• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48986
+
-

پرونده قتل سلاله کوچولو با قصاص قاتل بسته شد

پرونده قتل سلاله کوچولو با قصاص قاتل بسته شد


«اشتباه کردم. از خانواده سلاله می‌خواهم من را ببخشند.» این آخرین حرف‌های قاتل سلاله کوچولو پای چوبه‌ دار بود. او که لحظات پیش از مجازات به‌شدت ترسیده بود، با دست و پایی لرزان از اولیای دم درخواست بخشش می‌کرد اما تلاشش به جایی نرسید و با اجرای حکم، پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

به گزارش همشهری، روز ششم اردیبهشت‌ماه امسال قتل دختری 5ساله به نام سلاله در روستای گری از توابع آق‌قلا در استان گلستان، ساکنان این منطقه را به‌شدت متاثر کرد. دختربچه درحالی‌که از خانه یکی از اقوامش به خانه پدربزرگش می‌رفت، ناپدید شد و چند ساعت بعد پیکر بی‌جانش در خانه‌ای متروکه کشف شد. چند نفر مردی سابقه‌دار و شرور به نام غفور را در آن حوالی دیده بودند و به همین دلیل او به‌عنوان نخستین مظنون بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، در اعترافاتی هولناک گفت که سلاله را به قتل رسانده است.

متهم در اعترافاتش گفت: برای خوردن چای به خانه یکی از اهالی روستا رفته بودم اما آنها من را راه ندادند و بیرونم کردند. در راه برگشت در کوچه دختربچه را دیدم و چون می‌دانستم او با اهالی همان خانه فامیل است، برای انتقام او را داخل کیسه‌ای که همراهم بود انداختم و با خودم به یک خانه متروکه بردم و در آنجا او را خفه کردم. می‌خواستم جسد را به بیرون از روستا ببرم اما همان موقع از بلندگوی مسجد شنیدم که همه به‌دنبال دختربچه هستند. به همین دلیل جسد را در همانجا انداختم و فرار کردم.

متهم در جلسه محاکمه هرچند به قتل اعتراف کرد، اما گفت که نمی‌دانسته سلاله فرزند چه‌کسی است والا دست به چنین جنایتی نمی‌زد. در این شرایط قضات دادگاه وارد شور شدند و وی را به قصاص در ملأعام محکوم کردند. همچنین اولیای دم نیز موظف به پرداخت تفاضل دیه به قاتل شدند.با تایید رای در  شعبه نوزدهم دیوان‌عالی کشور روز اجرای حکم فرا‌ رسید. از صبح زود اهالی روستای دوجی گری (محل وقوع حادثه) و ساکنان روستاهای اطراف در محلی که برای اجرای حکم درنظر گرفته شده بود، جمع شده بودند تا لحظه مجازات قاتل سلاله کوچولو را ببینند. متهم توسط مأموران به محل حادثه منتقل شد.

ابتدا یکی از مقامات قضایی حکم دادگاه را قرائت کرد و در ادامه غفور پای چوبه دار منتقل شد. او که دست و پایش می‌لرزید، فریاد می‌کشید و تقاضای بخشش می‌کرد. او می‌گفت از کاری که کرده پشیمان است و از اولیای دم می‌خواست که او را ببخشند. با وجود این، فریادهای او نیز فایده‌ای نداشت و سرانجام حکم قصاص اجرا شد. پیکر قاتل حدود 45دقیقه در معرض دید مردم باقی ماند و سرانجام وقتی نماینده پزشکی قانونی مرگ او را تأیید کرد، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. ناصر گری، پدربزرگ سلاله در این‌باره به همشهری گفت: ما می‌دانستیم که با قصاص قاتل، سلاله‌مان زنده نمی‌شود اما اجرای حکم تلنگری بود برای افرادی که چنین نقشه‌هایی در سر دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید