• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46812
+
-

رقابت داخلی با حضور 10تیم خارجی

رقابت داخلی با حضور 10تیم خارجی

مسابقات جام تختی 18 و 19بهمن‌ماه در سالن امام‌خمینی(ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد. تاکنون 10تیم خارجی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند ولی با توجه به اینکه این رقابت‌ها در رنکینگ اتحادیه جهانی نیست باید رقابت اصلی را بین نفرات داخلی دانست.
   رقابت کشتی‌گیران داخلی در جام تختی
تیم‌های آذربایجان، ترکیه، گرجستان، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، هلند، مجارستان، روسیه و سریلانکا برای حضور در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی اعلام آمادگی کرده‌اند. با توجه به زمان برگزاری مسابقات و خارج از رنکینگ بودن این رقابت‌ها بعید به‌نظر می‌رسد کشتی‌گیران صاحب‌نام خارجی به ایران بیایند. همانند جام تختی کشتی فرنگی در کشتی آزاد هم رقابت اصلی بین نفرات داخلی است. غلامرضا محمدی از زمانی که سکان هدایت تیم آزاد را در دست گرفته سعی کرده تمام کشتی‌گیرانی که به دلایلی بیرون مانده بودند را دوباره به کشتی بازگرداند تا در آستانه المپیک توکیو کشتی ایران با تمام سرما‎یه‌هایش در این رقابت‌ها حاضر شود. حسن رحیمی، مهدی تقوی، کمیل قاسمی، سیداحمد محمدی و رضا یزدانی نفراتی بودند که با تصمیم محمدی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند و حالا باید منتظر ماند و دید این کشتی‌گیران در چه مسابقه‌ای پا به تشک کشتی خواهند گذاشت. از اردوی تیم ملی شنیده‌ می‌شود بیشتر نفرات یادشده در تورنمنت‌های برون مرزی محک خواهند خورد و حضور آنها در جام تختی منتفی است.
   حبیبی: جام تختی حکم مسابقات انتخابی را دارد 
فشردگی مسابقات کشتی آزاد سبب شد تا تیم بزرگسالان قید حضور در جام‌جهانی کشتی را بزند. علیرضا رضایی- سرمربی تیم امید- هم از این فرصت استفاده کرد تا شاگردانش را در جام‌جهانی روی تشک بفرستد. مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور ۸ تیم برتر دنیا در دو گروه ۴ تیمی 25و 26اسفند‌ماه در یاکوتسک روسیه برگزار خواهد شد. رضایی اعلام نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات را به بعد از جام تختی موکول کرده است. ولی احتمالا به‌دلیل نزدیکی رقابت‌های جام تختی و جام جهانی رضایی مانع حضور برخی از کشتی‌گیرانش در جام تختی شود. هادی حبیبی - سرپرست تیم ملی- درباره اهمیت جام تختی برای کادر فنی گفت: «در واقع باید گفت رقابت‌های جام تختی برای مقاطعی از برنامه‌های آتی ما حکم انتخابی، ازجمله انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا را دارد. جام تختی اهمیت زیادی در برنامه‌های کادر فنی دارد چرا که کشتی‌گیران‌ مدعی می‌توانند خودشان را در این میدان اثبات کنند. کادر فنی از مدت‌ها پیش برای رویدادهای مهمی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌های خود را تدوین و به فدراسیون ارائه کرده و به جرأت می‌توان گفت برنامه تمامی روزهای پیش روی ما تا زمان حضور در مسابقات مشخص شده است. البته برنامه‌های ما تنها به رقابت‌های آسیایی ختم نمی‌شود و ما تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با برنامه‌ریزی دقیق به کارمان ادامه خواهیم داد». مسابقات قهرمانی آسیا اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و پس از آن مسابقات جهانی قزاقستان که حکم سهمیه المپیک را دارد در انتظار آزادکاران خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید