• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 49027
+
-

بحران در هفت شهر عشق

حدود 2ماه قبل، خبرهایی از اجرای اپرا- نمایش «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده و تهیه‌کنندگی مرضیه مهدی‌زاده و علی آقایی‌نسب منتشر شد.
این نمایش قرار بود از ششم دی‌ماه در تالار وزارت کشور اجرا شود و مریلا زارعی، محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، پانته‌آ بهرام، ابوالفضل پورعرب، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی و محمدعلی ساربان در آن بازی کنند. همچنین قرار بود منصور دانشور آهنگسازی اثر را بر عهده داشته باشد و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی به‌صورت زنده موسیقی این اپرا را بنوازد.

اما در آستانه شروع اجرا، خبرهایی از توقیف این اثر منتشر شد که اداره کل هنرهای نمایشی آن را تکذیب کرد. به تازگی اما خبری از اجرای یک کنسرت- نمایش با همین نام اما با تغییر کارگردان و بعضی بازیگران در رسانه‌ها منتشر شده است.
حالا محمد عبدی‌زاده نویسنده و کارگردان نخست هفت شهر عشق گفته بابت آنچه پیش آمده از تهیه‌کنندگان این پروژه به اداره کل هنرهای نمایشی شکایت کرده است.

او به ایسنا گفته: ۱۰روز مانده به اجرا، قرار بر این بود که با ارکستر سمفونیک هم تمرین داشته باشیم ولی وقتی به تالار وحدت رفتیم متوجه شدیم براساس آنچه تهیه‌کنندگان ادعا کرده بودند آقای روحانی رهبر ارکستر نیستند. بازیگران هم به همین دلیل از شرایط ناراضی بودند تا اینکه یک خبر جعلی مبنی بر توقیف نمایش منتشر شد. عبدی‌زاده همچنین گفته: آقایان در پاسخ به اعتراض من گفتند هفت شهر عشق جدید که قرار است توسط محمد حاتمی کارگردانی شود با آنچه من قرار بوده اجرا کنم، فرق دارد و پیشنهاد دادند به‌عنوان مشاور هنری همکاری کنم. من هم در ۱۰ بند، شروطی را تعیین کردم ازجمله تسویه حساب با عوامل و بازیگران قبلی و تغییر نام این اجرا اما دیگر خبری از آنها نشد و من هم به اداره کل هنرهای نمایشی شکایت کردم.

این خبر را به اشتراک بگذارید