• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46951
+
-

آژانس‌های بی‌نام و نشان

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه: صاحبان آژانس‌هایی که تاکنون پروانه دریافت نکرده‌اند، هرچه زودتر برای دریافت مجوز اقدام کنند

شهری
آژانس‌های بی‌نام و نشان

فاطمه کمانی|  کرمانشاه- خبرنگار:


در کرمانشاه‌سال‌هاست آژانس‌های تاکسی و مؤسسات خودرو کرایه فعالیت دارند و اکثر آنها دیگر برای مردم شناخته شده هستند، اما گاهی در گوشه و کنار شهر و حتی در کوچه‌پس‌کوچه‌ها برخی آژانس‌های تاکسی جدید شروع به کار می‌کنند. هدف از راه‌اندازی این آژانس‌ها ایجاد اشتغال و درآمدزایی است اما به هر حال اخذ مجوزهای لازم ضروری است و فعالیت آژانسی که مجوز ندارد غیرقانونی شمرده می‌شود.  آژانس‌های بدون مجوز هم برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کنند و هم بازار دیگر آژانس‌های معتبر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.


‌دلایل افزایش تعداد آژانس‌ها

مدیر یکی از آژانس‌های تاکسی در کرمانشاه می‌گوید: به دلیل نرخ بالای بیکاری هر روز شاهد شروع به فعالیت یک آژانس تاکسی جدید هستیم که گاهی به صورت گسترده اقدام به فراخوان و جذب نیرو هم می‌کنند.  
«مجید سلیمانی» با بیان این‌که رانندگان و نیروهایی که در آژانس مشغول به کار می‌شوند باید در مراحل مختلف بررسی و تأیید شوند، اضافه می‌کند: برخی از این آژانس‌ها که هنوز مجوزهای 
قانونی را دریافت نکرده‌اند به گزینش افراد معتبر توجه زیادی ندارند. وی می‌افزاید: این در حالی است که راننده تاکسی با جان و مال مردم در ارتباط است و نمی‌شود هر کسی را برای این منظور استخدام کرد.


‌‌ برخورد با آژانس‌های غیرمجاز

صاحب این آژانس معتقد است اگر کوچک‌ترین تخلف یا حادثه‌ای در جریان سفر با تاکسی آژانس‌های غیرمجاز برای مسافر رخ دهد، قابل پیگیری نیست. از سوی دیگر این اتفاق به اسم همه آژانس‌ها نوشته می‌شود و وجهه آنها بین مردم خراب خواهد شد.  سلیمانی خواستار برخورد جدی مسئولان با آژانس‌های تاکسی غیرمجاز می‌شود و یادآوری می‌کند: در آژانس‌های معتبر ظرفیت برای ثبت‌نام رانندگان جدید هست و نیازی نیست افراد جویای کار سراغ این مراکز غیرمعتبر بروند.


 مضرات  فعالیت غیرمجازها

«رضا عسگری» در یکی از آژانس‌های شهر کرمانشاه کار می‌کند و با اشاره به افزایش آژانس‌های جدید در کرمانشاه می‌گوید: هر روز شاهد آغاز تبلیغات یک آژانس تاکسی جدید روی در و دیوار شهر هستیم. 
وی ادامه می‌دهد: این افراد هم حق دارند کار کنند و روزی داشته باشند، اما فعالیت غیرقانونی آنها به سایر اعضای این صنف آسیب می‌زند. 
عسگری معتقد است فعالیت آژانس‌های غیرمجاز متعدد که در ابتدای کار با قیمت پایین به دنبال جذب مشتری باشند، باعث می‌شود قیمت‌ها به صورت غیرمنطقی شکسته شود و این امر به ضرر سایر آژانس‌هاست و بازار آنها را کساد می‌کند. 


فعالیت 2300 راننده آژانس در کرمانشاه
 
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه نیز درباره فعالیت آژانس‌های غیرمجاز می‌گوید: همه رانندگان آژانس‌‌ها باید پروانه خود را از سازمان تاکسیرانی اخذ کنند.  «سجاد سلیمانی» با اشاره به فعالیت 2هزار و 300 راننده آژانس در کرمانشاه می‌افزاید: مدیران آژانس‌ها موظفند همه رانندگان فعال واجد شرایط را برای دریافت پروانه تاکسیرانی و تشکیل پرونده معرفی کنند. 

وی ادامه می‌دهد: به علاوه برای این‌که مردم بتوانند تاکسی‌های آژانس‌ را بشناسند، رانندگان باید روی خودرو خود تابلو آژانس را نصب کنند تا تفاوت آنها با مسافربرهای شخصی مشخص شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از برخورد با آژانس‌هایی خبر می‌دهد که رانندگان آن بدون جواز در سطح شهر تردد داشته باشند و می‌افزاید: رانندگان آژانس‌ها باید متأهل، دارای گواهینامه‌ معتبر، دارای کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی، عدم سوءپیشینه، نداشتن اعتیاد و شغل ‌باشند.‌


تشدید نظارت بر فعالیت آژانس‌ها  

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به تشدید نظارت بر فعالیت آژانس‌ها می‌گوید: به همین منظور گشت مشترکی متشکل از اداره اماکن، تعزیرات حکومتی، معاونت بازرسی صنعت و معدن و تجارت، پلیس راهور، نیروی انتظامی و سازمان تاکسیرانی با هدف نظارت بر رعایت نرخ مصوب، داشتن پروانه فعالیت و داشتن کارت شهری برای آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی تشکیل شده است. 
«سجاد سلیمانی» می‌افزاید: صاحبان آژانسی که تاکنون پروانه معتبر از سازمان تاکسیرانی دریافت نکرده‌اند نیز باید هرچه زودتر برای این منظور اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید