• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 بهمن 1397
کد مطلب : 45427
+
-

سلاح‌های مرگبار زرادخانه ارتش چین


ارتش چین، در هفته‌های اخیر اسلحه‌های نوین و قدرتمندی را رونمایی کرده که در مواردی، کارشناسان را متحیر کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، این سلاح‌های پیشرفته در حالی از سوی ارتش آزادی‌بخش خلق چین رونمایی و گاهی آزمایش شده‌اند که هفته گذشته، آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا، پکن را در برخی سامانه‌های تسلیحاتی «سرآمد دردنیا» عنوان کرده است. برخی از این سلاح‌ها اینها هستند:

   مادر تمام بمب‌ها


ارتش چین، اخیرا سلاح مرگباری به نام «مادر تمام بمب‌ها» آزمایش کرده است. این نوع بمب‌ها، به‌خاطر قدرت تخریبی خود چنین نامگذاری می‌شوند و آمریکا در سال 2017یک نمونه را در افغانستان آزمایش کرد. گلوبال تایمز گزارش کرده که این بمب، فقط از بمب‌های هسته‌ای ضعیف‌تر است. در مقایسه با مدل آمریکایی، مدل چینی سبک‌تر و کوچک‌تر است و می‌توان آن را از هواپیماهای معمولی هم پرتاب کرد.

  موشک بالستیک ضدکشتی


بعد از اعزام یک ناو موشک‌انداز آمریکایی به دریای چین جنوبی در دهم ژانویه، تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که ارتش این کشور، موشک بالستیک دی‌اف-26را که می‌تواند کشتی‌ها را در بردهای کوتاه و میانی مورد هدف قرار دهد به منطقه اعزام کرده است. این سامانه موشکی که بردی حدود 5هزار و 500کیلومتر دارد، در واقع یک موشک بالستیک متعارف زمین به زمین است. با این حال چین مدعی است که آن را برای استفاده علیه کشتی‌های در حال حرکت به روز کرده است. این ادعا با تردیدهای زیادی روبه‌رو است.

  جنگنده‌های رادارگریز


یک مدل جدید از جنگنده‌های رادارگریز جی-20طی دو هفته آینده به نیروی هوایی ارتش چین تحویل داده خواهد شد. این جنگنده‌ها می‌توانند علاوه بر جنگنده- بمب‌افکن، به‌عنوان پرنده‌های جنگ الکترونیکی هم مورد استفاده قرار بگیرند. مدل دو موتوره این جنگنده‌ها، احتمالا دو سرنشین خواهد داشت که نخستین جنگنده‌های رادارگریز دو سرنشینه دنیا خواهند بود.

  ابرسربازهای آینده


نیروی زمینی ارتش چین، برنامه‌های آینده‌نگرانه‌ای برای سربازان خود دارند؛ سرنیزه‌هایی که گلوله شلیک می‌کنند، اسلحه‌های پیشرفته گوشه‌زن و اسلحه‌های نارنجک‌انداز تنها بخشی از نوآوری‌ها در این بخش هستند. ارتش چین مدعی است که اسلحه‌های نارنجک‌اندازش، ‌قوی‌ترین اسلحه‌های دنیا در این زمینه هستند و موقعیت سرباز را به‌صورت دیجیتال، به مرکز فرماندهی ارسال می‌کند.

   ابرآنتنی به وسعت شانگهای


شب سال نو، ساوث چاینا مورنینگ پست در گزاشی از پایان ساخت یک آنتن الکترومغناطیس عظیم توسط چین خبر داد. این آنتن 60کیلومتر عرض و بین 80تا 100کیلومتر طول دارد؛ یعنی تقریبا به اندازه مساحت شانگهای. این ابرآنتن می‌تواند فرکانس‌های کوتاه را تا عمق 3500کیلومتری زمین بفرستد. کاربری این آنتن عظیم، ارتباط با زیردریایی‌های چین است. با استفاده از این آنتن، زیردریایی‌ها برای دریافت پیام نیازی ندارند به سطح بیایند. چین بزرگ‌ترین ناوگان زیردریایی دنیا را دارد.

  توپ‌های الکتریکی دریایی


اوایل ژانویه، تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که به‌زودی توپ‌های الکتریکی روی ناو‌های جنگی ارتش این کشور به‌کار گرفته می‌شوند. این توپ‌ها، به جای چاشنی انفجاری، از نیروی الکتریکی برای شلیک گلوله استفاده می‌کنند. چنین اسلحه‌ای، ‌تحولی انقلابی به شمار می‌رود. برد این توپ‌ها 160کیلومتر است و سرعت گلوله‌های آن 9برابر سرعت صوت است.

  پهپاد رادارگریز


سه هفته پیش، تلویزیون چین برای نخستین بار تصاویری از پهپاد رادارگریز اسکای هاوک این کشور را در حال پرواز نشان داد. چین، مانور زیادی روی این پرنده «بشقابی شکل» می‌دهد و از سرعت و برد عملیاتی آن می‌گوید. این پهپاد، شباهت زیادی با بمب‌افکن رادارگریز استراتژیک بی-دو آمریکا دارد، البته در مقیاسی مینیاتوری. طراح این پهپاد گفته است که این پرنده توانایی‌های بالایی در حمله و ماموریت‌های دفاعی دارد و می‌تواند به واسطه طراحی داخلی ویژه‌اش، سوخت و مهمات زیادی حمل کند.

  ناو هواپیمابر داخلی


ارتش چین، اخیرا چهارمین دور آزمایش فنی ناو هواپیمابر خود را به پایان رسانده است. این کشتی 50هزار تنی که کاملا در داخل چین ساخته شده، می‌تواند توازن نظامی در شرق آسیا را بیش از گذشته به نفع چین سنگین‌تر کند. علاوه بر هواپیماهای جی-15، هواپیماهای مدرن‌تر جی‌-20می‌توانند از این ناو برای برخاست و فرود استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید