• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46945
+
-

افتخار به گذشته، امید به آینده

بهرام سرمست|  استاندار قم:


 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی جشن می‌گیریم که انقلاب اسلامی به 40 سالگی رسیده و دشمنان در حالی که کشور ما را تحریم کرده‌اند وعده داده بودند این انقلاب به چهل سالگی نخواهد رسید. همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند 40 سالگی انقلاب اسلامی به معنای پیری انقلاب نیست. بلکه نشانه پختگی و شکوفایی است و تازه اول راه است. اکنون انقلاب اسلامی به دوران بلوغ خود رسیده و 40 سالگی انقلاب اسلامی نقطه عطفی است که رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی را که برای پویایی و شکوفایی بیشتر انقلاب اسلامی انجام شده است، یادآور شویم. 

 در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس در دوره‌های مختلف که دولت‎ها با برنامه‌های گوناگون بر سر کار آمدند، این انقلاب را با شکوفایی به پیش بردند و ما وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به اطلاع مردم برسانیم و شفاف‌سازی کنیم؛ چراکه مردم ولی‌نعمتان ما و بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام اسلامی هستند. مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن و استمرار نظام، همواره حمایت کرده¬اند. بنابراین از همه مناسب‌تر برای آگاهی از دستاوردهای نظام هستند. امروز برای کسانی که علیه نظام تلاش می‌کنند تفکیکی میان نظام و دولت وجود ندارد. در این شرایط، دستاوردهای نظام را باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنیم که به امیدآفرینی و تقویت نشاط اجتماعی منجر شود. موظفیم بدون منت و برای جلب رضایت عمومی به مردم خدمت کنیم و این بهترین راهکار برای خنثی کردن توطئه دشمنان است. 

 اجرای مراسم بزرگداشت پیروزی و 40 سالگی انقلاب اسلامی در قم معنای دیگری دارد. چون قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و باید مراسم دهه فجر در آن با شکوه بیشتری برگزار شود. آغازگران انقلاب اسلامی در این شهر باید نشان دهند پشت نظام اسلامی و دولت برآمده از رأی مردم و وفادار به آرمان‌های امام و رهبری هستند. معنای این‌که «افتخار به گذشته» در شعار دهه فجر امسال وجود دارد این نیست که در گذشته بمانیم. بلکه یادآوری خاطرات گذشته، چراغ راه برای روشن کردن مسیر آینده است. 

 در مورد سیاست‌های کلی که در مسیر استان طراحی و برنامه‌‌ریزی شده به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید شده که در جمهوری اسلامی ایران خدمت کردن یک افتخار الهی است که باید قدر آن را بدانیم. خدمت و مسئولیت ما مدیون خون شهداست که برای حفظ نظام ریخته شده است. بنابراین رضایت مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند، برای ما اصل است. مهم است که توفیق خدمت را با پاسخ‌گویی و برنامه‌محوری و اجرای برنامه‌های مؤثر نشان دهیم. مدیران باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی به وظایف خود عمل کنند و سستی در خدمت‌رسانی به مردم پذیرفتی نیست. 

 از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده گزارش فعالیت‌ها و برنامه آینده دستگاه خود را ارائه دهند. چون استان قم نیازمند تحرک و پویایی بیشتر برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای است. قم فرصت‌های بی‌نظیری دارد که باید از این سرمایه‌های اجتماعی و فرصت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم. انصاف این است که در این شرایط همه دست به دست هم بدهیم تا استان قم به جایگاه و شأن تاریخی خودش نائل شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید