• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45196
+
-

سال جدید، رئیس جدید

سال جدید، رئیس جدید

پس از نتایج ضعیف کشتی در مسابقات جهانی مجارستان، رسول خادم از سمت خود استعفا کرد و با تصمیم مجمع فدراسیون کشتی حمید بنی‌تمیم هدایت فدراسیون را در دست گرفت. از همان ابتدا برخی از اهالی کشتی اصرار به برگزاری هرچه زودتر مجمع انتخاباتی فدراسیون داشتند ولی این کار تا به امروز به دلایل نامشخصی انجام نشده است.

   بازگشت به خانه 
حمید بنی تمیم- سرپرست فدراسیون کشتی- در نخستین دوره ریاست رسول خادم، دبیری فدراسیون را برعهده داشت و در دوره دوم ریاست خادم به سمت نایب‌رئیسی رسید. بنی‌تمیم با استعفای خادم از سمت خود استعفا کرد ولی با نظر اعضای مجمع، سرپرستی فدراسیون کشتی را برعهده گرفت. البته حکایت استعفاهای نمایشی در فدراسیون کشتی مسبوق به سابقه است.با هر بار استعفای خادم فدراسیون‌نشین‌ها خبر استعفایشان روی خروجی سایت‌ها قرار می‌گرفت! اگر حالا سری به فدراسیون کشتی بزنید تمام کسانی که از سمت خود استعفا کرده بودند سر کارشان حضور دارند. رضا لایق (دبیر فدراسیون کشتی)، اعضای شورای فنی، رئیس کمیته لیگ، نایب‌رئیس آقایان و بانوان برخی از نفراتی هستند که با رفتن خادم استعفا کردند و حالا بی‌سروصدا بر سرکار خود بازگشته‌اند. در این بین بنی‌تمیم تنها نفری است که بازگشتش توجیه دارد و با نظر اعضای مجمع بر سرکار برگشته است ولی برای سایرین و استعفای نمایشی‌شان توجیهی نمی‌توان یافت. بنی‌تمیم در نخستین روزهای کارش غلامرضا محمدی و محمد بنا را به‌عنوان سرمربی کشتی آزاد و فرنگی انتخاب کرد؛ مربیانی که در دوره‌های حضورشان نتایج خوبی در تیم ملی کسب کرده بودند ولی شرایط برایشان طوری رقم خورد تا از کار کنار روند. بنی‌تمیم به تغییرات در سطح فنی تن داد و به کادر مدیریتی فدراسیون دست نزد و به‌نظر قصد دارد با همین ترکیب مدیریتی کارش را تا برگزاری مجمع انتخاباتی ادامه دهد.

   انتخابات فدراسیون کشتی در سال 98
تا امروز شرایط طوری پیش رفته است که باید گفت مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در سال 97 برگزار نخواهد شد. طبق قانون زمان ثبت‌نام کاندیداها 10روز کاری است و پس از آن استعلام صلاحیت نامزدهای انتخاباتی باید ظرف 45روز اعلام شود. این درحالی است که هنوز زمان ثبت‌نام اعلام نشده است. بسیاری زمان برگزاری مجمع انتخاباتی را پس از مسابقات قهرمانی آسیا در چین می‌دانند.
 مسابقات قهرمانی آسیا اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و پیش از آن تیم ملی با کادر جدید خود در چند تورنمنت برون‌مرزی از جمله دانکولوف و ساساری شرکت خواهد کرد. مسابقات جهانی کشتی در سال 2019 در کشور قزاقستان برگزار خواهد شد و تیم ایران پس از آن باید خود را برای شرکت در المپیک توکیو 2020 آماده کند. با توجه به نتایج ضعیف کشتی ایران در مسابقات جهانی در 2سال گذشته باید گفت کار کشتی‌ در مسابقات جهانی پیش‌رو سخت‌ خواهد بود چرا که تعدادی از سهمیه‌های المپیک در این مسابقات توزیع خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید