• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 3 اسفند 1397
کد مطلب : 48639
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6pW7
+
-

اتوبوس روبه‌روی برانکو

نبرد پرسپولیس با رقیب شکست‌ناپذیر

اتوبوس روبه‌روی برانکو

برانکو و پسرها امروز در مسجدسلیمان به مصاف تیمی می‌روند که هرگز در شکست دادنش موفق نبوده‌اند. در تجربه قبلی حضور نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر، هر دو مسابقه دو تیم با تساوی به پایان رسید و در دیدار رفت لیگ برتر هجدهم نیز مسجدسلیمانی‌ها به کمک دفاع همه جانبه، یک امتیاز از سرخپوشان پایتخت گرفتند. در روز برگزاری جدال رفت، عبدالله ویسی روی نیمکت زردها حضور داشت اما حالا هدایت این تیم با علیرضا مرزبان است. مردی که نفتی‌ها را تا حدودی از منطقه سقوط دور کرده اما هنوز هم خطر را احساس می‌کند. چالش بزرگ امروز پرسپولیس، مواجهه با تیمی است که بدون تردید با لایه‌های فشرده دفاعی بازی خواهد کرد. تیمی که در دیدار رفت با تجمع درون محوطه جریمه خودی، پرسپولیس را متوقف کرد و حالا همین فلسفه را برای دیدار برگشت نیز درنظر خواهد گرفت.
غیبت سیدجلال حسینی، مثل همیشه برای هواداران پرسپولیس نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. زوج سیدجلال و شجاع در دیدار هفته گذشته لیگ برتر با استقلال خوزستان به کلین‌شیت ختم شد و در جام حذفی نیز صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی را به همراه آورد اما غیبت یکی از آنها در مسابقه با فولاد منجر به شکست پرسپولیس شد و حالا در مسجدسلیمان، این زوج دوباره تغییر خواهد کرد. در غیاب سیدجلال مصدوم، محمد نادری برای دومین بار در ترکیب ثابت تیم برانکو قرار می‌گیرد. بازیکنی که در تجربه قبلی حضور در فهرست ثابت، درخشان ظاهر نشد و چند اشتباه نسبتا بزرگ را به نمایش گذاشت. محسن ربیع‌خواه، آدام همتی و بوژیدار رادوشویچ نیز مصدومان دیگر پرسپولیس برای این نبرد به شمار می‌روند. مهره‌هایی که البته در تیم پروفسور، فیکس نیستند. بازگشت مهرداد طهماسبی به ترکیب اصلی نفت مسجدسلیمان پس از سپری کردن دوران مصدومیت، بهترین خبر ممکن برای تیم جنوبی به شمار می‌رود. گلری که به محض بازگشت دوباره به لیگ برتر، یک ضربه پنالتی را در دیدار با فولاد خوزستان مهار کرد. طهماسبی پیش از این، سابقه درخشیدن در مقابل پرسپولیس را در کارنامه دارد.
پرسپولیس تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و درصورت رسیدن به همه امتیازهای مسابقه امروز، به‌صورت موقت بالاتر از سپاهان قرار خواهد گرفت. قرمزها صاحب دومین خط دفاع این فصل لیگ هستند اما در خط حمله، عملکردی ضعیف‌تر از سپاهان، تراکتورسازی و استقلال داشته‌اند. این تیم در 5هفته گذشته لیگ برتر، 4بار برنده شده و یک‌بار نیز شکست خورده است. نخستین و آخرین باخت فصل آنها تا امروز، در اهواز رقم خورده و حالا آنها امیدوارند در جنوب، نتیجه ناامیدکننده دیگری را تجربه نکنند. نفت مسجدسلیمان از شروع نیم‌فصل دوم، در هیچ مسابقه‌ای برنده نبوده است. آنها در 3 هفته آغاز نیم‌فصل دوم، تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند. آخرین برد فصل این تیم تا امروز به دیدار هفته چهاردهم با پیکان برمی‌گردد. بزرگ‌ترین مشکل این فصل نفت مسجدسلیمان، ضعف گلزنی این تیم است. زردها تنها تیم این فصل لیگ برتر هستند که تا امروز نتوانسته‌اند تعداد گل‌های‌شان را دورقمی کنند. عملکرد این تیم در خط دفاعی اما کاملا امیدوارکننده‌تر به‌نظر می‌رسد. ‌ام.ای.اس در 18هفته گذشته، 18گل دریافت کرده و هشتمین خط دفاعی برتر لیگ به شمار می‌رود.
قرمزها در نیم‌فصل اول لیگ برتر، امتیازهای ساده‌ای به استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان تقدیم کردند. آنها به خوبی می‌دانند که برای عقب نماندن از رقبای قدرتمندشان در کورس قهرمانی، دیگر نباید اشتباه‌های نیم‌فصل اول را تکرار کنند. شکست دادن استقلال خوزستان، نخستین قدم برای جمع امتیازهای حیاتی در ادامه فصل بود. جدال با نفت مسجدسلیمان، از این حیث اهمیت بسیار زیادی برای پرسپولیس دارد. به‌احتمال زیاد مرد کروات امروز با حداکثر نفرات هجومی‌اش در زمین قرار می‌گیرد تا اتوبوس پارک شده به‌دست علیرضا مرزبان و شاگردها را کنار بزند. انگیزه حریف و اعتماد به نفس به جا مانده از بازی رفت در ساق‌های مهره‌های تیم روبه‌رو اما کار را برای سرخپوشان به‌شدت دشوار خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید