• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49348
+
-

تعیین‌تکلیف رجیستری گوشی‌های مسافری تا امروز

دیروز مسدود شدن سامانه همتا برای رجیستری گوشی مسافری، موجب اعتراض فروشندگان موبایل شد

مسدود‌شدن سامانه همتا برای ثبت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافری، از دیروز(چهارشنبه) موجب بلاتکلیفی و اعتراض برخی فروشندگان و افزایش یک میلیون تومانی قیمت برخی گوشی‌ها در پاساژ علاءالدین تهران شد.
به گزارش همشهری، واردات گوشی تلفن همراه مسافری یکی از شیوه‌های تامین گوشی مورد نیاز بازار است که طی بیش از یک سال گذشته بارها با مشکلاتی مواجه یا به‌دلیل تغییر و همگام سیاست‌های گمرک با کارگروه رجیستری و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با راه‌های غیرقانونی این شیوه واردات متوقف شده است. پیش از این طبق بخشنامه ۲۳ آبان ۹۶ گمرک واردات بیش از یک دستگاه گوشی تلفن همراه توسط مسافران از 28تیر‌ماه امسال(با تعیین مهلت یک ماهه) ممنوع و تأکید شد که هر گوشی‌ که بدون رعایت قانون در سامانه ثبت شود غیرقانونی محسوب شده و سرویس نمی‌گیرد. متعاقب آن 26آذر‌ماه امسال سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت و رجیستری گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شده و کاربران تا اطلاع‌رسانی‌های بعدی باید منتظر باشند چرا که گمرک سیاست‌ها و محدودیت‌هایی را اعمال کرده است تا حتی گوشی‌‌هایی که عوارض پرداخت کرده‌اند نیز نتوانند در سامانه همتا رجیستری شوند و فقط گوشی‌هایی که گمرک آنها را تأیید کرده، رجیستر شوند. در ادامه دیروز نیز سامانه همتا برای رجیستری گوشی موبایل متوقف و موجب اعتراض برخی فروشندگان گوشی تلفن همراه شد.

 توقف رجیستری و گرانی گوشی
یکی از فروشندگان گوشی آیفون در پاساژ علاءالدین در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری ضمن تأیید توقف سامان رجیستری گوشی از صبح چهارشنبه اعلام کرد، امکان رجیستری گوشی با کد ملی مشتریان متوقف شده که این عامل موجب افزایش یک میلیون تومانی قیمت گوشی‌های رجیستر شده این برند در بازار شده است. حسن مقیمی با بیان اینکه این موضوع موجب اعتراض و تجمع فروشندگان و تعطیلی برخی مغازه‌ها شده است، افزود: هنگام ورود به سامانه مذکور امکان دسترسی برای رجیستری گوشی نیست و برخی اعلام می‌کنند که ممکن است این موضوع به‌دلیل آپدیت شدن سامانه باشد.


   نشست تعیین تکلیف رجیستری

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با همشهری با تأیید متوقف شدن سامان رجیستری گوشی موبایل، گفت: قرار است تا امشب(چهارشنبه‌شب) درنشستی با مسئولان طرح رجیستری این موضوع را بررسی کنیم و امیدواریم که تا روز پنجشنبه نتیجه این نشست مشخص و اطلاع‌رسانی شود. مهدی محبی با رد تعطیلی و اعتراض برخی فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشی تلفن همراه اظهارنظر در مورد قیمت و وضعیت عرضه انواع گوشی در بازار را به روز پنجشنبه و مشخص‌شدن نتایج نشست با مسئولان طرح رجیستری و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز موکول کرد و اختلاف یک میلیون تومانی قیمت‌ها را مربوط به گوشی‌های دارای گارانتی و فاقد گارانتی دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید