• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 47004
+
-

افشای راز مخوف جاعل پس از مرگش

داخلی
افشای راز مخوف جاعل پس از مرگش


یک‌ماه پس از خودکشی جاعل حرفه‌ای در محاصره پلیس، ‌راز سرقت‌های سریالی او و همدستانش فاش شد.

به گزارش همشهری، چندی قبل گزارشی در اختیار دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه34 تهران قرار گرفت که نشان می‌داد سارق سابقه‌داری به نام امین پس از آزادی از زندان باندی تشکیل داده و اقدام به فروش سکه‌های جعلی می‌کند.

به دستور قاضی، پرونده در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی‌های اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه امین را در خیابان جمهوری شناسایی کنند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که این مرد پیش از این به اتهام سرقت خودروهای مدل‌بالا، جعل اسکناس و پلاک خودرو و سرقت‌های متعدد دیگر به زندان افتاده بود اما پس از آزادی شگرد سرقت‌هایش را تغییر داده است.

در چنین شرایطی کارآگاهان صبح پنجم دی‌ماه امسال راهی مخفیگاه متهم که طبقه اول ساختمانی مسکونی در خیابان جمهوری بود شدند اما او وقتی متوجه شد که پلیس خانه مجردی‌اش را محاصره کرده فکر فرار به سرش زد. جاعل سابقه‌دار از طریق حیاط خلوت وارد ساختمان همسایه شد و از آنجا خود را به پشت بام رساند. دورتا دور ساختمان در محاصره پلیس بود و مأموران به او اخطار می‌دادند که خودش را تسلیم کند. امین اما وقتی دید راهی برای فرار ندارد با اسلحه کمری که همراهش بود شروع به تیراندازی به سوی پلیس کرد. او سعی داشت هر طور شده فرار کند اما وقتی موفق نشد، اسلحه را روی شقیقه‌اش گذاشت و ماشه را کشید. متهم در این حادثه جانش را از دست داد و مأموران پس از بازرسی مخفیگاه وی چند کارتن کاغذ بسته‌بندی‌شده که مربوط به بسته‌بندی سکه‌های طلا بود به همراه دستگاه جعل سکه و چندین سکه تقلبی کشف کردند.

شناسایی همدستان
با دستور قاضی جنایی، دستگیری همدستان امین در دستور کار پلیس قرار گرفت. تحقیقات نشان می‌داد که مرد جاعل با همدستی فردی به نام سعید، باندی تبهکاری راه انداخته بود و آنها دست به هرنوع خلافی از سرقت گرفته تا جعل و کلاهبرداری می‌زدند. مأموران متوجه شدند که 2مرد و 2زن نیز با آنها همکاری داشتند که همه آنها دستگیر شدند. در بازجویی از متهمان شگردهای آنها برای فعالیت‌های تبهکارانه‌شان فاش شد. یکی از شگردهای آنها شناسایی صاحبان خودروی مدل‌بالا مثل بی‌ام‌و، تویوتا لندکروز و... بود. آنها با جست‌وجو در سایت دیوار افرادی که برای فروش خودروی مدل‌بالایشان آگهی داده بودند را شناسایی می‌کردند. بعد به بهانه خرید با آنها قرار می‌گذاشتند. یکی از آنها که نقش خریدار را بازی می‌کرد در صندلی شاگرد می‌نشست و از صاحب ماشین می‌خواست تا با آن دوری بزنند. در بین راه اعضای دیگر باند تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند و وقتی صاحب ماشین برای بررسی خسارت پیاده می‌شد، سارقی که نقش خریدار را بازی می‌کرد پشت فرمان نشسته و ماشین را سرقت می‌کرد.

اعضای این باند همچنین وارد کارگاه طلاسازی در جنوب تهران شده و با بستن دست‌وپای پرسنل آنجا، دستگاه‌های ضرب سکه و قالب‌های آن را سرقت کرده بودند. پس از آن اقدام به ساخت سکه جعلی پارسیان کرده و آنها را در طلافروشی‌ها می‌فروختند. بررسی‌ها نشان داد 2زنی که در این باند بودند وظیفه فروش سکه‌های جعلی را به‌عهده داشتند و کارشان آنقدر حرفه‌ای بود که هیچ‌کس متوجه جعلی بودن سکه‌ها نمی‌شد. اما شگرد دیگر باند این بود که امین (جاعلی که دست به ‌خودکشی زد) یا همدستش سعید به فروشگاه‌های لوازم خانگی مراجعه کرده و با مدارک جعلی خودشان را کارمند نهاد ریاست‌جمهوری جا زده و با چرب‌زبانی اقدام به خرید محموله‌های لوازم خانگی به‌صورت اقساط کرده و سپس آنها را می‌فروختند و قسط‌ها را پرداخت نمی‌کردند. هم‌اکنون حدود 30نفر، از اعضای این گروه شکایت کرده‌اند و تحقیقات از متهمان دستگیرشده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید