• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47535
+
-

جشن چهل سالگی

مردم استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد همگام با مردم سراسر ایران در روز 22 بهمن چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند

22 بهمن
جشن چهل سالگی

همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند.

در بوشهر مردم انقلابی این شهرستان راهپیمایی خود را از بسیج مرکزی بوشهر آغاز کردند. به گزارش تسنیم، مردم همیشه در صحنه بوشهر در هوای بارانی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار، بصیرت و ولایت‌مداری خود را در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن نشان دادند.

راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در 38 شهر و بیش از 120 روستای استان بوشهر از ساعت 9 صبح آغاز شد و مردم در صفوف متحد و یکپارچه اقتدار و صلابت خود را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند. مردم انقلابی و ولایت‌مدار بوشهر مراسم راهپیمایی خود را از بسیج مرکزی آغاز کرد‌ند و در پیشاپیش صفوف متحد آنان آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن در بوشهر از بسیج مرکزی تا مصلای نماز جمعه برگزار شد و در این مراسم «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنرانی پرداخت. «نصرالله شفیعی» افزود: راهپیمایی 22 بهمن در برازجان از میدان 17 شهریور تا میدان شهید چمران، در خورموج از میدان امام(ره) تا میدان شهید مهدوی، در دیر از گلزار شهدای گمنام تا میدان غدیر، در دیلم از سپاه تا مصلای نماز جمعه، در جم از میدان امام حسین(ع) تا میدان ورزشگاه شهدا، در اهرم از میدان امام(ره) تا ورزشگاه شهید بهشتی و در عسلویه از میدان لنج تا پارک ساحلی و در گناوه از میدان امام(ره) تا مصلای نمازجمعه برگزار شد.

راهپیمایان بوشهری با سردادن شعارهایی همچون الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر رژیم آل‌سعود و این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، بیعت مجدد خود را با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی  و میثاق دوباره خود را با مقام معظم رهبری اعلام کردند. در پایان این راهپیمایی در مصلای جمعه بوشهر محمدباقر قالیباف عضو تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم بوشهر سخنرانی کرد.


دهه هشتادی‌های فارسپرچمدار جشن انقلاب 

مردم شیراز در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی حماسه بزرگ فجر فاطمی را آفریدند. شهر فرهنگ و ادب در صبح تولد ۴۰ سالگی انقلاب باز هم عطر سوسن و یاسمن به خود گرفت و رنگین‌کمانی از زیبایی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران نقش بست. عطر صبح بارانی شیراز فضایی فراهم کرد که مردم دسته‌دسته یک ساعت قبل از آغاز جشن خود را به محل قرار رساندند. چهارراه ۱۵ خرداد که محل تجمع راهپیمایان بود از نیم‌ساعت قبل از آغاز راهپیمایی جایی برای سوزن انداختن نداشت.

 دهه هشتادی‌ها پرچمدار این جشن شدند و همدوش پیشکسوتان حرکت کردند و شعار دادند. کلاه‌هایی با رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر داشتند و نوشته‌هایی در دست که اکثر آنها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود. 
غرفه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایان نیز از این شلوغی در امان نماندند و به‌گونه‌ای مملو از جمعیت بود که مسئولین قادر به پاسخگویی همگان نبودند. 

گروهی از دختران جوان نیز پرچم بر سرکشیده و شعار سرمی‌دادند، جوانان دیگر نیز مشغول توزیع بادبادک در میان نونهالان و نوجوانان بودند. سخنران این مراسم نیز «اسحاق جهانگیری» معاون‌اول رئیس‌جمهوری بود که به تازگی برای افتتاح پروژه‌هایی به شیراز سفر کرده است.

راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور برگزار شد. مردم ولایتمدار، مومن و همیشه در صحنه یاسوج از میدان هفتم تیر تا خیابان طالقانی و خیابان جمهوری تا محل تجمع در میدان امام حسین(ع) راهپیمایی خود را با شعارهای انقلابی ادامه دادند. 

حضور اقشار مختلف مردم یاسوج در راهپیمایی امسال باوجود بارش برف چشمگیر بود. نکته جالب در این راهپیمایی حضور عشایر غیور با لباس‌های محلی بود. این راهپیمایی با شعار «امروز روز عزت ایران است، ۲۲ بهمن جاودان است» برگزار شد. در دیگر شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز راهپیمایی 22 بهمن با شور و شکوه خاصی برگزار شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید