• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46184
+
-

انصاری‌فرد بهترین جانشین طارمی است

علی‌اصغر مدیر‌روستا 

بعد از مرحله گروهی، هرچه بازی‌ها جدی‌تر شد، روند ما بهتر شده است؛ یعنی در 2بازی گذشته مرحله حذفی ما قدم‌های خیلی خوب و مهمی با برد برداشته‌ایم. شاید حریفان ما که از اول نگاه‌شان به ما بود، فکر نمی‌کردند تا این حد قدرتمند ظاهر شویم. الان نگاه‌ها به تیم ملی ویژه‌تر هم شده، آنها به‌خوبی می‌دانند این تیم ایران با تیم دوره‌های قبلی فرق می‌کند. تیم اصلی و ذخیره هم ندارد. در کنار آن رفاقت خوبی هم بین بازیکنان ما وجود دارد که باعث به‌دست‌آوردن بردهای شیرین می‌شود. در فوتبال خیلی مهم است بازیکنان با هم رابطه خوبی داشته باشند. ژاپن هم در بازی‌های گذشته خود چیزی نشان نداده، شاید این مسئله از روی زیرکی ژاپنی‌ها باشد، شاید هم تغییر نسلی که انجام داده‌اند، باعث شده 
به اصطلاح، اقتصادی بازی کند. به هرحال، ژاپن مانند ایران نام بزرگی دارد. بازیکنان حتما خودشان می‌دانند باید مقابل این تیم باهوش بازی کرد تا ان‌شاءالله به فینال صعود کنیم. فکر می‌کنم ژاپن دفاعی بازی کند و چشم به ضد‌حملات داشته باشد. خوشبختانه بازیکنان ما تراز اول و باتجربه هستند و اگر خودشان باشند، می‌توانند از سد ژاپن هم بگذرند. غیبت طارمی هم که از بازیکنان ارزنده ماست، به‌دلیل اینکه سطح بازیکنان نزدیک به هم است، زیاد احساس نخواهد شد. شما دیدید در بازی قبل انصاری‌فرد وارد زمین شد و گل هم زد؛ یعنی همه نیمکت‌نشین‌های ما فیکس هستند و خودشان را ثابت کرده‌اند. همانطورکه جهانبخش هم بعد از مصدومیتی که داشت، در بازی‌های گذشته آمادگی خود را ثابت کرد. به‌نظر من کریم انصاری‌فرد می‌تواند جانشین طارمی باشد.
در عین حال گل‌نخوردن ما تا مرحله نیمه‌نهایی اتفاق جالب این جام‌ملت‌ها برای من بود. حتی از روی ضربه پنالتی هم نتوانستند به ما گل بزنند. عملکرد تیم ملی قطر هم غافلگیرم کرد. این قطر با تمام قطرهای گذشته تفاوت داشت. فکر می‌کنم تیم‌های ایران و قطر فینالیست شوند.
در پایان هم باید اشاره کنم که عملکرد کی‌روش در این 8سال خوب بود و تیم خوبی را ساخت. آنچه ما از یک مربی درجه یک بین‌المللی انتظار داشتیم را او برآورده کرده است. الان مالکیت زمین حریف را در اختیار داریم و در فاز حمله هم خوب کار می‌کنیم. پیشرفت خوبی داشته‌ایم. ‌ای‌کاش در جام جهانی هم همینطور بازی می‌کردیم. با این حال، دست کی‌روش درد نکند چراکه تیم بسیار خوبی ساخته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید