• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4903
+
-

دستور دولت به 4وزارتخانه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

پس از ارائه پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از صنایع و جلوگیری از تعطیلی‌ کارخانه‌های کشور به هیأت وزیران، دیروز آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور برای بهبود وضعیت واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی آنها توسط دولت را ابلاغ کرد. این مصوبه توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

هیأت وزیران طی جلسه‌ ۲۰ دی‌ماه امسال خود، پیشنهاد اواخر خرداد‌ماه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور را تصویب کرد تا با ابلاغ این دستورالعمل نه‌تنها زمینه حمایت از صنایع کشور فراهم شود بلکه از تعطیلی کارخانه‌های کشور با استناد به این مصوبه جلوگیری شود. براساس بندی از این دستورالعمل پس از وصول مدارک موضوع ماده۲ این آیین‌نامه، تشخیص اینکه کارخانه منتهی به تعطیلی خواهد شد با هیأت حمایت از صنایع و مگر در مورد بند ج ماده۲ آیین‌نامه موکول به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. براساس ماده۴ این آیین‌نامه نیز پس از اتخاذ تصمیم درخصوص لزوم اداره موقت کارخانه یا عدم‌آن، هیأت مراتب را به وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت اعلام و چنانچه تصمیم هیأت مبنی بر لزوم اداره موقت کارخانه باشد مراتب ضمن تعیین تنخواه‌گردان لازم جهت به‌کار انداختن یا ادامه کار کارخانه، به اطلاع وزارتخانه‌های مذکور می‌رسد. 

همچنین هر یک از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا صنعت، معدن و تجارت درصورتی که در مورد تصمیم هیأت، نظری داشته باشند می‌توانند حداکثر 7روز از تاریخ وصول اعلام تصمیم هیأت، نظر خود را به آن هیأت اعلام کند. چنانچه از طرف وزرای یادشده ظرف مدت مذکور نظری نسبت به تصمیم هیأت اعلام نشود، تصمیم هیأت، قطعی خواهد بود. درصورتی که وزرای یادشده نسبت به تصمیم هیأت ظرف آن مدت اعلام نظر کنندنیز هیأت موظف است ظرف 3روز پس از وصول نظر هر یک از وزرا مبنی بر رسیدگی مجدد تصمیم قطعی خود را اتخاذ کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید