• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47347
+
-

2هزار پروژه تاریخی در دست مرمت است

2هزار پروژه تاریخی در دست مرمت است

 معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بخش گردشگری امسال رونق یافته است، گفت: اکنون 2 هزار پروژه تاریخی فرهنگی در دست مرمت و بازسازی داریم و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و دولت حمایت‌های ویژه انجام داده است.
به گزارش ایرنا، علی‌اصغر مونسان دیروز در جمع خبرنگاران استان البرز تصریح کرد: حدود یک میلیون سایت تاریخی در کشور داریم که این مجموعه‌ها به‌صورت دائمی نیاز به نگهداشت و مرمت دارند. مونسان در زمینه پروژه‌های گردشگری کشور هم گفت: سازمان میراث فرهنگی مجری این پروژه‌ها نبوده، بلکه هدایت‌کننده است. به گفته وی، هم‌اکنون بیش از یکهزار و 980پروژه گردشگری در کشور در حال انجام است که بخش خصوصی 120هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور افزود: زمانی که این پروژه‌ها به پیشرفت فیزیکی 30درصدی برسند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان قیمت با بهره 14درصدی برای تکمیل آنها پرداخت می‌شود.
وی تأکید کرد: یکهزار میلیارد تومان توافق با صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه‌های گردشگری کشور داریم که هنوز سقف آن پر نشده است. از سوی دیگر منبع خوبی برای اشتغال روستایی داریم که در این بخش نیز حدود 18هزار میلیارد تومان از منابع ملی توسط دولت دیده شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های خارج از دولت نیز بهره‌برداری کنیم، گفت: اهمیت این موضوع به این دلیل است که دولت نمی‌تواند تمام مطالبات را در این حوزه دنبال کند و محدودیت مالی دارد‌.
به گفته مونسان، تلاش بر این است که نقش بخش خصوصی و مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی گردشگری پررنگ‌تر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید