• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 49039
+
-

حال خوش نساجی با جلالی

نساجی 21 امتیاز دارد و یک گام به باقی‌ماندن در سطح اول فوتبال کشور نزدیک‌تر شده است

فوتبال
حال خوش نساجی با جلالی

اشکان جهان‌آرای| ساری-خبرنگار:


تیم فوتبال نساجی مازندران با پیروزی مقابل حریف سرسخت خوزستانی در هفته نوزدهم نشان داد که روند رو به رشد این تیم تا پیش از دیدار مقابل پارس جنوبی جم در زمین باتلاقی حریف، اتفاقی نبود و «مجید جلالی» با موفقیت در حال پیاده کردن تاکتیک‌ها و برنامه‌های مدنظر خود در این تیم است.
نساجی مازندران شنبه این هفته در استادیوم شهید وطنی قائمشهر با گل‌های «مهرداد عبدی» و «گئورگی ولسیانی»، از سد فولاد خوزستان گذشت و حالا 21 امتیازی شده و یک گام دیگر به هدف اصلی نخستین فصل حضورش در لیگ برتر، یعنی باقی‌ماندن در سطح اول فوتبال کشور نزدیک‌تر شده است.

نساجی در روزی که محکوم به پیروزی بود، توانست مقابل چشم بیش از 10 هزار تماشاگر مازندرانی تیمی را شکست دهد که در 4 دیدار اخیر خود 2 پیروزی مقابل صدرنشینان لیگ داشت و کاملا تهاجمی و خطرناک ظاهر شده بود. شاید تنها جای افسوس بازی نوزدهم نساجی در لیگ برتر، خاموش ماندن دوربین‌های عکاسان ورزشی و ثبت نشدن تصاویری از نمایش خوب شاگردان جلالی در تاریخ مصور لیگ برتر بود. در روزی که دوربین‌های عکاسان ورزشی روی زمین قرار گرفت و عکاسان مازندرانی اعتراض خود به سختگیری بیش از حد در ورودشان به ورزشگاه را با عکس نگرفتن از بازی نشان دادند، نساجی یکی از بهترین دیدارهای خود در لیگ برتر را به نمایش گذاشت. 


بازی یکدست مقابل فولاد

حضور «افشین قطبی» روی نیمکت فولاد خوزستان باعث ایجاد تحول در این تیم شد و لیگ هجدهم را به لیگی جذاب و پر از نام‌های خاص سرمربیگری ایران تبدیل کرد، اما نتوانست فولاد را مانند دیدار خارج از خانه‌اش مقابل تراکتورسازی، از قائمشهر دست پر به اهواز برگرداند. قطبی که از او به عنوان بهترین تغییر نیم‌فصل در لیگ هجدهم یاد می‌شود، امیدوار بود که با کسب یک پیروزی دیگر در قائمشهر، تیم خود را 28 امتیازی کند تا در 5 دیدار تقریبا به اندازه 13 دیدار نخست فولاد در لیگ هجدهم امتیاز کسب کند، اما شاگردان جلالی با ارائه یک بازی حساب شده در سه خط دفاعی، میانی و حمله اجازه خوشحالی به فولادی‌ها ندادند.

نساجی‌چی‌ها مقابل فولاد بازی روان و یکدستی ارائه کردند. هرچند که فولاد در یک‌سوم ابتدایی نیمه‌نخست دیدار، تیمی خطرناک‌تر از سایر دقایق بازی بود و سعی داشت با زدن یک گل زودهنگام، مدیریت بازی را در اختیار بگیرد، اما شاگردان جلالی به خوبی از پس تاکتیک‌های فولاد برآمدند و با مدیریت بازی، توانستند از دقیقه 15 به بعد، توپ و زمین را در اختیار خود بگیرند و به گل برسند.


یک تیم کامل

نقطه امیدوارکننده بازی روز شنبه نساجی این بود که نماینده مازندران در لیگ برتر، یک تیم کامل بود که کاملا حساب شده و دقیق بازی می‌کرد. اشتباهات بازیکنان به خوبی توسط بازیکنان دیگر پوشش داده می‌شد و در نهایت هم اگر توپی از خط دفاع رد می‌شد، «محمدامین رضایی» دروازه‌بان جوان آملی در روزی که خوش درخشید، با واکنش‌های عالی اجازه ورود توپ را به دروازه نمی‌داد. 

او مقابل فولاد با چند حرکت به موقع، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا خیال هواداران نساجی برای حراست از دروازه این تیم در فصل آتی تا حد زیادی راحت باشد. رضایی برای چهارمین‌بار در لیگ برتر سنگربان نساجی شد و عملکرد بسیار خوبی مقابل مهاجمان خطرناک فولاد از خود نشان داد.
خط دفاع نساجی نیز با دو مدافع گرجی خود، روزی کم‌اشکال را پشت سر گذاشت.

ولسیانی که در دو بازی اخیر دوبار دروازه خودی را باز کرده بود، در بازی فولاد، به همان مدافع مستحکم گلزن بی‌اشتباه تبدیل شد. او یک گل به خودی مقابل پارس جنوبی جم و یک گل به خودی مقابل تراکتورسازی زده بود و دو هفته تلخ را پشت سر گذاشت. گل ولسیانی به پارس جنوبی جم از روی نقطه پنالتی یکی از اشتباهات او را جبران کرد و در بازی با فولاد نیز یک بار دیگر از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد تا با 5 گل زده در نساجی، هم بهترین گلزن این تیم باشد و هم گلزن‌ترین مدافع لیگ هجدهم تا پایان هفته نوزدهم لقب بگیرد. ولسیانی به پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و سایپا نیز گل زده بود. او مدافعی است که هم خوب دفاع می‌کند، هم پنالتی‌زن ماهری است و تاکنون 3 پنالتی برای نساجی وارد دروازه کرده و در حمله‌ها مشارکت می‌کند. 2 گل هم در جریان بازی وارد دروازه حریفان کرده است.


گل‌سازی به جای گلزنی

برگ برنده دیگر جلالی در نساجی، «محمدمهدی نظری» است؛ مهاجمی که هرچند فقط 2 گل از 18 گل نساجی را در این فصل به ثمر رساند، اما تاثیرگذاری بسیار بالایی در گل‌های نساجی دارد. نظری مقابل فولاد به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب اولیه نساجی حضور داشت و از ابتدا خط دفاعی فولاد خوزستان را آزار داد. مهاجم شیرازی نساجی در بازی هفته نوزدهم برابر فولاد گلزنی نکرد، اما یک پاس گل داد و یک پنالتی هم به دست آورد. 

در واقع مهاجم 29ساله نساجی، روی هر دو گل نساجی مقابل فولاد تاثیر مستقیم داشت. این اثرگذاری صرفا به بازی مقابل فولاد محدود نمی‌شود. او در بازی هفته هجدهم مقابل پارس جنوبی جم هم روی فرصت‌طلبی و حضور به موقع در محوطه جریمه و ایجاد خطر برای تیم حریف، یک پنالتی برای نساجی به دست آورد. نظری که عمدتا بازیکن تعویضی نساجی است، در این فصل 11بار به عنوان بازیکن تعویضی برای نساجی به میدان رفت که عملکرد و اثرگذاری او پس از حضور در زمین به عنوان یار تعویضی سبب شده از نظر آمار و عملکرد دومین بازیکن برتر تعویضی لیگ هجدهم باشد.


نساجی به افق جلالی
 
نوزدهمین دیدار نساجی در لیگ برتر، نخستین پیروزی «مجید جلالی» با نساجی و نخستین شکست «افشین قطبی» با فولاد خوزستان بود. قطبی پس از حدود 10 سال، برای دومین بار در لیگ برتر فوتبال ایران با تیمی که جلالی هدایت آن را به عهده دارد، روبه‌رو شد و باز هم شکست خورد. علاوه بر این، جلالی با پیروزی مقابل فولاد، دهمین بار است که این تیم خوزستانی را، که زمانی خودش سرمربی آن بود و پرسپولیس قطبی را شکست داد، شکست می‌دهد.


جلالی حالا به سرمربی مطمئنی برای نساجی تبدیل شده است. او می‌داند چه جو خوبی در 5 بازی خانگی باقی‌مانده نساجی برای پیروزی مقابل حریفان در اختیار دارد. سرمربی نساجی با تیمی که به واسطه کسب تجربه در بازی‌های نیم‌فصل، در 4 بازی نیم‌فصل دوم، بهتر از 4 بازی نخست نیم‌فصل اول بهتر نتیجه گرفته، احتمالا روزهای بهتری پیش رو دارد. نساجی با کسب 21 امتیاز از 19 بازی، در رتبه نهم جدول قرار دارد و جمعه این هفته باید در مسجدسلیمان به مصاف تیم نفت این شهر برود؛ تیمی که در هفته پنجم لیگ جاری، موفق به شکست آن در قائمشهر شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید