• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46185
+
-

فینال همین امروز است

تیتر یک
فینال همین امروز است

 مقایسه عملکرد تیم ایران با تیم ژاپن در 5بازی ابتدایی جام می‌گوید در بازی امروز، برنده ما هستیم. ما که تا امروز گلی نخورده‌ایم و 12گل زده‌ایم. ژاپن حتی از ترکمنستان که تیمی درجه 3در آسیاست، گل خورده و به زور شکستش داده. در بازی با عربستان بیش از 70درصد مالکیت توپ را به حریف داده و تنها با یک حمله و یک گل پیروز شده.
اما همه این آمارها و آمار و ارقام مشابهی که نشان از برتری ما دارد، با سوت شروع بازی امروز بی‌معنی می‌شود. 
واقعیت این است تیمی که ساعت 5و نیم عصر روبه‌روی ما می‌ایستد، قهرمان 4دوره جام ملت‌های آسیاست. پرافتخارترین تیم قاره در این جام. تیمی که همین چند‌ماه پیش از گروهش در جام جهانی صعود کرده و با عملکردی درخشان، بلژیک، تیم سوم جام جهانی را تا آستانه شکست پیش برده است.
علم به این واقعیت‌ها و آگاهی از قدرت پنهان ژاپنی‌هاست که باعث شده کارلوس کی‌روش مدام از شاگردانش بخواهد داستان‌سرایی‌ها درباره ضعف این تیم را نشنیده بگیرند. از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد که او از همه خواسته همه آنچه را که درباره پیروزی راحت بر ژاپن شنیده‌اند، فراموش کنند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان فاش کرده که کارلوس کی‌روش و دستیارانش، تا ساعت 4بامداد یکشنبه بیدار مانده‌اند و بازی‌های ژاپن را آنالیز کرده‌اند.
پیروزی احتمالی در بازی امروز، شکستن طلسمی 43ساله است. نزدیک به نیم قرن از آخرین باری که به فینال جام ملت‌های آسیا رفته‌ایم گذشته است. و کیست که نداند پیروزی بر ژاپن راحت‌تر از بازی با برنده قطر و امارات در فینال خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید