• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 46995
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      انتقاد جلیلی از فشار پیامکی
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در جمع فعالان فرهنگی-جهادی شهرستان سبزوار در سخنانی که ظاهرا اشاره به موج پیامک‌های تهدیدآمیز علیه اعضای مجمع و نمایندگان مجلس داشت گفت: باید به برخی دوستان گفت همچنان‌که در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توییتری» نمی‌تواند به‌تنهایی مؤثر واقع شود در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی مؤثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه صحیح است نزدیک کرد.(جماران)

      بلایی که سر دولت احمدی‌نژاد و شاه آمد
سعید لیلاز استاد تاریخ و فعال سیاسی در گفت‌وگو با جماران گفته است: مشکل ما، بود یا نبود اجماع نیست. ما چالش‌های بسیار بزرگی داریم که این به‌خاطر ساختارهای اجتماعی و سیاسی ماست. من بزرگ‌ترین مسئله ایران را فساد می‌دانم. ما باید بتوانیم این مسئله را در داخل حل کنیم. علت اصلی بروز این فساد این است که درآمدهای نفتی ایران یکباره می‌تواند دوبرابر شود. یعنی درآمد نفتی ایران که در سال93 به 33میلیارد دلار رسیده بود در سال96 به 65میلیارد دلار رسید. این وسط دزدی‌گرگی هم زیاد می‌شود. این درآمد بادآورده را به هر سیستمی ببرید این وضعیت اتفاق می‌افتد. چیزی نیست که به خاطرش بتوان ایران را سرزنش کرد. وی گفت: در 10سال گذشته تلاطم‌های اقتصاد ایران زیاد بود. مثلا از سال87 تا 91 به‌خاطر افزایش شدید درآمدهای نفتی همان بلایی سر دولت آقای احمدی‌نژاد آمد که سال56 سر شاه آمده بود، یعنی رشد وحشتناک درآمدهای نفتی بخش تولید اقتصاد را به عقب انداخت.

      دلیل مخالفت مطهری با شفافیت رأی نمایندگان
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه رودررو در پاسخ به سؤال مجری که درباره دلیل مخالفتش با شفافیت رأی نمایندگان سؤال کرد گفت: با این موضوع مخالفم چون دوستان شما امنیت نمایندگان را برهم می‌زنند و این موجب می‌شود حریت نمایندگان از بین برود. به گزارش تسنیم، فرزند شهید مطهری در ادامه نیز به بیان خاطره‌ای از موسوی خوئینی‌ها پرداخت و گفت پدرم نسبت به تفسیرهای او از قرآن نگران بود.

      انقلاب ایران برای نان بود؟
صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با ایرنا و در پاسخ به این سؤال که چرا این روزها گفته می‌شود ما برای «نان» انقلاب نکردیم، گفت: اگر کسی بگوید انقلاب مردم ایران فقط ایدئولوژیک بود و اقتصادی نبود اشتباه است. انقلاب مردم ایران ابعاد مختلفی داشت. بخشی ایدئولوژیکی و اعتقادی، بخشی هم اقتصادی و بر اثر نابرابری‌های اجتماعی بوده است. بحران طبقات اجتماعی مردم حاشیه را علیه مردم متن شهرها به طغیان می‌کشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید