• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45629
+
-

کوتاه از سیاست

  شفافیت مد شده است
فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نشستی با عنوان اعتماد، شفافیت و سیاست عمومی گفت: شفافیت به یک مد خوب تبدیل شده است اما باید این مد را به یک فرهنگ تبدیل کنیم. به گزارش ایسنا، زاهد افزود: همین مطرح شدن مسئله شفافیت یک قدم به جلو است. نفس این عمل که وزیر اطلاعات یا دادستان مجبور است درباره ادعای شکنجه پاسخگویی کند یک قدم رو به جلو است. پاسخگو کردن نهادها یک قدم رو به جلو است. هیچ جامعه‌ای یک شبه به شفافیت نرسیده است و این فرآیند طولانی است. ما به زمان طولانی برای دستیابی به حکمرانی خوب با تمام شاخصه‌های آن ازجمله شفافیت نیازمندیم، 40سال در تاریخ یک ملت یک صفحه یا یک پاراگراف کوچک است.

  ماجرای پول گرفتن برای سفر با وزیر!
وزارت خارجه در رابطه با همراهی هیأت‌های اقتصادی با وزیر خارجه در برخی سفرها اطلاعیه‌ای صادر و تأکید کرد: همراهی فعالان اقتصادی در سفرهای وزیر امور خارجه صرفا در زمانی برنامه‌ریزی می‌شود که زمینه‌های متنوع همکاری‌های اقتصادی با کشور هدف این امر را توجیه‌پذیر کند و با توجه به اینکه با پرواز اختصاصی وزیر انجام می‌شود به هیچ وجه مسئله تهیه بلیت در این‌گونه سفرها مطرح نیست و اگر هزینه‌های دیگری برای ثبت نام یا اقامت به نهاد هماهنگ‌کننده صنفی خود می‌پردازند ارتباطی با این وزارتخانه پیدا نمی‌کند.

  گاف پمپئو
وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه و در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی در توییتی آزادی آمریکایی‌های زندانی به جرم جاسوسی در ایران را خواستار شد اما در توییت خود به اشتباه فکر کرد که ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در سال 1967رخ داده است. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در این توییت نوشت: 40سال قبل در چنین روزی، تندروها در ایران 52دیپلمات آمریکایی را بعد از 444روز گروگانگیری آزاد کردند ایران هنوز آمریکایی‌های بی‌گناه را به گروگان می‌گیرد. گاف عجیب آقای وزیر در این  است که تصور کرده بود گروگانگیری در سال 1967اتفاق افتاده و آن را با چهل سالگی انقلاب اسلامی یکی ساخته بود به سرعت در فضای مجازی به‌ویژه توییتر بازتاب پیدا کرد و به فاصله کمی پمپئو مجبور شد توییت خود را حذف و آن را به شکل اصلاح شده منتشر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید