• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47111
+
-

طنین نوای انقلاب در شهر

سالارعقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج شب‌گذشته در برنامه شب‌موسیقی انقلاب بیش از 15‌قطعه موسیقیایی انقلابی را در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس اجرا کردند پیروزحناچی، شهردارتهران: برنامه«شب موسیقی انقلاب» از آن جهت ارزشمند است که توانست یاد و‌خاطره دوران‌انقلاب و دفاع‌مقدس را در ذهن‌ها جاودان‌کند

طنین نوای انقلاب در شهر


محمود مولایی/ خبرنگار
طنین انقلاب به صدا درآمد. شب گذشته منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد میزبان نواهای انقلابی بود که در طول 4دهه گذشته همواره بر زبان مردم این سرزمین جاری بود.
پیروز حناچی، شهردار تهران درباره برگزاری  برنامه شب موسیقی انقلاب اسلامی با عنوان« چلچله» گفت: شعر و ادبیات و موسیقی جزو هنرهایی هستند که روح انسان را تلطیف می‌کنند. این برنامه(شب موسیقی انقلاب) از آن جهت ارزشمند است که توانست یاد و خاطره دوران انقلاب و دفاع مقدس را در ذهن‌ها جاودان کند.  

محمد‌حسین حجازی، مدیرعامل سازمان نوسازی عباس‌آباد به همشهری گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد همواره میزبان آثار و قطعات فاخر موسیقی است و این دومین اتفاق فرخنده موسیقایی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد رخ داده‌است.

سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج شب گذشته بیش از 15قطعه موسیقایی انقلابی را در سالن خلیج‌فارس (باغ‌موزه دفاع‌مقدس) اجرا کردند؛ نواهایی که با شور و اشتیاق شهروندان و حاضران همراه بود و آنان همخوان نوای انقلاب شدند.

 آن هنگام که موسیقی سنتی در اراضی فرهنگی، گردشگری عباس‌آباد با قطعه «ای ایران» طنین انداخت و صدها نفر حاضر در کنسرت را به وجد آورد. این صدای وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی برای پیش‌درآمد ارکستر سمفونیک با حضور سالار عقیلی بود.

پیش از او البته ماریو تقدسی روی سن رفت و قطعه‌ای حماسی را برای حاضران اجرا کرد.  در زمان برگزاری این ارکستر سمفونیک باشکوه، پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در سالن خلیج‌فارس حضور داشت. عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز شهردار را در این مراسم همراهی می‌کرد. محمدحسین حجازی، مدیرعامل سازمان نوسازی اراضی عباس‌آباد که نقش تعیین‌کننده‌ای در برگزاری ارکستر سمفونیک داشت، خود را به سالن برگزاری مراسم رسانده بود.

بعد از اجرای کوتاه وحید تاج و ماریو تقدسی، ارکستر به نواختن ادامه داد و گروه کر نوازندگان را همراهی می‌کرد. ۹۸ نوازنده با اجرای همزمان حال و هوای عجیبی را در سالن ایجاد کرده بودند. حاضران نیز با تشویق‌های توأم خود رضایت خود را از این برنامه اعلام می‌کردند. ۶۰ نوازنده در ارکستر سمفونیک، 8 نوازنده سازهای ایرانی و 30نفر گروه کر بودند و استاد همایون رحیمیان رهبری ارکستر را برعهده داشت. در بخشی از برنامه سرود «ایران ایران» اجرا شد.

سالار عقیلی یک ساعت بعد از شروع ارکستر سمفونیک روی صحنه آمد تا سالن با تشویق‌های پی‌درپی حاضران منفجر شود؛ گویی انتظار به پایان رسیده و حالا او بود که با صدای دلنشین خود به اجرای برنامه پرداخت. او قطعات «ایران جوان»، «معمای شاه»، «از خون جوانان وطن»، «ای ایران» و «خوشه‌چین» را بازخوانی کرد. مدت زمان اجرای قطعات 80دقیقه بود و این اجرا به نوعی حضور موسیقایی هنرمندان موسیقی در انقلاب ایران اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری، پس از اجرای موفق ارکستر سازهای ملی ایران توسط محمد معتمدی در بوستان آب و آتش، این دومین اقدام جدی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در حوزه موسیقی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15بهمن ساعت18 در سالن خلیج‌فارس منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی
عباس‌آباد برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید