• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46198
+
-

خبرهای کوتاه / شهر

خبر کوتاه
خبرهای کوتاه / شهر

       قدرتمندترین شهرهای جهان
بنیاد یادبود موری در فهرستی نام ۱۰شهر برتر جهان را اعلام کرده است. به گزارش خبرآنلاین، نتایج مطالعه این بنیاد ژاپنی نشان داده که لندن، نیویورک و توکیو از قدرتمندترین شهرهای جهان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی هستند. ۵شهر اول این رتبه‌بندی، شهرهای لندن، نیویورک، توکیو، پاریس و سنگاپور هستند و وضعیت آنها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. آمستردام در میان این شهرها بیشترین رشد را در رتبه‌بندی داشته؛ به‌طوری که به‌عنوان بهترین شهر «زیست‌محیطی» جهان شناخته شده است. از ۱۰ شهر اول این رتبه‌بندی ۴ شهر از قاره آسیا، ۴ شهر از اروپا و ۲ شهر دیگر هم از قاره‌های اقیانوسیه و آمریکا هستند. لندن شهری برای تعاملات فرهنگی، نیویورک دارای اقتصاد قوی و توکیو قدرتمندترین شهر آسیا در این فهرست به شمار می‌رود.

      تاکسی‌ها  در راه کتابخوانی
سازمان تاکسیرانی شهر تهران طرح جدیدی را با همکاری خانه کتاب در جهت آموزش بیشتر شهروندان اجرا می‌کند. به گزارش همشهری، مهدی محمود‌اقدم، معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجرای طرح جدیدی با همکاری خانه کتاب برای آموزش بیشتر شهروندان خبر داد و گفت: این طرح که «فانوس راه» خوانده می‌شود، به‌مثابه «خانه فرهنگ سیار» است. با توجه به این رویکرد، طرح «فانوس راه» که به عرضه کتاب در تاکسی‌ها اختصاص دارد، همزمان با بیست‌‌و‌‌ششمین دوره هفته کتاب کلید خورد. وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح در 3فاز اجرا خواهد شد؛ در فاز اول سری متفاوتی از کتاب تولید شده و تنها در تاکسی‌های شهر تهران توزیع می‌شود. از سوی دیگر این کتاب‌ها در بازار نشر کتاب وجود ندارد، در نتیجه به‌صورت اختصاصی تنها در تاکسی‌های شهر تهران به فروش می‌رسد.

      ورود 70واگن به متروی تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از ورود 70واگن به خطوط 6 و 7مترو در اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: همچنین 2 ایستگاه خط‌7 تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. فرنوش نوبخت از راه‌اندازی هواساز ایستگاه آزادی، تقاطع شادمان همزمان با 22بهمن خبر داد و به فارس گفت:‌ در این بخش مشکلاتی وجود داشت که مرتفع کردیم. او با بیان اینکه در آستانه بیستمین سالگرد بهره‌برداری متروی تهران هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به ترخیص قطعات 70دستگاه واگن مترو از گمرک بندرعباس اشاره کرد و گفت: این قطعات به کارخانه فرستاده شد و از اردیبهشت‌ماه وارد خطوط می‌شود.

      کاشت نهال در منازل شهروندان
طرح فراگیر توزیع و کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان در قالب نهضت درختکاری از دهم دی‌ماه شروع می‌شود و تا پانزدهم اسفند ادامه دارد. از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ یا مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، کاشت نهال مناسب در منازل انجام می‌شود. به گزارش همشهری، علیرضا علی‌بخشی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه‌5 تهران اظهار کرد: به‌منظور توسعه فرهنگ محیط‌زیست و افزایش حس مسئولیت‌پذیری شهروندان، اقدام به توسعه و حفظ فضاهای سبز شهری شده است. او اضافه کرد: از طریق تماس تلفنی با سامانه 137یا تماس و مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه‌، محل سکونت اعلام و پس از انجام بررسی‌های لازم نسبت به اعزام کارشناس و کاشت نهال مناسب در منازل اقدام شده و حداکثر 4اصله نهال مثمر و غیرمثمر تحویل هر شهروند می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید