• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46808
+
-

اوت‌شدن جلوی متوسط‌ها

کارلوس کی‌روش طی 8 سال حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، در 5 تورنمنت هدایت تیم کشورمان را بر عهده داشت که در هر 5 رقابت شکست خورده.2جام‌جهانی، 2جام‌ملت‌های آسیا و یک دوره مسابقات قهرمانی غرب آسیا،5 تورنمنت ایران با کی‌روش بودند که ما در هیچ‌کدام آنها موفق نبودیم. البته که حذف از مرحله گروهی جام‌جهانی را نمی‌توان یک «ناکامی» به شمار آورد اما به هر حال رؤیای تاریخی صعود ایران از مرحله گروهی با کی‌روش هم محقق نشد. در همین راستا جالب است بدانید شکست ایران در این 5 تورنمنت، یک وجه مشترک دارد؛ اینکه تیم‌های حذف‌کننده کشورمان در این 5 دوره نهایتا به جایی نرسیدند و قهرمان نشدند.
  غرب آسیا 2012
مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2012 نخستین تورنمنت کارلوس کی‌روش با تیم ملی کشورمان بود. این بازی‌ها با حضور 11تیم در 3گروه در کشور کویت برگزار شد. سه تیم اول هر گروه در کنار بهترین تیم دوم راهی نیمه‌نهایی می‌شدند. ما که با عربستان، بحرین و یمن همگروه بودیم، برابر دو تیم اول به تساوی بدون گل رضایت دادیم اما روز آخر یمن را بردیم که این پیروزی برای صعود کافی نبود. نهایتا از گروه ما بحرین بالا رفت که در نیمه‌نهایی به سوریه باخت. عنوان قهرمانی آن دوره از رقابت‌ها را همین سوریه به‌دست آورد.
 جام‌جهانی 2014
تیم ملی کشورمان در این مسابقات در گروه ششم با آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروه بود. حتما می‌دانید که ما با نیجریه مساوی کردیم، به آرژانتین با یک گل باختیم و برابر بوسنی هم 3بر یک شکست خوردیم. از این گروه آرژانتین و نیجریه به مرحله بعد رسیدند. نیجریه بلافاصله در یک‌هشتم به فرانسه باخت و اوت شد اما آرژانتین تا فینال پیش رفت. بین همه حذف‌کنندگان ایران با کی‌روش، آرژانتین نزدیک‌ترین تیم به رستگاری بود. درحالی‌که خیلی‌ها معتقدند آن سال حق آلبی‌سلسته قهرمانی بود، یاران مسی نهایتا در فینال به آلمان باختند و دوم شدند.
  جام ملت‌های آسیا 2015
بعد از صعود از مرحله گروهی، تیم ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی با عراق ملاقات کرد. ما در آن دیدار جنجالی که با اخراج مهرداد پولادی هم همراه بود، نهایتا در ضربات پنالتی به عراق باختیم و اوت شدیم. خود عراق اما در نیمه‌نهایی با دو گل مغلوب کره‌جنوبی شد و کنار رفت. چهار سال پیش برخلاف امسال بازی رده‌بندی هم برگزار می‌شد که عراق در آن دیدار نیز با نتیجه 3 بر 2برابر امارات شکست خورد و چهارم شد. عنوان قهرمانی آن دوره از مسابقات را استرالیا به‌دست آورد.
  جام‌جهانی 2018
ما در گروه دوم با مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه بودیم؛ اولی را با یک گل بردیم، به دومی با یک گل باختیم و برابر سومی هم یک بر یک مساوی کردیم. نهایتا از این گروه اسپانیا و پرتغال صعود کردند که هر دو بلافاصله در یک‌هشتم نهایی اوت شدند؛ اسپانیا به روسیه باخت و پرتغال برابر اروگوئه تن به شکست داد. جالب اینجاست که خود روسیه و اروگوئه هم در یک‌چهارم نهایی به کرواسی و فرانسه باختند. عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را فرانسه به‌دست آورد.
  جام‌ملت‌های آسیا 2019
ما بعد از صعود از مرحله گروهی این مسابقات، در یک‌هشتم نهایی عمان را بردیم و در یک‌چهارم نهایی چین را حذف کردیم، اما نهایتا در نیمه‌نهایی با3گل به ژاپن باختیم. همین ژاپن اما در بازی نهایی با 3 گل برابر قطر شکست خورد تا باز هم دست حذف‌کننده ایران از فتح جام کوتاه بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید