• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45731
+
-

سارق؛ مستأجر قبلی

دزد حرفه‌ای برای اینکه بتواند اطلاعات کاملی از خانه‌های مورد نظرش به‌دست بیاورد، ابتدا آنها را اجاره می‌کرد

سارق؛ مستأجر قبلی


سارق جوان برای سرقت از آپارتمان‌ها نقشه‌ای کاملا حرفه‌ای داشت. او ابتدا برای مدتی آپارتمان‌ها را اجاره می‌کرد و پس از تخلیه آنها نقشه سرقت را می‌کشید.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های مشابه از آپارتمان‌ها در شمال‌شرق تهران قرار گرفتند. آنچه این سرقت‌ها را به هم مرتبط می‌کرد شگرد سارقان بود. در همه سرقت‌ها، سارقان بی‌آنکه قفل در را تخریب کنند، توانسته بودند با در اختیار داشتن کلید وارد خانه شده و دست به سرقت بزنند.

درحالی‌که هیچ سرنخی از دزدان وجود نداشت، کارآگاهان در جریان تحقیق از مالباخته‌ها به یک سرنخ مهم رسیدند؛ اینکه همه آنها به‌تازگی به آپارتمانی که از آنجا سرقت شده بود، نقل مکان کرده و مستأجر بودند. کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که مستأجر قبلی همه این آپارتمان‌ها یک پسر جوان بوده است.

مشخصاتی که همسایه‌ها از پسر جوان می‌دادند یکی بود و شکی وجود نداشت که سرقت از سوی وی رخ داده است. مأموران حدس می‌زدند که پسر جوان بعد از اجاره آپارتمان‌ها، اطلاعات مورد نیاز خود را درباره آنها به‌دست می‌آورد و پس از تخلیه آپارتمان‌ها، منتظر می‌ماند تا مستأجر جدید به آنجا نقل مکان کند و در فرصتی مناسب نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

با این سرنخ، جست‌‌وجو برای یافتن ردی از جوان سارق ادامه یافت و کارآگاهان با بررسی‌‌های تخصصی موفق شدند وی را شناسایی و اوایل بهمن‌ماه دستگیر کنند. متهم در همان تحقیقات اولیه به سرقت از دست‌کم 30خانه و آپارتمان در شمال شرق تهران اعتراف کرد و گفت: ابتدا با هویت‌های جعلی و استفاده از سیم‌کارت‌های مختلف به بنگاه‌ها در مناطق مرفه‌نشین می‌رفتم و مدعی می‌شدم که قصد اجاره آپارتمان با کرایه بالا دارم.

پس از اجاره آپارتمان، همه اطلاعات لازم برای ورود مخفیانه به آنجا و راه‌های فرار و همچنین ساعات حضور همسایه‌ها را به‌دست می‌آوردم. وقتی اطلاعاتم کامل می‌شد، به بهانه‌ای قرارداد اجاره را فسخ و آپارتمان را تخلیه می‌کردم. پس از آن به کمین می‌نشستم تا مستأجر جدید در آنجا مستقر شود. با زیرنظر گرفتن مستأجر جدید، درست زمانی که او در خانه نبود، با کلیدهایی که در اختیار داشتم و اطلاعاتی که از قبل به‌دست آورده بودم وارد آپارتمان شده و همه پول‌ها، طلاها و اموال باارزش را سرقت می‌کردم.

سارق حرفه‌ای که جوانی 25ساله است، علاوه بر 30فقره سرقت با این شگرد به سرقت از ده‌ها خانه دیگر هم با شگردهایی مثل تخریب در ورودی و تخریب قفل در شمال و شمال‌غرب تهران اعتراف کرد. در ادامه معلوم شد که او با پول‌های سرقتی خانه‌ای ویلایی در بومهن و یک خودروی گران‌قیمت خریده است.

او همچنین هزینه اعتیاد برادرش را نیز با همین پول‌ها تامین و بخشی از آن را نیز صرف خوشگذرانی می‌کرد. به گفته سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، متهم با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید