• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 47010
+
-

فروش نوزاد در پرونده ماما


با دستگیری مامایی که در زیرزمین خانه‌اش اقدام به سقط جنین غیرقانونی می‌کرد، معلوم شد که این زن اقدام به فروش نوزادان هم می‌کرد. به گزارش همشهری، چند وقت قبل مأموران پلیس پایتخت زنی 04ساله را بازداشت کردند که در زیرزمین خانه‌اش اقدام به سقط جنین غیرقانونی می‌کرد.

او لیسانس مامایی داشت و با دریافت مبالغ هنگفت اقدام به سقط جنین می‌کرد. چند روز پس از دستگیری وی، حقایق تازه‌ای از اقدام غیرقانونی او فاش شد. آنطور که مشخص بود این زن حدود 4سال قبل نوزادی را به دنیا آورده و به خانواده‌ نوزاد گفته بود که ریه او تشکیل نشده و فوت کرده است. حال آنکه گفته‌های او صحت نداشت و او با رسیدگی به نوزاد، وی را به خانواده‌ای که نمی‌توانستند بچه‌دار شوند به مبلغ 5میلیون تومان فروخته بود.

زن ماما در این خصوص به قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران گفت: وقتی نوزاد متولد شد حدوداً 8ماهه بود. درواقع جنین بود و ریه‌اش تشکیل نشده بود. به مادرش گفتم مشکل نارسایی دارد و زن جوان گفت به‌دلیل مشکلاتی که دارد نمی‌تواند از فرزندش مراقبت کند. نوزاد پسر را داخل دستگاهی قرار دادم و از همکارم که پزشک اطفال بود سؤالاتی پرسیدم تا درمانش کنم. تمام تلاشم این بود که زنده بماند و خوشبختانه با مطالعاتی که داشتم و تجربه‌هایی که در کلینیک‌های مختلف داشتم موفق شدم.

پس از آن یکی از دوستانم خانواده‌ای را به من معرفی کرد که در حسرت بچه بودند و من به‌خاطر رضای خدا نوزاد را به آنها سپردم و خواستم تا به بهزیستی بروند و موضوع را مطرح کنند. من فقط یک کار خیر انجام دادم و هیچ پولی هم نگرفتم. پس از اظهارات این زن و انجام تحقیقات، کودک پسر که حدودا 4ساله است شناسایی شده و خانواده او در آن زمان برایش شناسنامه گرفته‌اند. هم‌اکنون تحقیقات با دستور قاضی جنایی برای شناسایی پدر و مادر اصلی کودک و اقدامات غیرقانونی زن ماما ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :