• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4873
+
-

هدف ریموت تهران ارتباط دوباره با شهر است

دریچه
هدف ریموت تهران ارتباط دوباره با شهر است

 

«اگر در آمریکا مسیر یک طرفه‌ای را در خیابان اشتباه بروید، ممکن است شما را از ماشین‌تان بیرون بِکشند و بکشند اما اینجا مردم راحت‌تر می‌پذیرند و این غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن در تهران اجرای «ریموت تهران» را متفاوت کرده است.»

 

به گزارش ایسنا، این جملات اظهارنظر یکی از اعضای کمپانی  هنری - تئاتری آلمانی با نام «ریمینی پروتکل» است که در سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک نمایش محیطی اجرا می‌کند.

این نمایش با نام ریموت تهران از سری اجراهای «ریموت ایکس» است که به‌صورت یک تور بین‌المللی تاکنون در چند شهر مختلف دنیا اجرا شده است.

 

در این نمایش یک گروه 40- 30نفری در مسیری از قبل تعیین شده حرکت می‌کنند تا از یک نقطه شروع و در گوشه‌ای از شهر تهران به یک نقطه دیگر در پایان این راهپیمایی  100 دقیقه‌ای برسند.

 

آنچه عبور از این مسیر را که ممکن است هر کدام از شرکت‌کنندگان در این اجرا آن را هر روز طی کنند، متفاوت می‌کند صدایی است که از لحظه شروع تا پایان، مخاطب  را همراهی می‌کند؛ صدایی که البته در این گزارش به آنچه می گویند اشاره نمی‌شود تا برای آنهایی که این اجرا را تجربه می‌کنند، بکر باقی بماند.

 

ریموت تهران با پژوهش، نویسندگی و کارگردانی «یورگ کارنبوئر»  آماده شده که کارگردان ثابت کمپانی «ریمینی پروتکل» است. او حدود یک‌ماه قبل به تهران آمد تا مسیری را که برای اجرای این پروژه نیاز دارد تعیین کند و در نهایت پارک شفق (یوسف‌آباد) را برای آغاز این پروژه انتخاب کرد.

 

یورگ کارنبوئر می‌گوید: رویکرد ما اصلا مباحثی  مثل ترافیک  نیست  بلکه هدف مابه دست آوردن دوباره شهر و ارتباط با آن  مردمی است که در شهر زندگی می کنند .

 

. این کار یک ابزار است برای اینکه احساسات‌مان را برای بازپس‌گیری شهر و مردمی که در اینجا زندگی می‌کنند دوباره حساس کنیم، بازپس‌گیری  شهری که بیشتر با شلوغی و سر و صدا و ماشین پر شده و فضاهای کمتری برای مردم  و هنر در شهر وجود دارد. برای ما این مهم بود که تئاتر را به خیابان‌ها بیاوریم و بگوییم این کار به شهر و هنرمندان تعلق دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید