• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46183
+
-

کی روش: باید ثابت کنیم که ایران هستیم

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل ژاپن گفت: «مطمئنا این بازی برای ما بازی مهمی است و خوشحال هستیم که اینجا هستیم. مقابل تیم ژاپن با بازیکنان خوبش به میدان می‌رویم. نیازی نیست که من درباره تیم ژاپن و عملکردش حرف بزنم؛ فقط خوشحالم که در نیمه نهایی آسیا هستیم.»
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این موضوع که ژاپن در بازی‌های گذشته بردهای اقتصادی کسب کرده و طرح این پرسش که «برای بازی دفاعی ژاپن چه راهکاری خواهید داشت»، عنوان کرد: «ما مقابل موفق‌ترین و باپرستیژ‌ترین تیم آسیا بازی خواهیم کرد. ژاپنی‌ها بازیکنان و فوتبال فوق‌العاده‌ای دارند. من این افتخار را داشته‌ام که تقریبا برای 2 سال در ژاپن کار کنم. (کی روش در ادامه به زبان ژاپنی به شوخی به خبرنگاران آنها گفت: شما بیدار شوید چون چشمانتان خسته است و خبرنگاران ژاپنی همگی خندیدند.) 2سال در باشگاه ناگویا کار کرده‌ام و از نزدیک برنامه‌های باشگاه‌های ژاپن را برای توسعه فوتبال دیده‌ام. آنها 4 بار فاتح آسیا شده‌اند و بارها به جام جهانی رفته‌اند. در سال98 که در ناگویا بودم فدراسیون ژاپن 9 بازیکن من را برای تیم ملی گرفت و اجازه نداد با این نفرات کار کنم. چند‌ ماه این بازیکنان از من گرفته شد ولی به‌عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه‌های فدراسیون ژاپن احترام می‌گذاشتم. این مثال خوبی برای فوتبال ایران است.»
سرمربی ایران درخصوص اینکه تیم ملی در 5 بازی اخیر 5 ترکیب متفاوت داشته و آیا فردا پلن جدیدی رو خواهد کرد و سورپرایزی خواهد داشت، گفت: «مطمئنا ژاپن تیم بسیار خوبی دارد و حرکات در عمق خوبی دارند ولی ما هویت خودمان را نباید از دست بدهیم و باید مقابل تیم خوب ژاپن بازی خوبی ارائه دهیم. ما سلاح‌های خودمان را داریم و باید ثابت کنیم که ایران هستیم.»
کی روش در پاسخ به این پرسش که با نتایج بسیار خوبی که ایران کسب کرده، آیا حضور مستمر شما در این چند سال در تیم ملی و بازی‌های خوب در جام جهانی به شما در این مسیر کمک کرده است، گفت: «مطمئناً وقتی شما به‌طور سیستماتیک چند وقت فرصت داشته باشید که بتوانید یک تحلیل عمیق از بازیکنان داشته باشید و یک رابطه خوب، تأثیرگذار و ساختار خوب  ایجاد کنید، به فوتبال کمک می‌کند، اما متأسفانه اکثر تیم‌های ملی نتیجه‌گرا هستند. خوشبختانه در ایران من توانستم با شناختی که از بازیکنان داشتم به این مهم دست پیدا کنیم. متأسفانه الان در دنیا نسل مربیان در تیم ملی رو به انقراض است، به‌خاطر اینکه فقط 3 روز فرصت دارند کار کنند و من اسم‌شان را مربی نمی‌گذارم. آنها باید شعبده‌بازی کنند. اگر ببرند ادامه می‌دهند و اگر نبرند همان چیزی است که نشان می‌دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید