• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46055
+
-

نجات مادر و دوقلوهایش از دل آتش

نجات مادر و دوقلوهایش از دل آتش


آتش‌سوزی در خانه‌ای ویلایی زنی را همراه با دوقلوهای یک‌سال‌ونیمه‌اش در میان دود و آتش گرفتار کرده و آنها را در یک‌قدمی مرگ قرار داده بود اما آتش‌نشانان با فداکاری به دل آتش زدند و توانستند آنها را نجات دهند.

به گزارش همشهری، شامگاه جمعه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی کرمان خبر رسید که خانه‌ای ویلایی در روستای ده‌بالا در اطراف کرمان طعمه حریق شده است. اعلام این خبر کافی بود تا گروهی از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شوند. شعله‌های آتش بخش‌های زیادی از خانه ویلایی را فرا گرفته بود و آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند زنی همراه با 2پسر دوقلویش که یک‌سال‌ونیمه بودند در آتش گرفتار شده بود. کانون آتش‌سوزی هال و پذیرایی خانه بود و زن جوان و فرزندانش باید برای نجات خود از آنجا عبور می‌کردند اما شعله‌های سرکش آتش موجب شده بود آنها به ناچار در یکی از اتاق‌ها پناه بگیرند.

اولویت اول آتش‌نشانان نجات جان مادر و دوقلوهایش بود. اما آنها برای رسیدن به این 3نفر باید از دل آتش عبور می‌کردند و راهی جز این وجود نداشت. در چنین شرایطی گروهی از آتش‌نشانان با استفاده از فشار آب وارد محل آتش‌سوزی شدند و 2نفر دیگر از آنها با استفاده از تجهیزات مخصوص توانستند از آتش گذشته و خود را به زن جوان و فرزندانش برسانند. با اینکه آنها از آتش در امان مانده بودند اما دود و حرارت زیادی اتاق را فرا گرفته بود. به حدی که هرسه بیهوش روی زمین افتاده بودند و در یک‌قدمی مرگ قرار داشتند. در این شرایط آتش‌نشانان آنها را به ماسک اکسیژن مجهز کردند و توانستند به شکل درازکش از دود و آتش خارج کنند.

بیرون آوردن دوقلوها و مادرشان از دل آتش پایان کار نبود؛ چراکه هنوز خطر به‌طور کامل رفع نشده بود و هرسه آنها مشکل تنفسی داشتند. در این وضعیت متخصصان اورژانس روی مادر و دوقلوهایش عملیات سی‌پی‌آر انجام دادند و توانستند آنها را نجات دهند. علی عسکری، مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان‌ در این‌باره به همشهری می‌گوید: «پیش از رسیدن همکارانم به محل حادثه همسایه‌ها تلاش کرده بودند که افراد گرفتارشده در آتش را نجات دهند اما آتش‌سوزی آنقدر گسترده شده بود که هیچ راهی برای نجات آنها باقی نمانده بود. در این شرایط بود که همکارانم توانستند با فداکاری و ازخودگذشتگی وارد محل حادثه شوند و زن جوان و دوقلوها را نجات دهند.» وی ادامه می‌دهد: «هنوز علت دقیق وقوع این حادثه مشخص نشده و کارشناسان مشغول بررسی شروع آتش‌سوزی هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :