• شنبه 19 آبان 1403
  • السَّبْت 7 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 09
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47134
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1v7V
+
-

اوج‌گیری دوباره ترند عجیب یوتیوب

اوج‌گیری دوباره ترند عجیب یوتیوب

این روزها بار دیگر نام ASMR در دنیا سر زبان‌ها افتاده است. گوگل می‌گوید این بزرگ‌ترین ترند یوتیوب است که شاید خیلی‌ها هنوز اسمش را نشنیده‌اند. از صداهای دقیق خرد کردن اشیاء گرفته تا نجوا و پچ‌پچ آرام یک گوینده؛بعضی‌ها می‌گویند با دیدن فیلم‌هایی از این دست بدن‌شان به‌اصطلاح مور مور می‌شود و گروهی عقیده دارند که احساس خوشایندی به آنها دست می‌دهد. به گزارش همشهری، یک ویدئو در این رابطه که تنها شامل خرد شدن و له شدن اشیای مختلف با صدای نزدیک آنهاست 611میلیون بار دیده شده است!ای‌اس‌ام‌آر که مدت‌هاست در تبلیغات به‌کار گرفته می‌شود اما چه معنایی دارد؟ واکنش ارادی اوج‌گیری حسی (Autonomous sensory meridian response) یا ای‌اس‌ام‌آر عبارت نوساخته از اصطلاحات خرده‌فرهنگ وب‌گردها است. به گزارش دیلی‌میل، این ماجرا به تازگی با پخش آگهی یک شرکت تولید‌کننده نوشیدنی اوج گرفته است. ای‌اس‌ام‌آر به احساس تحریک حسی یا مورمور شدن لذتبخش و آرامش‌بخشی در سر و بدن اشاره دارد که از سر آغاز می‌شود و تا گردن و بالای ستون فقرات ادامه پیدا می‌کند. این احساس را با حس‌آمیزی و یامورمور شدن مقایسه می‌کنند. این حس در واقع نوع دوز پایین سرخوشی یا همان نشئگی محسوب می‌شود که با یک احساس مثبت و سوزن سوزن شدن روی پوست تلفیق شده است.این حس اکثرا احساسات شنوایی و یا محرک‌های بینایی را به ما القاء می‌کند. اگرچه هنوز تحقیقات علمی و دانشگاهی دقیقی روی این موضوع که چرا ویدئوهای ASMR این تعداد مخاطب جذب کرده‌اند، انجام نشده اما هرچه هست ریشه در حس آرامش‌بخشی دارد که در افراد به جای می‌گذارد. برند‌های زیادی متوجه شده‌اند که می‌توانند محصولات خود را به کمک این نوع محتوا به شکل تأثیرگذارتری به مخاطبان خود معرفی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید