• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48935
+
-

نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

فروش فوری 30هزار خودروی سایپا تا پایان امسال

بازار
فروش فوری 30هزار خودروی سایپا تا پایان امسال

 تا پایان امسال 30هزار دستگاه انواع محصولات پرتیراژ خانواده ایکس‌100 و ایکس‌200 سایپا به‌صورت فروش فوری- نقدی عرضه می‌شود.
نماینده ویژه مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش سایپا در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب اعلام کرد: افزایش تیراژ تولید و عرضه خودرو به ‌روزانه 2500دستگاه را در دستور کار داریم و با این روند فروش فوری- نقدی محصولات سایپا در سال آینده نیز برای کنترل قیمت‌های بازار آزاد ادامه خواهد یافت. عبدالله بابایی با اشاره به اینکه تا پیش از این میزان تولید روزانه سایپا 700دستگاه و میزان تحویل روزانه محصولات این شرکت 400دستگاه بوده که اکنون تیراژ روزانه تولید به 2هزار دستگاه رسیده و با درنظر گرفتن تعداد خودروهای تکمیل‌شده کف کارخانه و تولیدات باقی‌مانده از بهمن‌ماه امسال، روزانه 1500 تا 2هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل می‌دهیم.

تلاش برای تثبیت قیمت خودرو
نماینده ویژه مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش سایپا با بیان اینکه سعی کرده‌ایم با عرضه تولید روزانه و ذخیره بهمن‌ماه خودروهای تولید‌شده تا پایان امسال سیر قیمت خودرو را عملا نزولی کنیم، افزود: با وجود این رشد نقدینگی، شکل‌گیری انتظارات تورمی و خودداری مردم از نگهداری پول‌ موجب رشد تقاضای خودرو در بازار شب عید شده و حتی این میزان عرضه نیز فقط قادر به تثبیت قیمت خودرو در بازار خواهد بود‌ که با این روند میزان توفیق در مهار قیمت‌های بازار آزاد خودرو بستگی به میزان نوسان نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی دارد. بابایی افزود: قیمت عرضه خودرو همانند سایر کالاها تابع هزینه‌ تمام‌شده مواد اولیه تولید است و 80 درصد هزینه تولید را مواداولیه تشکیل می‌دهد. بابایی افزود: با درنظر گرفتن رشد هزینه تمام‌شده پراید و رشد 100 تا 300درصدی قیمت مواداولیه مانند فولاد، پتروشیمی، مس و... نسبت به پارسال، قیمت تمام‌شده واقعی پراید 44میلیون تومان است. بابایی با بیان اینکه هر اتفاقی که برای ارزش پول ملی رخ دهد بر قیمت تمام‌شده تولید و عرضه کالاها و خدمات مؤثر خواهد بود، افزود: رشد عرضه و تحویل فوری 10 تا 15روزه خودروها به شیوه فروش فوری- نقدی را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس بعد‌از‌ظهر شنبه هفته جاری 300دستگاه خودروی کوئیک برای تحویل به مشتریان فاکتور شده است. اما با واگذاری تامین، تدارک و تنظیم بازار خودرو به شرکت‌های خودروسازی و پرهیز از دخالت‌های دستوری در تعیین قیمت‌ها، حتی امکان فروش اقساطی خودرو در سال آینده نیز وجود دارد.

  تحویل 30هزار محصول ایران خودرو 
ایران خودرو نیز با بیان اینکه تنها در بهمن‌ماه امسال ۳۰ هزار دستگاه خورو به مشتریان تحویل داده است، اعلام کرد که این شرکت با هدف تعدیل قیمت خودرو در بازار آزاد و رسیدن به حداقل قیمت بازار آزاد خودرو در بازه زمانی هفته نخست بهمن ماه، برنامه فروش ۲۰ درصدی تولید روزانه را در دستور کار قرار داده است. بنا بر اعلام این گروه خودروسازی، از زمان ابلاغ مصوبه فروش ۲۰‌درصدی تولید روزانه خودروسازان از سوی وزارت صمت در هفته پایانی بهمن ماه، تعداد ۱۲۰۰ دستگاه به‌صورت فوری تا پایان این ‌ماه به فروش رسیده و در بهمن‌ماه امسال درمجموع سند نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه خودرو صادر و خودروها تحویل مشتریان‌شده است.


مکث
سرنوشت تحویل خودروهای تولید  مشترک

نماینده ویژه مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش سایپا، گفت: برای تامین قطعات خودروهای تولید مشترک مذاکرات با شرکای خارجی به خوبی پیش می‌رود اما در مورد این خودروها تعهداتی از قبل ایجاد شده که ملزم به پاسخگویی به مشتریان هستیم. ریشه مشکلات آن است که برخلاف دور قبلی، این بار شرکت رنو یکباره بازار ایران را ترک کرد و برای برخی خودروهای تولید مشترک چینی نیز مشکلاتی در تأمین قطعات وجود دارد. بابایی‌ افزود: با این روند تداوم ‌تولید محصولات رنو در کشور را دنبال می‌کنیم. اگرچه هنوز تعهداتی در زمینه تحویل خودروهای تندر90 داریم اما تعهدات معوق این خودرو تا خردادماه امسال را تحویل داده‌‌ایم و برنامه‌ریزی به سمت راه‌اندازی مجدد خط تولید این خودروست. او افزود: در مورد ساندرو نیز تعهدات معوقی از تیر‌ماه امسال داریم که پیش‌فروش سال گذشته بوده و 70هزار خودرو فروخته‌شده، 40هزار خودرو تحویل شده و تحویل بقیه خودروها از محل قطعات باقیمانده به پیش‌فروش‌های قبلی را در دستور کار داریم.  به گفته بابایی، تعهدات معوق سایپا از محل فروش انواع خودروهای ساندرو در مجموع 40هزار دستگاه است که علاوه بر تلاش برای تولید و عرضه بخشی از خودروهای رنو تا 9‌ماه آینده، طرح‌هایی مانند تبدیل به‌خودروهای جایگزین، انصراف و دریافت سود مشارکت و جریمه تأخیر مناسب و... را به مشتریان پیشنهاد کرده‌ایم. او افزود: به همه تعهدات پیش‌فروش خودروهای سیتروئن سی‌3، چانگان و سراتو عمل خواهیم کرد و سفارش‌های لازم برای تأمین قطعات و تولید مشترک این خودروها صورت گرفته است اما در مورد خودروهای خانواده برلیانس مشکلاتی برای تولید و عرضه وجود دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید