• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 28 بهمن 1397
کد مطلب : 47973
+
-

ملایی در خطر

ملایی در خطر

شکست مصلحتی سعید ملایی در رقابت‌های جودوی گرنداسلم پاریس دارد به دردسری بزرگ تبدیل می‌شود. فدراسیون جهانی جودو به شکست‌های ملایی پیش از رقابت با جودوکار رژیم اشغالگر قدس مشکوک شده است و رئیس فدراسیون جهانی اعلام کرده این شکست‌ها را به‌صورت دقیق بررسی خواهد کرد.

   شکست ملایی بررسی می‌شود
سعید ملایی- جودوکار وزن 81کیلوگرم ایران- که هم‌اکنون در رنکینگ اول دنیا قرار دارد در مسابقات گرنداسلم پاریس برای عدم‌مواجه با جودوکار اسرائیلی در مقابل حریف قزاق شکست خورد. گویا شکست ملایی در مقابل حریف نه چندان مطرح خود شبهات بسیاری را در ذهن رئیس فدراسیون جهانی جودو ایجاد کرده است دو بار دیگر این اتفاق برای ملایی افتاده و همین مسئله سبب شده تا ماریوس ویزر- رئیس فدراسیون جهانی جودو- واکنش نشان دهد. ماریوس ویزر در پاسخ به سؤالی درباره «باخت عمدی سعید ملایی مقابل حریف قزاق خود در رقابت‌های گرنداسلم پاریس برای روبه‌رو نشدن با جودوکار اسرائیلی و اینکه این اتفاق برای سومین مرتبه پیاپی طی ماه‌های اخیر از جانب این ورزشکار رخ داده» گفت:«ما به دقت این موضوع را بررسی خواهیم کرد چرا که آسان نیست از نظر رفتارشناسی بگوییم این ورزشکار چگونه شکست خورده است. این شرایط خیلی پیچیده‌ای است. بعضی مواقع قسمتی از ورزش تأثیری در زندگی دارند که باید جوانب مختلف را در نظر گرفت؛ ریسک و اقدامات احتیاطی برای اعضای خانواده و آن ورزشکار. تناقض بین آرزوهای ورزشکاران و سیستمی که در آن هستند. همانطور که خود شما می‌دانید تقریبا غیرممکن است فردی در کشورش یک سیستم را نقض کند. از نظر ورزشی ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد و راه‌حل عادلانه‌ای پیدا خواهیم کرد.»

   دردسر برای جودوی ایران 
سعید ملایی، دارنده مدال طلای جهان و نقره بازی‌های آسیایی است که یکی از شانس‌های کسب مدال ایران در المپیک توکیو محسوب می‌شود. حضور موکی ساگی اسرائیلی که اتفاقا جودوکار دست و پا بسته‌ای هم نیست برای ملایی تبدیل به یک معضل شده است. جودوکار اسرائیلی هرچند در مقابل توانمندی‌های سعید ملایی حرفی برای گفتن ندارد ولی در همین مسابقات گرنداسلم پاریس موفق شد مدال نقره را کسب کند. اتفاقی که برای ملایی در حال رخ دادن است بی‌شباهت به ماجرای علیرضا کریمی کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات امیدهای جهان نیست. جایی که فریادهای «باید ببازی علیرضا» دردسرساز شد. مربی کریمی با 2 سال محرومیت روبه‌رو شد و علیرضا کریمی با رایزنی‌های بیشتری که صورت گرفت 6‌ماه از حضور در میادین محروم شد. در مبارزه ملایی با حریف قزاق در کنار تاتامی کسی فریاد باید ببازی سر نداده است ولی اتفاقات اخیر در 3گرند اسلم سبب شده فدراسیون جهانی به این ماجرا مشکوک شود البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که رقبای خارجی سعید هم در تحریک کردن فدراسیون جهانی بی‌تأثیر نبوده‌اند. مسئله دیگر عدم‌حضور ملایی روی سکوی قهرمانی است، زمانی که جودوکار رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان دوم رسید و ملایی موفق به کسب مدال برنز شد جودوکار ایران در مراسم توزیع جوایز حاضر نشد تا همین مسئله هم سبب شود فدراسیون جهانی خبر از بررسی 
رقابت‌های ملایی دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید