• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47786
+
-

افتتاح نخستین بوتیک هتل در کوچه قرینه تهران

مدیریت شهری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و البته بخش خصوصی، گام دیگری برای بازآفرینی شهرو حرکت روبه‌جلو موتور اقتصاد مبتنی بر فرهنگ برداشت. این گام درست در محدوده تاریخی و مرکزی پایتخت برداشته شده و براساس آن نخستین بوتیک هتل شهر در کوچه لولاگر افتتاح شد. 

شهردار تهران که به این منظور همراه با معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران شهری به کوچه لولاگر واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو رفته بود، پروژه بوتیک هتل را متفاوت با بسیاری از پروژه‌های دیگر شهری دانست و گفت: «برای این ‌کار یکی از کوچه‌های منحصر‌به‌فرد تهران توسط بخش خصوصی انتخاب شد و از طرف شهرداری نیز حمایت‌های لازم صورت گرفت. این پروژه نشانه‌ای است از این پیام  است که اگر بخش خصوصی سرمایه‌اش را به بخش‌های موجود و واجد ارزش شهر معطوف کند، نظام مدیریت شهری نیز به شکل مطلوبی از آن حمایت خواهد کرد.» پیروز حناچی افزود: «ارزش‌های معمارانه برگ‌های شناسنامه پایتخت محسوب می‌شوند و با حفظ آنها علاوه بر اینکه مالکین و سرمایه‌گذاران سود می‌برند، تمام مردم شهر از این اقدام بهره‌مند خواهند شد. مواردی مانند پروژه امروز (بوتیک هتل حنا) را به‌عنوان جاذبه‌های شهر تلقی می‌کنیم و تلاشمان این است که جز تخریب و بازسازی، قدری نیز به بهسازی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی‌مان بپردازیم.»

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم  افتتاح بوتیک هتل گفت: «باعث خوشحالی است که بنایی قدیمی و تاریخی به جای تخریب و نوسازی، مقاوم‌سازی و احیا شده و اینچنین توانسته مولفه‌های زیبایی هنر و صنایع‌دستی ایرانی را به نمایش بگذارد. بازآفرینی شهری یعنی بتوانیم جریان زندگی را در بافت تاریخی زنده کنیم و شهرداری مناطق 11 و 12 تهران، متولیان خوبی هستند که بتوانند گردشگری در شب تهران را در این مناطق احیا کنند.» رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران هم گفت: «یکی از راه‌حل‌های مناسب برای حفاظت از ابنیه تاریخی می‌تواند ورود بخش خصوصی به این موضوع باشد.» محمدجواد حق‌شناس درحاشیه مراسم افتتاح  به شهرنوشت گفت: «حفاظت و نگهداشت از خانه‌های تاریخی به تنهایی ازعهده یک نهاد مثل شهرداری خارج است و نیاز به عزم ملی دارد؛زیرا منابع شهرداری تهران با توجه به مشکلات مالی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند برای حفاظت از این آثار به تنهایی کافی نیست.»

کافه حنا در کوچه قرینه
بناهای کوچه لولاگر واقع در منطقه11 تهران، کار معماران نسل اول و مربوط به حدود ۸۰سال پیش است. این کوچه بسیار منحصر‌به‌فرد است چراکه تمام ابنیه 2طرف آن متقارن است. این کوچه توسط استاد حسن بنا ساخته شده و  جذابیتش را از ساختمان‌های آجری با بهارخواب‌های دل انگیز با همان معماری به سبک و سیاق قدیمی ایرانی نیز وام گرفته. البته گالری آران، کافه ری را و پیتزا داوود جذابیت آن‌را بیشتر کرده‌اند و حالا با افتتاح نخستین بوتیک هتل در این کوچه با ظرفیت اشتغال 70نفر، به جذابیت‌ها افزوده شده است. به گزارش همشهری، بوتیک هتل به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که به‌خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهره هستند. آنها اغلب کوچک‌تر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آن نیست؛ بلکه خود، هدف اصلی بازدید است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید