• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47648
+
-

تثبیت قیمت مرغ روی 15هزار تومان


عرضه مرغ منجمد و تازه تنظیم بازاری تأثیری در شکست قیمت این محصول در خرده‌فروشی‌های سطح شهر نداشته و دیروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به 15هزار تومان رسید.

کشمکش عرضه آنلاین مواد پروتئینی در ستاد تنظیم بازار و نابسامانی نظام توزیع در حالی ادامه دارد که دیروز رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از ثبات قیمت این محصول با رسیدن نرخ هرکیلو مرغ زنده در مرغداری به ۱۰هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها به ۱۵هزار تومان خبر داد.

محمد یوسفی با بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران، افزود: دیروز نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری ۹‌هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۳هزار و ۵۰۰ تا ۱۵هزار تومان بود و با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند و نوسان چندانی نداشته باشد.

او با بیان اینکه به‌دلیل نوسان نرخ نهاده‌های دامی، مرغداران نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار را قبول ندارند، به انتقاد از توزیع مرغ گرم با نرخ مصوب ۹هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار پرداخت و افزود: تمامی آحاد جامعه به مرغ گرم ارزان قیمت در میادین میوه و تره‌بار دسترسی دارند، اما دلیلی ندارد که این مرغ در اختیار تمامی قشر‌ها قرار گیرد؛ به‌طوری که افراد با درآمد بالا مرغ ارزان قیمت خریداری کنند. این مرغ تنها باید در اختیار قشر‌های آسیب‌پذیر قرار گیرد.

یوسفی با اشاره به قیمت دو نرخی نهاده‌های دامی افزود: اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳هزار و ۹۰۰ تا ۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

این در حالی است که عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت و دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ممنوعیت صادرات مرغ از ابتدای اسفند تا پایان‌ ماه مبارک رمضان اعلام کرد: مقدار قابل توجهی نهاده‌های دامی به کشور وارد شده و مشکلات ارزی و جابه‌جایی پول هم در این بخش با کمک بانک مرکزی رفع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید