• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47620
+
-

مفت‌بری!

مفت‌بری!

آرون رمزی با اینکه خرید خیلی هیجان‌انگیزی برای یوونتوس نبود و برای این باشگاه هفته‌ای 400هزار یورو هزینه در برخواهد داشت، از همان خریدهای همیشگی به سبک این باشگاه بود. یوونتوس در انتظار برای پایان یافتن قرارداد بازیکنان مدنظر خود بسیار صبور است. به خرید کریستیانو رونالدو نگاه نکنید که حدود 117میلیون یورو برای آنها آب خورد آن هم برای بازیکنی که در آستانه 34سالگی بود. البته همان رونالدو هم در همان هفته‌های اول از طریق به فروش رفتن پیراهنش خرج خودش را در‌آورد و اعتبار و وزن یوونتوس را هم افزایش داد. اما سیاست نقل‌وانتقالاتی این باشگاه به این شکل است که می‌گردند ببینند کدام بازیکنان قراردادشان رو به پایان است؛ با آنها مذاکره می‌کنند. حالا آنها در کمین خامس رودریگس نشسته‌اند که از سوی رونالدو سفارش شده است. خامس اوضاع خوبی در بایرن‌مونیخ ندارد و بعید است قرارداد دو ساله قرضی او که در تابستان منقضی می‌شود قطعی شود. در رئال مادرید هم به‌اندازه کافی جا برای او وجود ندارد. پس یک خرید مقرون‌به‌صرفه دیگر در تابستان آینده در تورین انجام خواهد شد. با مشکلاتی که بین دیبالا و آلگری وجود دارد و علاقه رئال به دیبالای آرژانتینی، یوونتوس می‌تواند از این علاقه نهایت استفاده را ببرد و خامس را به ثمن بخس از مادریدی‌ها بخرد. نهمین باشگاه ثروتمند جهان هرگز در خرید بازیکن ریخت‌وپاش نکرده است.
     در سال2011 آرتورو ویدال را 5/10میلیون یورو خریدند و بعد از 4 سال استفاده از او در اوج دوران فوتبالش 37میلیون به‌علاوه 3میلیون یورو آپشن‌های دیگر به بایرن فروختند.
  غیر از رونالدو، گران‌ترین خرید آنها در این سال‌ها ایگواین بود که او را از چنگ رقیب خود ناپولی در‌آوردند و 90میلیون برایش هزینه کردند و از این طریق هم یک گلزن قهار به خدمت گرفتند، هم به ناپولی ضربه زدند.
   امره‌جان، ملی‌پوش آلمانی بعد از 166بازی برای لیورپول در تابستان گذشته به‌صورت آزاد و در 24سالگی به یوونتوس رفت. او هم مثل رمزی 6 ماه پیش از پایان قراردادش با یووه به توافق رسیده بود.
   در سال2013 یورنته بعد از 118بار گلزنی برای اتلتیک بیلبائو رایگان به یوونتوس رفت تا ذخیره خوبی برای خط حمله باشد. این به خرید 50میلیونی و گران موراتا در. یورنته 27گل ازجمله 16گل در فصل اولش برای باشگاه زد. یورنته 2سال بعد باز هم مجانی باشگاهش را عوض کرد و به سویا رفت.
  کینگزلی کومان با تنها 4بازی برای پاری‌سن‌ژرمن در سال2014 مجانی به یوونتوس رفت و یک سال بعد با 7 میلیون یورو قرضی به بایرن واگذار شد که بعد از یک سال قرارداد قرضی او با 21میلیون دیگر قطعی شد.
   بارتزالی در سال2011 با 300+300هزار یورو از ولفسبورگ خریداری شد که تقریبا می‌شود گفت مجانی بود! پاتریس اورا هم در سال2014با حدود 
یک و نیم میلیون یورو از منچستر خریداری شد؛ یک خرید کاملا مقرون‌به‌صرفه.
   خدیرا هر جایی که بوده قهرمان شده؛ در اشتوتگارت، رئال، یووه و تیم ملی آلمان. در 2015 بعد از پایان قرارداد 5ساله‌اش در رئال به یوونتوس پیوست بدون آنکه یک سنت به رئال مادرید سود برساند. با آمدن رمزی و حضور امره‌جان، احتمالا یووه او را در 31سالگی به فروش خواهد رساند.
   کاناوارو وقتی یووه به دسته دوم سقوط کرد بینکونری را تنها گذاشت و به رئال رفت. اما 3سال بعد مجانی به تیم برگشت و این‌بار ته‌مانده اعتبارش بین هواداران را هم از دست داد. او در نیم فصل اول مصدوم بود و سپس در بازی حذفی در لیگ اروپا درحالی‌که دیدار رفت را یوونتوس 1-3 برده بود در بازی برگشت در همان نیمه اول اخراج شد تا یووه که یک بر صفر جلو بود 1-4 ببازد و حذف شود. با پایان قراردادش یوونتوس دیگر با او تمدید نکرد تا تنها مدافع برنده توپ طلا سال آخر فوتبالش را در الاهلی امارات سپری کند.
   دنی آلوس هنوز هم یکی از حسرت‌های هواداران بارسلوناست. او در سال2016 بعد از پایان قراردادش بارسا را به مقصد یوونتوس ترک کرد. یک فصل عالی در یووه داشت و در لیگ داخلی دبل کرد و با این تیم تا فینال اروپا پیش رفت و در 33 بازی 6 گل زد. فصل بعد باز هم رایگان به تیمی دیگر رفت و هنوز هم عضو پاری‌سن‌ژرمن است.
   پل پوگبا هم مثل کومان از آکادمی باشگاهی دیگر جذب شد، این‌بار از یوونتوس. بوفون بعد از چندبار تماشای تمرین کردن او در یوونتوس گفته بود:«آیا در منچستر همه کور هستند؟» او باورش نمی‌شد بازیکنی با این کیفیت در سال2012 مجانی جذب شود. بازگشت او به منچستر حدود 100میلیون یورو به یوونتوس سود رساند.
   بوفون درباره جذب رایگان پیرلو از میلان هم جمله جالبی دارد. او می‌گوید:«وقتی پیرلو گفت قرار است به تیم ما بیاید، با خودم گفتم خدا وجود دارد! قرارداد او قرارداد قرن بود.» بوفون خودش در تابستان گذشته بعد از پایان قراردادش یووه را ترک کرد و به پی‌اس‌جی رفت.
   لوکاتونی در سال2011 یووه را به‌عنوان چهاردهمین تیم خود انتخاب کرد و رایگان به این تیم آمد. یووه او را بعدا به النصر امارات فروخت.
   در سال2015 وقتی قرارداد نتو، دروازه‌بان برزیلی با فیورنتینا منقضی شد، یوونتوس به سراغ او رفت و یک خرید رایگان دیگر انجام داد.
   حالا ارزش بازیکنان یوونتوس در بازار حدود 800میلیون یورو تخمین زده می‌شود که یووه نصف این هم برای آنها هزینه نکرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید