• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47264
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J9AP
+
-

ارمغان فجرچهلم

طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال بیشتردر حوزه عمرانی، مسکن کشاورزی ،آموزشی و درمانی بوده است

گزارش
ارمغان فجرچهلم

فرحناز چراغی- روح‌الله زرین |  خبرنگار:


در دهه فجر امسال نیز طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری در استان کرمانشاه و کردستان به بهره‌برداری رسید و تعدادی نیز کلنگ‌زنی شدیا در روزهای آینده خواهد شد. بنا بر گفته استاندار کرمانشاه، در دهه فجر امسال هزار و 149 طرح با اعتبار 3هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداری می رسد. همچنین استاندار کردستان اعلام کرد که ۴۶۴ پروژه با ۸۷۴ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد یا در روزهای آینده به بهره برداری می رسد. 


طرح‌های افتتاح شده در کرمانشاه

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در این باره گفت: در دهه فجر امسال هزار و 149 طرح با اعتبار 3هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداری رسید که 933 طرح آن با اعتبار 2 هزار و 120 میلیارد تومان در بخش عمرانی است. سایر طرح‌ها هم در بخش اقتصادی است که هزار و 389 میلیارد تومان برای تکمیل آنها هزینه شده است. همچنین تعدادی طرح با اعتبار حدود 40 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی می شود. 


تدارک 168پروژه کشاورزی 

« خسرو شهبازی» رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز گفت: 168پروژه در بخش‌های مختلف این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با 163 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی هزار و 771 نفر افتتاح یا کلنگ‌زنی شده است. 160 پروژه شامل 92 پروژه عمرانی با اعتبار 87 میلیارد تومان و 68 پروژه تسهیلاتی با اعتبار 66 میلیارد تومان است که با افتتاح آنها برای هزار و 322 نفر اشتغال ایجاد می شود. 


14هزار پروژه مناطق زلزله‌زده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در ایام دهه فجر 14 هزار و 438 پروژه تکمیل‌شده این سازمان در مناطق زلزله‌زده استان به بهره‌برداری می‌رسد. اعتبار این پروژه‌ها 166 میلیارد و 448 میلیون تومان از محل تسهیلات مناطق زلزله‌زده است. به گفته وی، این پروژه‌ها برای 12 هزار و 224 نفر اشتغالزایی می‌کند.
 

افتتاح 13پروژه برق ‌ 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب نیز از افتتاح 13پروژه با اعتباری بالغ بر 776 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر خبر داد. 
به گفته «علی اسدی» این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و با هدف افزایش ظرفیت و قابلیت اطمینان شبکه، طراحی و احداث شده است.  وی بیان کرد: توسعه پست 230/63 کیلوولت سرپل ذهاب، توسعه پست 230/63 کیلوولت شهید چمران، افزایش ظرفیت پست 230/63 کیلوولت سرپل ذهاب، افزایش ظرفیت پست 63/20 کیلوولت ثلاث باباجانی، توسعه پست 63/20 کیلوولت گیلانغرب از پروژه‌های مهم شرکت برق منطقه‌ای غرب است. همچنین نصب فیبرنوری روی خط 230 کیلوولت چشمه سفید به اورامانات از دیگر پروژه‌های مهم استان است. 


گازرسانی به 145 روستا‌

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز گفت: تاکنون به 53 روستای بخش‌های مرکزی و بیلوار شهرستان کرمانشاه گازرسانی شده است. در دهه فجر 145 روستای دیگر استان از گاز برخوردار می‌شوند و عملیات اجرایی گازرسانی به 46 روستا نیز آغاز شده است. 

«سیروس شهبازی» ادامه داد: در دهه فجر عملیات گازرسانی به 145 روستای استان شامل 93 روستا در شهرستان کرمانشاه، 23 روستای شهرستان اسلام‌آباد غرب، 14 روستای شهرستان سرپل ذهاب، 6 روستای شهرستان سنقر، 4 روستای شهرستان قصرشیرین، 3 روستای شهرستان روانسر و 2 روستای شهرستان دالاهو در حال انجام است. 

وی اظهار کرد: همچنین در این ایام عملیات اجرایی گازرسانی به 46 روستا در شهرستان‌های گیلانغرب، صحنه، هرسین و ثلاث باباجانی آغاز می‌شود. بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 9 واحد صنعتی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 9 واحد صنعتی دیگر از سایر برنامه‌های این شرکت در دهه فجر است. 


افتتاح 6 مهد کودک در مناطق زلزله‌زده 

معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز از بازسازی و افتتاح 6 مهد کودک در شهرهای زلزله‌زده پاوه، گیلانغرب و ثلاث باباجانی با 300 میلیون تومان اعتبار به مناسبت دهه فجر خبر داد. 
«منوچهر محمدی» گفت: در این ایام مجتمع توانبخشی چم‌زرشک و ازگله در ثلاث باباجانی و مجتمع روستایی دشت دیره گیلانغرب افتتاح می‌شود.  وی افتتاح مرکز توانبخشی روزانه معلولان جسمی- حرکتی در اسلام‌آباد غرب با 150 میلیون تومان اعتبار، افتتاح مرکز توانبخشی روزانه معلولان ناشنوا و نیمه‌شنوا در اسلام‌آباد غرب با 50 میلیون تومان اعتبار و همچنین افتتاح چندین واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده را از پروژه‌های عمرانی بهزیستی استان در ایام دهه فجر برشمرد. 


آبرسانی به ۷۰ روستا 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه نیز با بیان این‌که 5 مجتمع و 17 پروژه تک‌روستایی آبرسانی استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ها 70 روستای استان را از ‌ آب سالم آشامیدنی برخوردار می‌کند.  «فرامرز شوهانی» اعتبار این پروژه‌ها را 46 میلیارد تومان دانست و افزود: همزمان با دهه فجر 11 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌ها کلنگ‌زنی می‌شود. 


بهره‌برداری از طرح‌های کردستان در دهه فجر 

در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از ۴۶۴ پروژه در حوزه‎های مختلف عمرانی، رفاهی، گردشگری، درمانی و... در مناطق شهری و روستایی کردستان بودیم. این ظرفیت‌ها بیانگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است که هر سال رشد و شکوفایی آن در مناطق مختلف کردستان به نتیجه رسیده است. 


طرح‌های افتتاح شده ‌ 

استاندار کردستان گفت: در دهه فجر امسال ۴۶۴ پروژه در مناطق شهری و روستایی استان به بهره‌برداری رسید‌. 
«بهمن مرادنیا» ادامه داد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۸۷۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. همچنین زمینه اشتغالزایی ۹ هزار و ۱۴ نفر را فراهم کرده است. وی افزود: ۳۴ پروژه با بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه کشاورزی بوده است. این پروژه‌ها اشتغالزایی ۳هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

مرادنیا تصریح کرد: بیشترین طرح‌هایی که دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده در حوزه کشاورزی است که شامل ۲۵۲ طرح می‌شود. استاندار کردستان ادامه داد: با بهره‌برداری و افتتاح همه طرح‌های کشاورزی در دهه فجر امسال ۶ هزار و ۸۰۰ نفر صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند.  مرادنیا ادامه داد: در صنعت برق ۴۶ پروژه و در بخش تولید ۳۲ پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید. وی افزود: بودجه سال گذشته کردستان ۸۳۰ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۹۸ این رقم به ۹۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 

استاندار کردستان گفت: افتتاح طرح‌های استان در دهه فجر امسال با ۶۶۱ میلیارد تومان اعتبار دولت بوده است. همچنین بخش خصوصی ۲۲۱میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است. وی ادامه داد: بنا به دلیلی چند طرح در حوزه تولید مانند کارخانه سیگار سقز و مجتمع ورزشی اوالان در دهه فجر امسال آماده افتتاح نیست. 


طرح‌های دانشگاه کردستان 

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کردستان نیز گفت: به مناسبت دهه فجر امسال ۴پروژه در این دانشگاه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. «جمال مشتاق» ادامه داد: افتتاح ساختمان ۲۵ کلاسه مهندسی با فضای ۱۳ هزار متر‌مربع یکی از طرح‌های این دانشگاه بوده است.

وی افزود: افتتاح دانشکده منابع طبیعی در فضای ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربعی، موجب تفکیک دانشکده منابع طبیعی از دانشکده کشاورزی می‌شود. مشتاق تصریح کرد: افتتاح سالن ورزشی با هزار و ۵۰۰ مترمربع و بهره‌برداری از خوابگاه پسرانه در فضای ۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع از جمله طرح‌های دانشگاه کردستان است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده.وی ادامه داد: چندین طرح در دانشگاه کردستان آماده بهره‌برداری است که به اعتبار مالی نیاز دارد. 


طرح توسعه گردشگری استان

قائم‌مقام صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: به‌منظور توسعه روستاهای کردستان چندین طرح گردشگری به مناسبت دهه فجر کلنگ زنی شد یا به بهره‌برداری رسید . 
«محمد کرمانی‎نژاد» افزود: بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی در روستای نوره سنندج کلنگ‌زنی شده است‌. این مجتمع در فضای ۴۱ هزار مترمربعی اجرا خواهد شد.وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه برای ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد. همچنین در فاز بعدی شاهد کارآفرینی برای ۲۳۰ نفر خواهیم بود. قائم‌مقام صندوق کارآفرینی امید گفت: در این مرکز تفریحی چندین طرح مانند فضای تفریح روباز، شهربازی و دریاچه مصنوعی نیز ساخته خواهد شد.
 کرمانی‎نژاد بیان کرد: احداث این پروژه گردشگری به ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در دهه فجر امسال ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. وی با بیان این‌که برای هر طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد در کردستان سرمایه‌گذاری خواهد شد، ادامه داد: توسعه و پیشرفت اقتصادی نیازمند همکاری بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است. قائم‌مقام صندوق کارآفرینی امید افزود: از سال ۸۰ تا دهه فجر امسال در ۱۳ روستای استان طرح گردشگری اجرا شده است.  


افتتاح 16 پروژه  در کرمانشاه با حضور وزیر راه 

«محمد سلامی» وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه خود به کرمانشاه 16 پروژه را در قالب طرح‌های مختلف با 340 میلیارد ریال اعتبار در استان کرمانشاه افتتاح کرد. در این سفر، هزار و 18 واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. 

در مجموع برای احداث این تعداد واحد مسکونی بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. در این سفر همچنین عملیات اجرایی فاز اول آزادراه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزانچی- کرمانشاه آغاز شد. این آزادراه در مجموع به طول
 ۱۴۱ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال است که فاز یک آن به طول ۷۵ کیلومتر و با اعتبار ۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد. ۳۰ درصد سهم اعتبار این پروژه مربوط به دولت و مابقی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. این آزادراه بخشی از کریدور شمال غرب به جنوب غرب و شرق و مرکز به جنوب غرب و حتی جنوب کشور است.


طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی ‌  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: همزمان با دهه فجر ۱۹ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در حوزه‌های مرتبط با دانشگاه به بهره‌برداری رسیده است.  ‌«سیامک واحدی» ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح‌ها ۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.  وی افزود: تکمیل و تجهیز بخش‌هایNICU، PICU، نوزادان، آزمایشگاه، پد بالگرد، اکسیژن‌ساز، همراه‌سرا، پارکینگ پرسنل، سالن کنفرانس و سایت آموزشی گروه زنان، پارکینگ شماره 2، الکتیو و پانسیون رزیدنت‌ها در بیمارستان بعثت سنندج جزو طرح‌های افتتاح شده در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بوده است.

 دکتر واحدی تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستای پایگلان در سروآباد، درمانگاه تخصصی، پد بالگرد و اکسیژن‌ساز در شهرستان بیجار، مرکز بهداشتی درمانی بوالحسن، پایگاه فوریت‌های پزشکی 115، پایگاه بهداشتی شهرک لاله و مرکز بهداشتی درمانی روستایی «زردآو سفلی» در شهرستان بانه، بلوک زایمان(LDR) در شهرستان دیواندره و کلینیک ویژه شهرستان دهگلان نیز به بهره‌برداری رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها در دهه فجر امسال ۸ هزار و ۳۹۰ متر‌مربع به فضای فیزیکی واحدهای مرتبط با دانشگاه اضافه شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :