• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46803
+
-

جنگ پاداش ‌بگیران

تیتر یک
جنگ پاداش ‌بگیران

 یکی از اتفاقات ورزشی دیروز در شبکه‌های اجتماعی، استوری بهداد سلیمی در انتقاد از تیم‌ملی فوتبال و جوایز نقدی اختصاص‌یافته برای فوتبالیست‌ها بود. قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک خبری را که از جایزه یک‌میلیون دلاری به بازیکنان تیم‌ملی حکایت داشت منتشر کرد و در حاشیه آن نوشت: «لطفا دیگه حرفی از مردم و عشق به وطن نزنید. همه‌تون فاسد و بنده پولین...» استوری بهداد سلیمی البته کلمات تندتری هم داشت. او حتی از هشتگ «فوتبالیست بی‌غیرت» هم استفاده کرده بود! اقدام عجیب بهداد با واکنش برخی از اهالی فوتبال روبه‌رو شد.

پاسخ به بهداد: در المپیک ریو حذف شدی اما مانند مدال‌آوران، پاداش ریالی و ارزی گرفتی
بازیکنان تیم ملی فوتبال چندساعت بعد با انتشار متنی مشترک در اینستاگرام پاسخ بهداد را دادند: «ورزشکار محترم همین بس که شما در المپیک ریو حذف شدی و مانند مدال‌آوران، پاداش ریالی و ارزی و سکه‌های دولت و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی را دریافت کردی، چطور به‌خودت اجازه می‌دهی ما بازیکنان تیم ملی فوتبال را که با جان و دل، برای ارتقای فوتبال کشورمان جنگیده‌ایم و 2ماه است شدیدترین فشارها را تحمل کردیم، بی‌غیرت بنامی؟
ضمنا طی این چند سال اخیر تیم ملی فوتبال مبلغی نزدیک به 20میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته اما شخص شما چه؟
آقای سلیمی مگر شما بابت توهین به داوران، نامه رسمی عذرخواهی به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ننوشتی؟ پس چرا به بهانه ناداوری، مثل بقیه مدال‌آوران از رئیس‌جمهور پاداش گرفتی؟
مگر تیرماه امسال نگفتی که اگر پاداش‌ها کم شود، در مسابقات جهانی شرکت نمی‌کنی؟ لطفا احترام خودت را نگه دار. چطور به‌خودت اجازه می‌دهی ما را فاسد و بی‌غیرت و بی‌وطن بنامی؟»
 
کفاشیان: فوتبال پول خودش را درمی‌آورد
علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال نیز در گفت‌وگو با فارس مدعی شد که فوتبال اساسا محتاج پول دولت نیست. او گفت: «فوتبال از عملکرد کی‌روش ۴۰میلیون دلار درآمد داشته که ما از این درآمد ۱۵ تا ۱۶میلیاردش را به‌ خود این بازیکنان و بچه‌ها داده‌ایم و دلیل این انتقادها را نمی‌دانم چیست...» در ادامه این اتفاقات، بهداد سلیمی ساعاتی بعد یک استوری جدید گذاشت و صحبت‌های قبلی‌اش را کمی تعدیل کرد. سلیمی بابت لحن توهین‌آمیزش عذرخواهی کرد اما یک‌بار دیگر روی محتوای صحبت‌هایش تأکید کرد و نوشت: «بعد از 43سال هیچ افتخاری برای ایران به‌دست نیاوردن و یک‌میلیون دلار یعنی 12میلیارد، یعنی برای هر بازیکن 500میلیون تومان پاداش در نظر می‌گیرن برای برد یمن و عمان...»

تهدید ناظمی علیه کفاشیان
مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در توییتر با اشاره به حرف‌های کفاشیان نوشته است: «آقای کفاشیان (بازنشسته گرامی فوتبال) فرمودن یک ریال بودجه دولت (سرمایه مردم و کشور) را نگرفته‌اند!» و در ادامه با طرح یک نظرسنجی، تلویحا تهدیده کرده که میزان واریزی‌های ارزی و کمک وزارت ورزش به فوتبال را منتشر خواهد کرد.
ادعای کفاشیان در شرایطی است که یک روز قبل‌تر مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی تأیید کرده بود که وزارت ورزش یک‌میلیون و 50هزار دلار به تیم ملی پاداش داده است؛ «من کمک یک‌میلیون و 50هزار دلاری وزارت ورزش در پرداخت پاداش تیم ملی را تأیید می‌کنم. آقای داورزنی را برای سفر به امارات، حدود 8ساعت نگه داشتند تا پاداش‌ها را به‌صورت نقدی پرداخت کنیم.»
او البته توضیح نداده بود که این میزان پاداش‌ تنها برای نتایج تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا بوده یا مجموعه پاداش‌هایی است که وزارتخانه در یک سال اخیر به بازیکنان و مربیان تیم داده است.

مدیر 80هزار دلاری
براساس شنیده‌ها وزیر ورزش و جوانان در سفر به روسیه برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی هم نزدیک به 600هزار دلار به اعضای تیم پاداش داده بود؛ پاداشی که البته تهیه آن در یکی از روزهای تعطیل هفته با توجه به قوانین بین‌المللی برای جابه‌جایی پول نقد، دشوار بوده و وزیر مجبور شده بخشی از توان وزارت خارجه را به‌کار بگیرد. آن روزها گفته می‌شد اصرار وزیر برای تهیه این پاداش پس از آن بوده که از اردوی تیم ملی به او پیغام داده بودند دست خالی نیاید!
بخشی از آن پاداش البته به حساب اعضای کادر مدیریتی تیم ملی رفت؛ گفته می‌شود یکی از مدیران فدراسیون که مسئولیتی هم در تیم ملی داشته، تنها برای پروژه جام‌جهانی نزدیک به 80هزار دلار پاداش دریافت کرده است.
یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که تنها در یک سال اخیر وزارت ورزش و جوانان بیش از 1.5میلیون دلار (18میلیارد تومان) به اعضای تیم ملی فوتبال پاداش داده است. حالا سؤال این است؛ این پاداش‌ها دقیقا از چه محلی پرداخت شده است؟ 

باران پاداش در قطر
همزمان با مجادله درباره پاداش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، کانال تلگرامی خبرورزشی مدعی شد که شیخ‌تمیم، امیر قطر به هر یک از بازیکنان تیم ملی این کشور که قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شدند، پاداش‌های هنگفت داده است: 
یک‌دستگاه واحد مسکونی در لندن
یک دستگاه لکسوس مدل2019
10میلیون ریال قطری 
حقوق ماهانه تا ابد 
صرف ناهار در روز جمعه در دیوان امیری به همراه امیر قطر 
این خبر را البته هیچ منبع رسمی تأیید یا تکذیب نکرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید