان تیم فوتبال امید از تعطیل نشدن مسابقات باشگاهی برای برگزاری اردوها و مسابقات این تیم دلخور هستند و اختلاف‌هایی نیز در این‌باره پیش آمده، گفته می‌شود فدراسیون‌نشینان از سازمان لیگ خواسته‌اند هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر به تعویق بیفتد و احتمال دارد این‌بار مسئولان برگزاری لیگ برتر به این خواسته تن بدهند.در چنین شرایطی مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر که قرار است طی روز‌های هشتم، نهم و دهم فروردین‌ماه برگزار شود، به تعویق خواهد افتاد تا ملی‌پوشان امید به اردوی تیم ملی بروند و زیرنظر کرانچار کار کنند و باشگاه‌ها نیز بعد از مسابقات فشرده یک ماه گذشته بتوانند استراحتی کوتاه‌مدت داشته باشند.مهم‌ترین مسابقه هفته بیست ‌و‌ سوم هم داربی پایتخت است که طبق برنامه باید 10فروردین برگزار شود و اگر قرار به تعویق مسابقات هفته بیست و سوم باشد، این مسابقه حساس نیز به زمان دیگری موکول خواهد شد؛ البته یک مانع بزرگ در این میان وجود دارد و آن هم بازی‌های آسیایی است. استقلال 19فروردین میزبان الهلال است و پرسپولیس هم 20فروردین میزبان الاهلی عربستان خواهد بود. هر دو مسابقه بالاجبار باید در زمین بی‌طرف برگزار شود که تعویق بازی‌ها را با چالش مواجه خواهد کرد. در عین حال بازی‌های هفته‌های 21 و 22 لیگ برتر هم با فشردگی زیادی برگزار می‌شود و حالا سازمان لیگ تعویق چند بازی این 2هفته را هم بررسی می‌کند.
  برانکو: فیفادی قبلا مهم بود
او درباره تغییر تاریخ بازی نساجی و پرسپولیس هم بیان کرد: «ما طوری که برنامه‌ریزی شده با نساجی بازی خواهیم کرد. تعجب می‌کنم که چرا بازی را اول یا دوم فروردین نگذاشتند؟ ما سال قبل وقتی در فینال لیگ قهرمانان بازی کردیم، ظاهراً همه برنامه‌ها را به هم ریختیم چون به این فکر نکرده بودند اگر ما به نیمه‌نهایی و فینال برویم چه خواهد شد یا اگر قهرمان می‌شدیم و به جام باشگاه‌های جهان می‌رفتیم، آن موقع چه می‌شد.»برانکو در ادامه گفت: «. ما پروسه تمریناتمان را با برنامه تنظیم می‌کنیم و الان دیگر فیفادی هم مهم نیست و قبلاً مهم بود.» 
  گل‌محمدی: تیم‌های آسیایی باید قبلا  فکرش را می‌کردند
سرمربی پدیده درخصوص لغو بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن معتقد است: «این برنامه را قبل از شروع فصل دادند و آقای فتاحی هم بارها اعلام کرده که این برنامه با هماهنگی مربیان لیگ تنظیم شده است؛ پس دلیلی ندارد که بخواهند برنامه را تغییر دهند چون اصلاً‌ فرصتی وجود ندارد. ما کماکان روی بازی با ذوب‌آهن در روز پنجشنبه اصرار داریم و می‌دانیم برای نمایندگان ما هم سخت است اما تیمی که در آسیا بازی می‌کند باید پیه  همه‌‌چیز را به تنش بمالد.»
 فتاحی: نظر برانکو با شفر و منصوریان متفاوت است
سعید فتاحی به خبرنگار «ورزش سه» می‌گوید: «ما آماده همکاری با نماینده‌های ایران در آسیا هستیم؛ ما با مربیان هر سه تیم صحبت کردیم. برانکو سرمربی پرسپولیس البته می‌گوید: ما تمایلی برای تعویق بازی نداریم و در همان تاریخی که از قبل اعلام شده بازی خواهیم کرد. با این حال منصوریان و شفر تأکید دارند که بازی آنها در هفته بیست و یکم به تعویق بیفتد و من با این دو باشگاه دوباره صحبت خواهم کرد تا نظر نهایی آنها را در این رابطه بدانم.» اما سعید فتاحی درخصوص انتقاد گل‌محمدی واکنش جالبی داشت. مسئول برگزاری سازمان لیگ در این خصوص گفت: «اگر ذوب‌آهن بتواند با نیروی بهتری وارد بازی‌های ملی شود حتی پدیده شانس دارد سال آینده به‌عنوان تیم چهارم در آسیا شرکت کند. آن زمان تصمیم گرفتیم بازی لیگ بین بازی‌های آسیایی برگزار شود ولی الان درخواست کرده‌ایم چون اردوی تیم ملی نداریم می‌خواهیم فشار را از تیم‌های آسیایی کم کنیم تا آنها نتیجه بگیرند و سال آتی 4تیم داشته باشیم.»
  باشگاه نساجی: پای درست و غلط برنامه بایستند
قائم‌مقام باشگاه نساجی مازندران با عنوان اینکه سازمان لیگ باید پای برنامه‌ریزی‌ درست یا غلطش بایستد، گفت: «به ما هیچ ربطی ندارد که برنامه‌ها چطور است.محمد کاظمی با بیان اینکه ما موش آزمایشگاهی نیستیم تا هر کار دوست داشتند انجام دهند، اظهار کرد:« به هیچ وجه در روزی به جز جمعه ۱۷ اسفندماه با پرسپولیس بازی نخواهیم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید