• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46036
+
-

پنجه یوز

5 عادت تیم ملی که ترک نمی‌شود

تیم ملی کشورمان با ارائه نمایش‌های
 در خور توجه با کمترین دردسر ممکن به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید. ما تا‌کنون 5 بازی در امارات انجام داده‌ایم که تیم‌مان در این مسابقات فصول مشترک جالبی هم داشته است. آنها را با هم مرور می‌کنیم.
  در هیچ 2 مسابقه پشت سرهمی تیم ملی ایران با ترکیب کاملا مشابه به میدان نرفته است. در هر مسابقه ترکیب ما نسبت به بازی قبلی تغییر کرده و همین مسئله حدس زدن ارنج ایران را برای رقبا غیرممکن کرده است. برای بازی نیمه‌نهایی با ژاپن هم این قصه قطعا ادامه خواهد داشت؛ چرا که کارلوس کی‌روش، مهدی طارمی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد بنابراین حداقل یک تغییر در ترکیب خواهیم داشت.
  مسعود شجاعی تقریبا در همه مسابقات همراه با کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی حاضر شده است اما حتی در یک بازی هم فیکس نبوده! این در حالی است که معمولا مربیان با یکی از نفرات اصلی تیم در نشست‌ها شرکت می‌کنند. شجاعی در این تورنمنت تنها کمتر از 10دقیقه برابر عمان به بازی گرفته شده است.
  تیم ملی ایران معمولا در دقایق آغازین مسابقاتش غافلگیر شده است. مهاجم یمن پیش از دقیقه دهم به شکلی عجیب در مقابل دروازه ایران با بیرانوند تک‌به‌تک شد اما توپ را بیرون زد. ما در دقیقه یکم دیدار با عمان هم پنالتی دادیم و در دقیقه چهارم مسابقه با چین نیز دروازه کشورمان در آستانه فروپاشی قرار گرفت، هرچند رامین رضاییان توپ را از روی خط برگرداند. به‌طور کلی انگار چند دقیقه طول می‌کشد تا ساختار دفاعی ایران به بالاترین سطح از تمرکز برسد.
  نهایت بهره‌برداری از اشتباهات فردی مدافعان حریف هم از دیگر ویژگی‌های تیم ملی در این دوره از مسابقات بوده است. بازیکنان ایرانی به شکل بی‌رحمانه‌ای رقبا را به‌خاطر هر نوع اشتباه فردی تنبیه کرده‌اند. در دیدار با تیم‌های یمن، عمان و چین تعدادی از گل‌های ایران روی سهل‌انگاری مدافعان حریف به ثمر رسیده است.
  پیروزی‌های قاطع در نیمه اول هم دیگر وجه مشترک مسابقات تیم ملی بوده است. ما 4بازی از 5 دیدارمان را برده‌ایم و در هر 4 مسابقه پیروزی‌های خوبی در پایان نیمه اول داشته‌ایم. تیم ایران در بازی با یمن 3بر صفر برنده به رختکن رفت، در دیدار با ویتنام و عمان هر دو گلش را در وقت نخست به ثمر رساند و چین را هم در پایان 45دقیقه با شکست 2 بر صفر به رختکن فرستاد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید