• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46038
+
-

بیرانوند: بازی با ژاپن سخت است اما...

هم‌قسم شده‌ایم قهرمان شویم

هم‌قسم شده‌ایم قهرمان شویم

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی در رقابت‌های جام‌ملت‌ها بوده است. او توانست در دیدار برابر عمان پنالتی حساسی را در همان دقیقه یک مسابقه بگیرد و با عملکرد خوبش، تیم ملی با 5کلین‌شیت پا‌ به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا بگذارد. بیرانوند حالا امیدوار است تیم ملی از 2مانع آخر هم عبور کند و بعد از سال‌ها به مقام قهرمانی جام‌ملت‌ها برسد. گفت‌وگو با گلر تیم ملی را در ادامه می‌خوانید:
  این‌روزها بازی‌های درخشانی را از تو در ترکیب تیم ملی می‌بینیم؛ بازی‌هایی که باعث موفقیت تیم ملی در رقابت‌های‌ جام‌ملت‌ها و ‌صعود به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شده است. خودت را در این موفقیت چقدر سهیم می‌دانی؟
اینکه بگویم فقط من سهم داشتم، به هیچ‌وجه اینطور نیست. همه اعضای تیم ملی از عوامل اجرایی تا کادرفنی و همه بازیکنان زحمت می‌کشند که در نهایت تیم ملی موفق باشد. واقعا خدا را شکر از همان روز اولی که استارت کار را برای رقابت‌های جام‌ملت‌ها زدیم، همه اعضای تیم تلاش و سعی خود را انجام دادند که در وهله نخست گل نخوریم تا بتوانیم رو به جلو برویم و در نهایت بتوانیم بعد از آن گل بزنیم تا برنده شویم. 
   یعنی تاکتیک تیم ملی در وهله نخست این بوده که گل نخوریم و بعد قدرت خود را به حریفان دیکته کنیم؟
بله، خدا را شکر این اتفاق تا این مرحله افتاده است. ‌گل‌نخوردن و کلین‌شیت سهم کل تیم است و تلاش کادرفنی؛ یعنی همانطور که گفتم، کل تیم سهم دارند. از ماساژور گرفته تا تدارکات و تک‌تک اعضای تیم ملی در آن سهیم هستند. 
  خودت به روندی که داری چقدر امیدوار هستی که ادامه‌دار باشد؟
من فقط و فقط به جام‌ملت‌ها آمده‌ام که عملکرد قابل‌قبولی از خودم به نمایش بگذارم و به تیم ملی کمک کنم. 
  عملکرد درخشان تیم ملی در بازی‌های گذشته طوری‌شده که همه تیم‌ها دیگر به نوعی از ایران ترس دارند. فکر می‌کنی بتوانیم از سد ژاپن بگذریم؟
فکر می‌کنم کل اهالی فوتبال هم صحه بگذارند که رویارویی با ژاپن خیلی‌خیلی مشکل خواهد بود. ما تا قبل از بازی با چین هیچ آنالیزی روی بازی با ژاپن نداشتیم و فقط به بازی با چین فکر می‌کردیم چراکه بازی به بازی پیش می‌رویم. الان هم تمام تمرکز ما روی بازی با ژاپن است. تمام آنالیزهای لازم را انجام داده و با شناخت از روی نقاط ضعف و قوت آنها به میدان خواهیم رفت تا ان‌شاءالله یک بازی قابل‌قبول را مقابل‌شان انجام دهیم و برنده بازی هم باشیم. 
   به‌نظرت می‌توانیم بعد از 4دهه به فینال جام‌ملت‌های آسیا صعود کنیم و حتی عنوان قهرمانی را هم به‌دست بیاوریم؟ 
بعد از پایان جام جهانی، وقتی اردوهای تیم ملی برای جام‌ملت‌ها آغاز شد، هم کادرفنی و هم بازیکنان هم‌قسم شدند که دقیقا به این هدف برسیم؛ یعنی بعد از 43سال بتوانیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. خوشبختانه نخستین رکورد را زدیم و بعد از 15سال تا نیمه‌نهایی آمدیم و حالا فقط به بازی با ژاپن فکر می‌کنیم تا در این دیدار هم اتفاقات خوبی برایمان بیفتد. 
   این روزها برخلاف برخی‌ها که تلاش می‌کنند فاصله‌ای بین کی‌روش و هواداران فوتبال ایجاد کنند، شاهد بودیم که هم در بازی با عمان و هم در بازی با چین او به‌شدت از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه مورد تشویق قرار گرفت. نظرت به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی چیست؟
آقای کی‌روش نشان داده چه توانایی دارد و چه کمک‌هایی به تیم ملی ایران کرده است. پیشرفت تیم ملی در این چند‌ساله با آقای کی‌روش بسیار محسوس بوده و روندمان رو به رشد است. تاکتیک خیلی خوبی داریم. خیلی خوب دفاع می‌کنیم و خیلی خوب حمله می‌کنیم. امیدوارم بعداز 43سال عنوان قهرمانی را به‌دست بیاوریم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید