• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48994
+
-

انفجار مرگبار کپسول اکسیژن در اتاق عمل

انفجار مرگبار کپسول اکسیژن در اتاق عمل


بیماری که دچار خونریزی دستگاه گوارشی شده بود، برای جراحی به اتاق عمل منتقل شد اما در جریان حادثه‌ای عجیب، کپسول اکسیژن اتاق عمل منفجر شد و جان بیمار را گرفت. به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه شنبه در بیمارستان کوثر سمنان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مردی 50ساله از 11روز قبل به‌دلیل خونریزی گوارشی به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود. پزشکان تلاش کردند با تجویز دارویی و مراقبت‌های ویژه وی را درمان کنند اما تلاش‌هایشان ثمری نداشت و در ادامه تصمیم گرفتند وی را تحت عمل جراحی قرار دهند. به این ترتیب، وی به شکل اورژانسی به اتاق عمل منتقل شد اما پیش از شروع جراحی حادثه عجیبی اتفاق افتاد و یکی از تجهیزات کپسول اکسیژن به‌طور ناگهانی منفجر شد و جان بیمار را گرفت.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره این حادثه به همشهری گفت: «این بیمار از بیماری دیابت، مشکلات قلبی و نارسایی مزمن کلیوی رنج می‌برد و دچار خونریزی شدید گوارشی شده و از روز 24بهمن ماه در بیمارستان کوثر بستری بود.» وی ادامه داد: «‌بیمار در این مدت به‌علت وضعیت نامناسب جسمانی در بخش آی‌سی‌یو بستری بود اما در ادامه به‌دلیل عدم‌پاسخ به درمان‌های رایج خونریزی گوارشی با تشخیص پزشکان وی برای انجام جراحی اورژانسی آماده شد.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اما درباره حادثه عجیبی که در اتاق عمل اتفاق افتاد و منجر به فوت این بیمار شد، گفت: «‌بعد از انتقال بیمار به اتاق عمل و پیش از شروع جراحی، شرایط بیمار رو به وخامت رفت و به‌دلیل ایجاد مشکل قلبی برای بیمار عمل جراحی کنسل و قرار شد بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود اما هنگام انتقال بیمار به ‌آی‌سی‌یو ناگهان مانومتر کپسول اکسیژن دچار حادثه ‌و آسیب شدیدی به بیمار وارد شد و در نهایت، انفجار موجب جان‌باختن بیمار شد.» وی در ادامه گفت: «‌پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، استانداری و آتش‌نشانی از مسئولان و مراجع رسمی برای بررسی پرونده هستند و نمونه‌برداری‌های لازم شب حادثه انجام شده و براساس موازین قانونی چنانچه قصوری انجام شده باشد، با متخلفان برخورد خواهد شد و علت حادثه در دست بررسی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید