• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 49032
+
-

هفته بی‌ثمر برای فوتبال خوزستان

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، تساوی و شکست عاید 4 نماینده استان شد

فوتبال
هفته بی‌ثمر برای فوتبال خوزستان

میثاق حسینی|  اهواز- خبرنگار:


هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا یکشنبه جاری ادامه داشت و خوزستانی‌ها در این هفته 2 مساوی و یک شکست را تجربه کردند.هدف‌گذاری تیم‌ها در آغاز فصل و تغییرات در نیم‌فصل نشان می‌داد که فولاد و نفت آبادان برای کسب سهمیه می‌جنگند و استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان برای بقا در لیگ برتر اما تاکنون هیچ‌کدام از اینها میسر نشده است و فولادی‌ها با 13 امتیاز اختلاف با تیم نخست در جایگاه ششم و تیم‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان به ترتیب در رده‌های یازدهم، سیزدهم و شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.


شکست غیرمنتظره فولاد

قطبی پیش از دیدار فولاد با نساجی گفته بود تیمش به دنبال کاهش فاصله با صدر جدول و رسیدن به رتبه سوم است و به همین دلیل باید همه امتیازات را کسب کند، اما این تیم در مازندران حرفی برای گفتن نداشت و مقابل حریف شمالی‌اش با 2 گل شکست خورد.
این شکست سبب شد فاصله فولاد با پدیده، تراکتورسازی و استقلال تهران (تیم‌های سوم، چهارم و پنجم جدول) 13، 8 و 6 امتیاز باقی بماند و شاگردان قطبی در همان جایگاه قبلی خود ثابت بمانند.



تساوی‌های بی‌ثمر در دربی خوزستان

استقلال خوزستان در این هفته در ورزشگاه غدیر میزبان صنعت نفت آبادان بود که در نهایت این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا نه استقلالی‌ها بتوانند از جای خود تکان بخورند و نه نفتی‌ها بعد از هفته‌ها طعم برد را بچشند.

 استقلال که در ابتدای فصل به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان خارجی‌اش با کسر 6 امتیاز مواجه شد، حالا 7 امتیاز با منطقه امن جدول فاصله گرفته است و باید از تک‌تک فرصت‌ها استفاده کند. این در حالی است که بازیکنان این تیم قدر موقعیت‌ها را نمی‌دانند و در هفته اخیر یک ضربه پنالتی را از دست دادند.

نفت آبادان هم در این هفته مانند روال هفته‌های اخیر موفق به کسب پیروزی نشد و سیزدهمین تساوی فصل را رقم زد تا دوم‌سوم از بازی‌های این تیم با نتیجه برابر به پایان برسد. تاکنون این تساوی‌ها به درد شاگردان سرجیو نخورده است و زردهای آبادان توانی هم برای غلبه بر حریفان ندارند.


جان تازه نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان هم در این هفته میزبان پرسپولیس بود و به هر نحوی توانست یک امتیاز ارزشمند کسب کند. هرچند نفتی‌ها بین تیم‌های انتهای جدول دست و پا می‌زنند، اما وضعیت این تیم نسبت به استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان بهتر است و یک برد می‌تواند آنها را در جدول رده‌بندی بالا بکشد. 
آنها هفته آینده میزبان نساجی هستند و در صورت کسب پیروزی در این بازی می‌توانند تا 3 رده در جدول صعود کنند و پس از 20 هفته نفس راحت بکشند.


تیم‌های خوزستانی نای بردن ندارند

یک کارشناس ورزش در تحلیل بازی‌ نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر می‌گوید: تیم‌های خوزستانی امسال فوتبال را خیلی بی‌حال بازی می‌کنند و نای بردن حریفان را ندارند.
«محمدامین ناصرین» می‌افزاید: گرچه 4 تیم از خوزستان در لیگ برتر حضور دارند اما این حضور برای خوزستانی‌ها ثمری نداشته است و 4 نماینده استان در حال دست و پا زدن هستند.

وی می‌گوید: فولاد اگر به دنبال رسیدن به سهمیه آسیایی است، باید از همه بازی‌های خود حداکثر امتیازات را کسب کند و با نتایج کنونی نمی‌تواند بین 3 تیم بالای جدول قرار بگیرد.
این کارشناس ورزش ادامه می‌دهد: درباره حذف نمایندگان خوزستان نمی‌توان از همین حالا قطعی نظر داد، اما استقلال و نفت مسجدسلیمان با کسب 2 برد می‌توانند جایگاه خود را در جدول تغییر دهند.
ناصرین می‌گوید: «مرزبان» (سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان) و «بوستانی» (سرمربی تیم استقلال خوزستان) باید حداکثر استفاده را از بازی با تیم‌هایی مانند نساجی، سپیدرود، ذوب آهن، سایپا و نفت آبادان و بازی‌های خانگی در برابر بالانشینان ببرند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید