• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46942
+
-

تلگرام همچنان محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران

گزارش جهانی دیجیتال۲۰۱۹ نشان می‌دهد که با وجود فیلترینگ، تلگرام همچنان محبوب‌ترین پیام‌رسان میان ایرانی‌هاست

تلگرام همچنان محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران

با وجود آنکه حدود ۱۰‌ماه از فیلترینگ تلگرام در کشور می‌گذرد یک گزارش جهانی نشان می‌دهد که این پیام‌رسان همچنان در ایران محبوب‌ترین پلتفرم است.
براساس گزارش «دیجیتال۲۰۱۹» که توسط مؤسسات We Are Social و Hootsuite  تهیه شده و بخشی از آن به محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در کشورهای مختلف تعلق دارد تلگرام هنوز رتبه اول را در ایران دارد. پیش از فیلترینگ،تعداد کاربران  تلگرام در ایران 45 میلیون نفر تخمین زده می‌شد.
 این درحالی‌ است که در روسیه که زادگاه تلگرام به‌حساب می‌آید واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان است. علاوه بر این طی سال گذشته با روی آوردن تعداد بیشتری از کاربران ایرانی به اینستاگرام و توییتر شاهد رشد ۱۶درصدی شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور بوده‌ایم که باعث ارتقای رتبه ایران در استفاده از اینترنت شده است.

جهش رکوردشکن کاربران ایران
تعداد کاربران اینترنت در ایران طی یک سال گذشته به‌شدت افزایش پیدا کرده است. براساس آمار این گزارش ایران در میان کشورهای جهان پنجمین کشوری است که بیشتر افزایش تعداد کاربران اینترنت را طی یک سال گذشته داشته است. براساس این گزارش طی یک سال گذشته تعداد کاربران اینترنت در ایران ۲۹درصد یا بیشتر از ۱۶میلیون نفر افزایش داشته است. در بخش دیگری از این گزارش نمودار وابسته‌ترین کشورهای دنیا به اینترنت ارائه شده که در صدر آن مردم فیلیپین با روزانه ۱۰ساعت و ۲دقیقه استفاده از اینترنت قرار دارند. ظاهرا این مسئله در جنوب شرقی آسیا شیوع بسیاری دارد چرا که پس از برزیل به‌عنوان کشور دوم، تایلند با ۹ساعت و ۱۱دقیقه و اندونزی با ۸ساعت و ۳۶دقیقه هم به چشم می‌خورند. این درحالی است که ژاپنی‌ها به‌عنوان مهد فناوری و یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای دنیا روزانه به‌صورت میانگین ۳ساعت و ۴۵دقیقه از اینترنت استفاده می‌کنند که از میانگین جهانی ۶ساعت و ۴۲دقیقه به‌مراتب کمتر است.
بین ۴۰کشور اول دنیا نامی از ایران دیده نمی‌شود اما امارت و ترکیه در همسایگی ما طی شبانه‌روز بیش از ۷ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند.
همچنین براساس این گزارش ۵.۱۱میلیارد کاربر منحصربه‌فرد موبایل در دنیا وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰۰میلیون نفر بیشتر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید