• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49109
+
-

سرنخ‌ تازه در پرونده دختر گمشده

سرنخ‌ تازه در پرونده دختر گمشده


تحقیقات در پرونده ناپدید شدن کارمند یک شرکت خصوصی به پیدا شدن جسدی در بیابان‌های بومهن منجر شد و حالا قاضی جنایی دستور آزمایش دی‌ان‌ای را صادر کرده تا مشخص شود جسد پیدا شده متعلق به دختر گمشده است یا نه.

به گزارش همشهری، این دختر جوان به نام نازنین از سی‌ام اردیبهشت‌ماه امسال به طرز مرموزی ناپدید شد. او کارمند یک شرکت خصوصی بود که روز حادثه قرار بود نامه‌ای اداری را تحویل یکی از ارگان‌های دولتی در منطقه پرند بدهد. نازنین آن روز از محل کارش در شمال تهران خارج شد و پشت فرمان خودروی 207 خود نشست و راهی پرند شد اما نامه اداری هرگز به ارگان دولتی نرسید، چراکه دختر جوان به طرز مرموزی ناپدید شد.

به‌دنبال این ماجرا، خانواده نازنین راهی دادسرای امورجنایی تهران شدند و خبر از ناپدید شدن دخترشان دادند. یکی از آنها به قاضی عظیم سهرابی، بازپرس جنایی گفت: به گفته همکاران نازنین، او ساعت 11صبح از شرکت خارج شده و ساعتی بعد وقتی همکارانش به او زنگ زدند پاسخ نداده است. ما وقتی متوجه موضوع شدیم به موبایلش زنگ زدیم اما خاموش بود. در این مدت همه‌جا را دنبالش گشتیم اما اثری از او نبود.

به‌دنبال اظهارات خانواده نازنین، گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی جنایی مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، 2 هفته پس از ناپدید شدن دختر جوان خودروی وی حوالی سه‌راه آدران کشف شد. خودرو چند روزی بود که کنار خیابان پارک شده بود تا اینکه پلیس مشکوک شده و پس از استعلام پی برد که متعلق به دختر گمشده است. خودروی نازنین به اداره آگاهی پایتخت منتقل و با انجام بررسی‌ها مشخص شد تمام مدارک داخل داشبورد است به‌جز گوشی موبایل و نامه اداری که قرار بود وی آن را به ارگان دولتی در پرند برساند. این تمام ماجرا نبود چراکه مأموران با انجام بازرسی‌های بیشتر متوجه چند لکه خون روی صندلی جلو شدند که فردی تلاش کرده بود آنها را بشوید و از بین ببرد. به همین دلیل امکان تشخیص گروه خونی آن وجود نداشت.

علاوه بر این در تحقیقات مشخص شد که خودروی دختر جوان درست همان روزی که ناپدید شده از عوارضی تهران- ساوه عبور کرده است اما مشخص نبود که چند نفر داخل ماشین بودند. در ادامه مأموران با انجام ردیابی‌ها چند نفر را که از سیم‌کارت نازنین استفاده کرده بودند، دستگیر کردند اما به هیچ ردی نرسیدند چراکه آنها دست‌به‌دست سیم‌کارت را خریده بودند. با وجود این، جست‌وجوی کارآگاهان برای شناسایی ردی از دختر جوان ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش چوپانی که حوالی بیابان‌های بومهن سرگرم چرای گوسفندانش بود چشمش به جسد زنی افتاد. وی موضوع را به پلیس اطلاع داد و مأموران با حضور در محل پی بردند که زمان زیادی از مرگ زن جوان می‌گذرد و جسد قابل شناسایی نیست. با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که مشخصات جسد با مشخصات ظاهری نازنین مطابقت دارد. به همین دلیل قاضی جنایی دستور آزمایش دی‌ان‌ای صادر کرده تا معمای سرنوشت دختر گمشده فاش
 شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید