• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46456
+
-

سرپرست بد بدرقه

سرپرست بد بدرقه

محسن محمود صفری 

حمید بنی‌تمیم- سرپرست فدراسیون کشتی- تغییرات چندانی در فدراسیون رسول خادم ایجاد نکرد. او در شروع کار ترجیح داد به‌جای تغییرات مدیریتی تغییرات فنی را در دستور کار خود قرار دهد. این مسئله در حالی بود که تقریبا تمام کادر مدیریتی فدراسیون استعفا کرده بودند. استعفایی که برای بار اول نبود، پیش‌تر زمانی که خادم برای نخستین بار استعفا کرده بود کادر مدیریتی  هم اعلام کناره‌گیری کردند  و البته با بازگشت خادم در آن زمان بر سرکار بازگشتند. دومین استعفا خادم بدون بازگشت بود ولی تمام کسانی که استعفا داده‌ بودند بر سر کار خود بازگشتند تا عملا تغییری در مدیریت فدراسیون ایجاد نشود.
   چاره‌ای جز تغییر نبود 
رضا لایق- دبیر فدراسیون کشتی- جز نخستین نفراتی بود که از سمت خود استعفا کرد و اتفاقا جز نخستین نفراتی هم بود که بر سرکار خود بازگشت. نایب‌رئیس بانوان، رئیس کمیته لیگ و شورای فنی دیگر نفراتی بودند که خبر استعفای آنها روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت ولی حالا اگر سری به فدراسیون بزنید خواهید دید که همه آنها بر سر کار خود حضور دارند. تغییرات در فدراسیون به کادر فنی آزاد و فرنگی ختم شد. در کشتی آزاد تغییرات اجتناب‌ناپذیر بود چرا که رسول خادم ریاست فدراسیون و سرمربیگری را به‌طور همزمان برعهده داشت! و طبیعتا از هر دو سمت خود استعفا کرده بود. بنی‌تمیم هدایت تیم ملی کشتی آزاد را به غلامرضا محمدی سپرد. محمدی که تیم دوم دنیا را تحویل رسول خادم داده بود تیم ششم دنیا را تحویل گرفت. علی اشکانی- سرمربی تیم کشتی فرنگی- پس از کسب نتیجه ضعیف و یازدهم شدن تیمش در مسابقات جهانی از سمت خود استعفا کرد ولی واقعیت این است که قرارداد او تا پایان مسابقات جهانی بوداپست بوده و اصلا استعفا در این شرایط معنایی نداشت. سرپرست فدراسیون کشتی سرمربیگری تیم فرنگی را به محمد بنا سپرد تا بنا در آستانه سومین حضورش در المپیک به‌عنوان سرمربی‌ قرار گیرد. از تغییرات دیگر می‌تواند به تغییر سرمربی کشتی آزاد در رده ‌نوجوان و جوانان اشاره کرد که البته باتوجه به اینکه غلام محمدی سرمربی نوجوانان، سرمربیگری بزرگسالان را برعهده گرفته بود باید جانشینی برای او انتخاب می‌شد یعنی تغییری دیگر که چاره‌ای جز آن نبود.
   نقد به نحوه برکناری‌ها 
تغییرات در سرمربیگری کشتی آزاد جوانان بی‌حرف و حدیث نبود. تقی اکبرنژاد در حالی جایگاهش را به محمد طلایی سپرد که به گفته خودش هیچ صحبتی از برکناری او نشده بود. اکبرنژاد در این‌باره گفت: «آن زمان بیش از ٦ یا ٧ بار حمید بنی‌تمیم اعلام کرد تقی اکبرنژاد سرمربی جوانان خواهد بود و بیش از ٤ بار در مورد جام تختی و مسابقات مختلف با هم جلسه داشتیم و حتی صبح همان روزی که سرمربی جدید تیم جوانان معرفی شد، فدراسیون از من خواست اسم کشتی‌گیران جوان را برای حضور در جام تختی معرفی کنم. من از این حکم تعجب کردم چون ما در حال همکاری بودیم». حالا بار دیگر از فدراسیون خبر می‌رسد دکترسیدآرمین عقیلی -سرپرست کمیته پزشکی فدراسیون کشتی- از سمت خود برکنار شده و دکتر ملک‌محمدی- دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی- بدون صدور هیچ حکمی جایگزین او شده است. عقیلی درباره اینکه صحبتی از برکناری او شده بود یا خیر گفت:«پس از استعفای آقای خادم و متعاقب آن انتخاب بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست فدراسیون کشتی، به رسم ادب برای عرض تبریک و همچنین کسب تکلیف جهت ادامه کار نزد او رفتم که او در این دیدار اعلام کرد مشکلی در ادامه همکاری بنده با فدراسیون کشتی وجود ندارد. این موضوع گذشت تا اینکه رقابت‌های جام کودک فرا رسید و با اینکه هنوز هیچ قرارداد جدیدی از سوی فدراسیون با من منعقد نشده بود براساس دوستی و معرفت و برای اینکه مشکلی برای کشتی‌گیران پیش نیاید به سالن مسابقات رفتم اما مشاهده کردم که فدراسیون برایم آیدی‌کارت صادر نکرده و من نمی‌توانم کاری انجام بدهم. 2هفته بعد از این اتفاق نیز فهمیدم فدراسیون کشتی با پرسنل من قرارداد جدید امضا کرده اما هیچ تماسی برای ادامه کار با من نگرفتند». ملک‌محمدی سابقه کار با فدراسیون کشتی را دارد و به‌دلیل دو شغله بودن در زمان ریاست خادم مجبور به استعفا شد. رضا لایق- دبیر فدراسیون- هرگونه امضای قرارداد با ملک‌محمدی را رد کرده و ابراز داشته قرارداد عقیلی پس از مسابقات جهانی اتمام یافته است. اینکه سرپرست فدراسیون ترجیح دهد با چه نفراتی کار کند حق طبیعی او است همانطور که ترجیح داد با تمام افراد مستعفی فدراسیون ادامه همکاری دهد ولی نقد اصلی به نحوه برکناری افراد است که می‌تواند بسیار شکیل‌تر و در فضای کاملا دوستانه‌ای رخ دهد تا ورزش اول را درگیر حاشیه نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید