• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4570
+
-

پزشک کاخ سفید: ترامپ ژن فوق‌العاده‌ای دارد

 

هیاهو بر سر سلامت روانی رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام به معاینات پزشکی منتهی شد؛ معایناتی که اکنون پزشک کاخ سفید براساس آنها از «سلامت کامل روانی» دونالد ترامپ و «ژن فوق‌العاده»‌ او می‌گوید. به گزارش سی‌ان‌ان، دکتر رونی‌جکسون دیروز در میان خبرنگاران حاضر شد تا به سؤالات متعدد آنها پاسخ دهد؛ سؤالاتی که از 10روز پیش، همزمان با انتشار کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف در ذهن بسیاری نقش بسته است. نویسنده این کتاب جنجالی، به نقل از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ ازجمله استیو بنن و کارکنان کاخ سفید مسائلی را مطرح کرده که سلامت روان دونالد ترامپ را با شک و تردید روبه‌رو کرده است؛ تا جایی که خود او به توییتر متوسل شد تا بگوید که هم ثبات فکری دارد و هم آدم باهوشی است. سخنان برخی افراد در این کتاب نشان می‌دهد ترامپ توانایی انجام وظایف ریاست‌جمهوری را ندارد.

پزشک کاخ سفید اما برخلاف ادعاهای مطرح شده گفت که تشخیص او این است که وضعیت سلامت ترامپ در شرایط «عالی» است. او گفت: «رئیس‌جمهور سلامت است و تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش سلامت خواهد ماند. تمام شواهد نشان می‌دهد او تا سال‌ها از نظر قلبی و جسمی سالم خواهد ماند و این به‌خاطر دوری او از سیگار و مشروب است.» جکسون در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چطور ممکن است فردی که دائما مرغ سوخاری و نوشابه رژیمی می‌خورد و ورزش هم‌ نمی‌کند، در شرایط کاملا سلامت جسمی باشد، گفت: «به این می‌گویند ژنتیک... او ژن فوق‌العاده‌ای دارد.»

گروهی از پزشکان ارتش ازجمله رونی جکسون، ترامپ را حدود 3ساعت معاینه کردند. جکسون در دوره ریاست‌جمهوری اوباما نیز پزشک رئیس‌جمهور در کاخ سفید بود.

آزمایش‌های ترامپ شامل آزمایش قدرت تمرکز و توجه، حافظه، زبان، محاسبه و جهت‌یابی و همچنین وضعیت چربی، فشار خون و شرایط قلبی او بوده است. پزشک کاخ سفید با رضایت دونالد ترامپ، نتایج معاینات و آزمایش‌های پزشکی هفته گذشته او را منتشر کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، رئیس‌جمهور 71ساله آمریکا، 190سانتی‌متر قد و 108کیلوگرم وزن دارد. همچنین ضربان قلب او 68و فشار خون او 12روی 7.5بوده است. او روزی 10میلی‌گرم روزواستاتین برای کاهش کلسترول، 81میلی‌گرم آسپیرین برای سلامت قلب، 1میلی‌گرم فیناستراید برای جلوگیری از ریزش مو و قرص مولتی‌ویتأمین مصرف می‌کند. تنها توصیه پزشکان به ترامپ، مصرف غذای کم‌چرب بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید