• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4877
+
-

خبرهای کوتاه | ادب و هنر

شروع بیستمین جشنواره قصه‌گویی

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را با حضور 52‌قصه‌گوی ایرانی و خارجی در بخش‌های مربیان، آزاد، رضوی، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و فراگیر از امروز آغاز می‌کند. در این جشنواره علاوه بر حضور 8قصه‌گوی خارجی، 30مربی و قصه‌گوی آزاد از سراسر کشور به رقابت در بخش ملی و بین‌الملل خواهند پرداخت. همچنین در حاشیه‌ این جشنواره 16قصه‌گو به نقاط مختلف اعزام می‌شوند تا داستان‌های خود را برای مخاطبان عمومی روایت کنند.اکرم قاسم‌پور، مسلم قاسمی و محمد سیمزاری داوری بخش بین‌الملل و حمید جبلی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، دیالما مادلار منس و رخسانا خان‌علی داوری بخش ملی این جشنواره را به‌عهده خواهند داشت.

 

 

 

جشنواره تجسمی فجر از فرهنگستان هنر آغاز می‌شود

 

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش ستاد خبری جشنواره، آیین افتتاحیه سه‌شنبه 3بهمن ساعت18 در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. آثار جشنواره از محل مؤسسه فرهنگی و هنری صبا همه‌روزه از ساعت10تا20 و روزهای جمعه15تا20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

وفی در خانه ادبیات فرانکفورت

 

فریبا وفی که پاییز امسال برای رمان ترلان جایزه ادبی لیبراتور را از آن خود کرده بود، هفته آینده درباره ادبیات آلمان سخنرانی می‌کند. به گزارش ایبنا، انتشارات آلمانی سوژه که ناشر رمان «ترلان» نوشته فریبا وفی است، اعلام کرده که این نشست روز شنبه 27ژانویه (7بهمن) در خانه ادبیات فرانکفورت برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید