• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46698
+
-

چشم‌انداز معماری شهر تهران طراحی و تدوین می‌شود

خبر
چشم‌انداز معماری شهر تهران طراحی و تدوین می‌شود


نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش «تهران؛ 4دهه معماری و طرح‌های شهری» هفته گذشته برگزار شد.

علی اعطا، عضو شورای شهر تهران و رئیس همایش «تهران؛ 4دهه معماری و طرح‌های شهر» به‌تشریح اهداف این همایش پرداخت و گفت: هدف اصلی این است که تصویر کنیم در آستانه 40 سالگی، در کجا ایستاده‌ایم و چه مسیری را طی کرده‌ایم.

سیدمحمد بهشتی، رئیس شورای سیاستگذاری همایش «تهران؛ 4دهه معماری و طرح‌های شهری» نیز در این نشست با بیان اینکه 40سالگی برای یک انقلاب زمان کم یا زیادی نیست، اما قطعا فرصت خوبی است تا ببینیم چه مسیری طی شده و چه مسیری باقی‌مانده است، گفت: در حوزه معماری و طراحی شهری نیز باید ایستاد و دید که چه اقداماتی صورت گرفته است تا این اقدامات را بتوان نقد کرد. براساس این نقد و بررسی‌هاست که می‌توان چشم‌اندازی برای آینده معماری شهر تهران تدوین و تعریف کرد.

اسکندر مختاری دیگر عضو این شورا، با اشاره به چالش‌های موجود در تهیه اطلاعات مورد نیاز از معماری کشور در 4دهه، تأکید کرد: برخی از اسناد موجود در معماری و طراحی شهری از بین رفته و دسترسی به این اطلاعات کار سختی است و این موجب شده تا اختلاف زیادی در این حوزه به‌وجود آید.

سعید سادات‌نیا، دیگر عضو شورای سیاستگذاری  گفت: متأسفانه در چند دهه گذشته بسیاری از نهادها ازجمله بانک‌ها به ساخت‌وساز ورود یافته‌اند؛ درحالی‌که معماری خوب نیاز به سرمایه‌های فکری دارد. این موضوع موجب شده تا فنر معماری و طراحی شهری از جای خود در برود.

فرزانه صادق، دبیر شوراهای شهرسازی و معماری ایران نیز در این همایش گفت: باید در یکی از پنل‌های این همایش به نقد و بررسی ابنیه و آثار دولتی شهر تهران پرداخت؛ اینکه چرا باغ‌های ما به‌خصوص در بخش دولتی به برج باغ تبدیل شده است؟

این خبر را به اشتراک بگذارید