• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46590
+
-

اتفاق خوب هفته

اتفاق خوب هفته
اتفاق خوب هفته


هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.  د‌ر اینجا، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.



 آب به زاینده‌رود رسید




دریچه‌های سد زاینده‌رود هفته گذشته بازگشایی و آب بعد از نزدیک به 2 سال در رودخانه زاینده‌رود جاری شد. دوشنبه گذشته دریچه‌های سد به‌منظور آبرسانی به کشاورزان برای کشت پاییزه دوم باز شد و پس از افزایش خروجی سد، ۴۸ ساعت بعد، آب به شهر اصفهان رسید.

براساس اعلام آب منطقه‌ای اصفهان هم‌اکنون و با توجه به بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره‌شده در سد زاینده‌رود ۱۹۰ میلیون مترمکعب است و قرار است به‌مدت بیست روز برای کشت کشاورزان دریچه‌های سد باز باشد. میزان آب‌رهاشده از سد زاینده‌رود در این مدت بیست روزه تابع شرایط آب و هوایی بوده و ثابت نخواهد بود. آخرین باری که زاینده‌رود در اصفهان جاری شد فروردین‌ماه سال ۹۶ بود. زاینده‌رود که بزرگ‌ترین رودخانه فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود، در ۱۵ سال اخیر میزان ورودی آب به سد این رودخانه به حداقل رسیده‌ و رودخانه روبه خشک شدن است.



 آغاز جشنواره فیلم فجر



سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و روزهای پرشور دورهمی سینماگران و سینما‌دوستان هفته گذشته و با برگزاری آیین افتتاحیه در پردیس تئاتر آغاز شد؛ اتفاق خوبی که تا 10روز خیلی از اخبار و عکس‌های رسانه‌ها را به‌خود اختصاص  و اهالی سینما را در رأس خبرها  قرار می‌دهد. امسال در بخش سودای سیمرغ 22فیلم، بخش نگاه نو (کارگردانان فیلم‌اولی) 10فیلم و انیمیشن 3فیلم حضور دارند و سیمرغ مستقل برای فیلم مستند و کوتاه درنظر گرفته شده است.56سالن سینما نیز در مراکز استان‌ها میزبان جشنواره فیلم فجر خواهند بود. موزه سینما، سینما ماندانا، سینما شکوفه، سینما پردیس راگا، سینما استقلال، سینما آستارا، پردیس مگامال، پردیس کیان، پردیس سینمایی کورش، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی آزادی و ایران مال سالن‌های سینمای مردمی جشنواره فجر در تهران هستند.
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.



قهرمانی مردان ایران در کاراته



اولین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان 2019 به پایان رسید و تیم کاراته مردان ایران در بخش کومیته با یک مدال طلا، 2‌نقره و 3 مدال برنز برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی این مرحله از مسابقات رسید. بعد از تیم کشورمان تیم‌های کاراته مردان ژاپن و فرانسه با کسب یک مدال طلا و یک برنز در جایگاه دوم قرار گرفتند و تیم‌های کاراته بلاروس و گرجستان با کسب یک مدال طلا در جایگاه سوم قرار گرفتند. مجید حسن‌نیا در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شد، امیر قراری‌زاده و صالح اباذری نیز به مدال نقره رسیدند، سجاد گنج‌زاده و علی‌اصغر آسیابری نیز با کسب مدال برنز به‌کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. این مرحله از مسابقات 776کاراته‌کا از 82کشور جهان به‌مدت 3 روز در پاریس برگزار شد که در مجموع ژاپنی‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. فرانسوی‌ها عنوان نایب قهرمانی و کاراته کشورمان نیز عنوان سومی را در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان کسب کرد.



 وام ازدواج 2برابر شد



تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با تصویب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، برای هر یک از زوج‌ها در سال 98 به مبلغ 300 میلیون ریال (30 میلیون تومان) افزایش پیدا می‌کند. طبق این مصوبه زوج‌ها در مجموع 60میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند. بازپرداخت این وام 30میلیون تومانی ازدواج در اقساط 60ماهه در طول 5سال تعیین شده است. آخرین بار در سال‌جاری وام ازدواج از 10میلیون تومان برای هر نفر به 15میلیون تومان افزایش داده شده بود که با توجه به تغییرات اقتصادی و افزایش تورم این تغییر و افزایش دوبرابری برای سال 98 ضروری بود. زوج‌ها برای دریافت وام ازدواج باید به سامانه رسمی بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir مراجعه و پس از ثبت مدارک و مشخصات هر دو نفر مراحل دریافت وام را طی کنند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید