• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48830
+
-

بحران آب در دشت‌های خراسان شمالی

آب
بحران آب در دشت‌های خراسان شمالی

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه 11دشت در این استان وجود دارد، گفت: از 11دشت موجود،4 دشت ممنوعه و 4دشت دیگر نیز ممنوعه بحرانی هستند.
 سیدعقیل مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه طی سال‌های اخیر اضافه برداشت آب از دشت‌های ممنوعه این استان وجود داشته است تصریح کرد:هیچ‌گونه اضافی برداشتی نباید از دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی استان انجام شود و برداشت جدید از این دشت‌ها خط قرمز این شرکت است. او تأکید کرد: اگر کشاورزی اقدام به برداشت غیرمجاز آب از این دشت‌ها کند در قالب گشت‌های نظارت با آنها برخورد خواهد شد.به گفته مرتضوی یکی از اقدامات مناسبی که به‌منظور جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب  یا اضافه برداشت انجام شده است هوشمند شدن چاه‌های برقی آب است که برای صددرصد چاه‌های برقی استان،کنتور هوشمند نصب شده است. به گفته وی برای چاه‌های دیزلی نیز با شرکت‌هایی همانند شرکت نفت هماهنگ شده است تا طبق پروانه به مالکان این چاه‌ها سوخت ارائه شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجا که منابع آب زیرزمینی رو به کمبود است در بسیاری از مواقع با چاه‌های دارای پروانه که اضافه برداشت داشته‌اند برخورد شده و چاه‌های غیرمجاز کشف‌شده، پر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید