• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49067
+
-

ترور مجلس با پیامک

در پیامک‌های جدیدی که به گوشی نمایندگان ارسال شده مجلس دارالمنافقین نامیده شد

مجلس
ترور مجلس با پیامک

فرزانه آیینی ـ خبرنگار

سرانجام وزارت اطلاعات مسئول پیگیری شناسایی منشأ ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد. ماجرای پیامک‌های تهدید‌آمیز، به داستان دنباله‌داری بدل شده که هر روز شاخ و برگ بیشتری می‌یابد. ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها در جدید‌ترین اقدامشان این‌بار کل مجلس را نشانه گرفته‌اند و در پیامکی مشترک برای اکثریت بهارستان‌نشینان نوشته‌اند آنها فقط به فکر آشوب و فتنه‌اند، نه به فکر مردم بدبخت.
جلسه علنی دیروز مجلس به میانه رسیده بود که جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب و از چهره‌های معتدل بهارستان درخواست تذکر شفاهی کرد و خطاب به علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت‌: پیامکی برای همه نمایندگان ارسال شده است که به همین دلیل متن آن را می‌خوانم. وی متن این پیامک را اینگونه خواند: «چه اردوگاه اشرف منافقان در عراق و چه مجلس شورای منافقین در تهران، هیچ فرقی با هم ندارند، فقط به فکر خودتان و آشوب و فتنه‌اید.»
محبی‌نیا بعد از خواندن این پیامک تأکید کرد: کسی که این پیامک را ارسال کرده است با تی‌ان‌تی می‌آید و عملیات کور و منافقانه‌ای را انجام می‌دهد. به وزارت اطلاعات دستور دهید این شماره را پیگیری و برخورد کند، چون عدم‌کنترل این افراد باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.
وی شماره تلفن را در پشت تریبون مجلس شورای اسلامی قرائت کرد و گفت‌: شماره‌ای که پیامک زده است ۴۹.....۰۹۲۲ است. با توجه به اینکه شماره و منشأ پیامک مشخص است، به وزارت اطلاعات دستور دهید این فرد را پیدا کرده و با او برخورد جدی کند. او سپس شعار داد: مرگ بر افرادی که پشت این تفکر و بیانات و تهدید هستند، این باعث پرورش نیروهایی می‌شود که به‌جز بی‌ادبی و بی‌احترامی به قانون چیزی ندارند. ماجرای ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به تلفن همراه نمایندگان مجلس که جهانبخش محبی‌نیا برای بانیان این نوع تفکر درخواست مرگ کرد، قبلا فقط معـطوف به تهدید و هشدار درباره تصـویــب لوایحی مثل CFT یا پالرمو بود.

منشأ این پیامک‌های تهدیدآمیز مشخص بود و از حسینیه‌ای در مشهد سازماندهی می‌شد. در آن زمان جمعی از نمایندگان درخواست ورود دادستانی به موضوع پیامک‌های تهدیدآمیز را مطرح کردند که هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد و حتی این پیامک‌ها جدیدا به تلفن همراه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ارسال می‌شود.
دیروز علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به محبی‌نیا از وزارت اطلاعات خواست که موضوع را پیگیری کند. رئیس مجلس با بیان اینکه این رفتار ناصحیح در کشور مشکل ایجاد کرده است، تأکید کرد: «البته یک فردی حرف نادرستی زده است، افرادی که اخلاق کثیف سیاسی دارند، به‌ هر حال وجهی ندارد که این موضوعات را محل اعتنا قرار دهیم.»

شماره عادی است؛ کسی دنبال تهدید نیست
به‌رغم ابراز نگرانی محبی‌نیا از ارسال چنین پیامک‌هایی به نمایندگان و تأیید این نگرانی از سوی رئیس مجلس، اما احمد امیرآبادی، عضو هیأت‌رئیسه و از مخالفان دوآتشه پیوستن ایران به FATF معتقد است که این پیامک برای تمامی نمایندگان و از جناح‌های مختلف ارسال می‌شود، چون مردم مشکل دارند.
او که در قریب‌به‌اتفاق تجمعات اعتراضی قم علیه FATF حضور داشت و در ماجرای طومارنویسی‌ها هم فعال و حاضر بود، در این‌باره به اعتماد آنلاین گفت: با توجه به اینکه از سوی ارسال‌کننده این پیامک 2پیامک دیگر هم برای من ارسال شده که برای سال2018 است، او را یک شهروند عادی می‌بینم. شماره تلفن این فرد قابل شناسایی است و کسی که می‌خواهد تهدید کند با یک شماره قابل شناسایی این کار را نمی‌کند.

هجمه پیامکی و تعلل پیگیری
بیشتر از 8ماه می‌شود که ماجرای پیامک‌های تهدیدآمیز وارد ادبیات سیاسیون شده است و بجد تصمیم‌گیری‌های مجلس و بعد از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد هدف قرارداده است. ماجرا به حمایت اکثریت مجلس از فراهم آوردن بستر پیوستن ایران به FATF آغاز شد. در آن ایام پیامک‌هایی با مضمون تهدید برای نمایندگان ارسال می‌شد.  همان ایام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این‌باره به همشهری گفت: من اگر بخواهم پیامک‌های تهدیدآمیزی که برایم ارسال می‌شود را جمع‌آوری کنم، چندین کتاب می‌شود. فلاحت‌پیشه با نشانه گرفتن محل تأمین هزینه این اقدام که به گفته او سازماندهی شده، تأکیدکرد: برای ما محل تأمین و هزینه ارسال این پیامک‌ها جای سؤال است و باید قطعا مورد رسیدگی قرار گیرد.
محمود محمدی شاه‌نشین نماینده شهریار نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد: بنده بیش از ۲۵۰ یا ۳۰۰پیامک دریافت کرده‌ام و پیامک‌های ارسال‌شده با کد مشهد بیش از سایر کدها بود. به‌زعم او ارسال این پیامک‌ها «سازماندهی» شده است و «گروه‌های همگن و همسو» پشت آن قرار دارند.
هرچند نمایندگان، ارسال پیامک‌ها را سازماندهی‌شده می‌دانستند اما عزم جدی برای پیگیری آن، چه از سوی وزارت اطلاعات و چه از سوی دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم شکل نگرفت. بعد از ارسال این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام، این‌بار موج این پیامک‌ها جمعی از اعضای مجمع را که احتمال می‌رود مدافع FATF باشند نشانه گرفت.
احمد توکلی، محمد صدر و مجید انصاری ازجمله اعضای مجمع بودند که از دریافت روزانه 7 تا 10پیامک خبر دادند و در موردی بی‌سابقه مجید انصاری از تهدید به قتل شدنش از سوی مخالفان پیوستن ایران به FATF سخن گفت. در همه این مدت هیچ نهادی و حتی مدعی‌العموم داعیه‌دار ورود به موضوع و پیگیری این اقدام که بجد مورد نکوهش نمایندگان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی قرار داشت، نشدند.

بازهم مشهد!



در داستان پیامک‌های تهدیدآمیز نام مشهد به‌عنوان حاشیه‌ای بر متن ماجرا غلبه می‌کرد؛ چه زمانی که حجم عظیمی از پیامک‌ها با پیش شماره0915 کد مخابراتی استان خراسان رضوی به تلفن‌های همراه نمایندگان موافق FATF ارسال شده بود، چه زمانی که نمایندگان مشهد از جواد کریمی قدوسی گرفته تا محمد دهقان و نصرالله پژمانفر پرچمدار ابراز مخالفت علیه FATF در بهارستان شدند و چه زمانی که علی مطهری بی‌پرده انگشت اشاره‌اش را به سمت حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نشانه گرفت و در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «آقای علم‌الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.» سخنان مطهری واکنشی بود به سخنان حجت‌الاسلام علم‌الهدی که در یکی از خطبه‌های نمازجمعه مشهد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت‌فروشان بودید.» در سری جدید پیامک‌های تهدید‌آمیز علیه نمایندگان که این‌بار شأن کل بهارستان را نشانه گرفته و به «مجلس شورای منافقین» تعبیرکرده است، بازهم ردی از مشهد دیده می‌شود و آن هم تشابه این عنوان با هشتگ «#دارالمنافقین» است که جواد کریمی قدوسی ذیل توییت‌هایش در نقد بهارستان استفاده می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید